luni, octombrie 2, 2023
ACTUALITATEStudiu: care sunt pentru români principalele surse de informare, divertisment şi dezvoltare...

Studiu: care sunt pentru români principalele surse de informare, divertisment şi dezvoltare personală

Conform celui mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research, pe podiumul surselor de informare accesate de români se află televiziunea (70%), social media (68%) şi presa online (56%). Astfel, chiar dacă televiziunea rămâne cel mai accesat canal de informare (70%), presa tradiţională (televiziune, radio, ziare) pierde teren în faţa mediului online. Alte alternative menţionate de respondenţi sunt radio-ul (38%), podcast-ul (24%) sau presa scrisă – ziar/ revistă (23%).

Platformele pe internet au devenit, conform studiului, cele mai bune resurse pentru dezvoltarea personală, în timp ce presa tradiţională rămâne principalul pilon de informare pentru a fi la curent cu ştirile

Pentru a afla mai multe despre subiectele de interes personal (tehnologie, modă, sport etc.), cele mai accesate surse de informare sunt social media (57%), presa scrisa – ziare, reviste (57%), presa online (56%) sau podcast-urile (56%). În această privinţă, bărbaţii preferă în mai mare măsură atât presa scrisă, cât şi pe cea online (60% vs. 52% femei), iar femeile podcast-ul (61 vs. 50% bărbaţi).

Din dorinţa de a-şi dezvolta cunoştinţele şi a învăţa lucruri noi cei mai mulţi dintre români aleg podcast-urile (62%), în special femeile (67 % vs. 55% bărbaţi) şi tinerii între 18-24 ani (83%), presa online (41%) sau social media (39%).

În ceea ce priveşte componenta de divertisment şi relaxare, cele mai menţionate surse sunt social media (54%), radio-ul (52%), podcast-ul (44%) şi televiziunea (41%). Social media este considerată în mai mare măsură o sursă de divertisment de către tinerii între 18-24 ani (61% vs. 54% total eşantion), iar televiziunea de către cei peste 55 ani (51% vs. 41% total eşantion).

5 din 10 români ar fi dispuşi să plătească în plus pentru a avea acces la informaţii relevante şi de calitate

Impactul în creştere al mass-mediei online este de necontestat, 44% dintre respondenţi declarând că urmăresc zilnic presa online, într-o mai mică măsură tinerii între 18-24 ani (21%), în timp ce 37% declară că o accesează de câteva ori pe săptămână. Dacă ne referim la podcast-uri, 47% dintre români le accesează ocazional, mai rar de o dată pe săptămână, în special tinerii între 18-24 ani (71%), iar 31% în mod regulat, mai des de o dată pe săptămână.

De asemenea, platformele de streaming video au devenit mai populare ca niciodată în ultimii ani, în prezent 52% dintre respondenţi declarând că deţin, personal sau în gospăodărie, cel puţin un astfel de abonament. Conţinutul disponibil pe aceste platforme este vizionat cel mai adesea folosind televizorul (77%), smartphone-ul (63%) sau laptop-ul/ PC-ul (44%), iar timpul mediu de utilizare este de 1-3 ore pe zi, în cazul a 6 din 10 utilizatori.

Referitor la celelalte canale de comunicare, cei mai mulţi românii declară că petrec în medie între 1-3 ore zilnic pe social media (40%), la TV (39%) şi ascultând radio (33%). În cazul presei scrise şi a celei online, 5 din 10 români menţionează că o accesează mai puţin de 1 oră pe zi.

Totodată, accesul la un conţinut de calitate este foarte important, jumătate dintre respondenţi (50%) menţionând că ar fi dispuşi să platească un abonament pentru a avea acces la informaţii relevante şi de calitate, în special cei cu vârste între 25-34 ani (62%). Suma pe care cei mai mulţi ar fi dispuşi să o scoată din buzunar este între 20-50 lei (34%) sau 10-20 lei (31%).

Despre tipurile de conţinut preferat în funcţie de sursa de informare accesată

Când se uită la televizor românii îşi doresc, fie să se relaxeze vizionând filme/ seriale (70%) şi conţinut de divertisment (67%), fie să se informeze urmărind documentare şi emisiuni educative (66%), dezbateri şi analize politice (62%) sau emisiuni de talk-show (62%). Radio-ul este utilizat cu precădere pentru conţinutul muzical (46%), iar presa scrisă este preferată pentru a obţine informaţii din sfera politică şi economică (24%), informaţii din domeniul sportului (23%) sau informaţii din domeniul tehnologiei şi ştiinţei (20%).

Social media este un canal des utilizat pentru a accesa informaţii despre hobby-uri şi interese personale (45%), meme-uri şi conţinut umoristic (43%), informaţii despre persoanele publice urmărite (42%), informaţii despre celebrităţi şi divertisment (42%) sau informaţii din domeniul modei şi lifestyle-ului (41%). Pe de altă parte, presa online este preferată pentru informaţii în domeniul tehnologiei şi ştiinţei (42%), informaţii politice şi economice (39%) sau educaţie şi dezvoltare personală (39%). Podcast-urile sunt accesate pentru interviuri cu personalităţi (30%), interviuri cu experţi în diferite domenii (27%) sau educaţie şi dezvoltare personală (26%).

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piaţă reprezintă baza deciziilor corecte şi a poziţionării brandurilor. Soluţiile calitative şi cantitative ajută de 15 ani companii din România şi alte ţări din Europa.

PARTENERI

Loading RSS Feed

Loading RSS Feed

CITEȘTE MAI MULT

1 COMENTARIU

  1. [PDF] O PRIMĂ DISCUŢIE PE MARGINEA INELULUI LUMII MATERIALE …
    Informaterie – Wikipedia
    ro.wikipedia.org › wiki › Informaterie
    Mihai Drăgănescu, Inelul lumii materiale, București, Editura Științifică și Enciclopedică, 1989. Mihai Drăgănescu, Informația materiei, București, …

    Tara bazaconiilor. False valori in stiinta romaneasca – Gheorghe …
    Stiinta si tehnica C.I.D.
    Cumpara Tara bazaconiilor. False valori in stiinta romaneasca – Gheorghe Stratan

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

37,000FaniÎmi place

Articole populaR3 în ultimele 24 h

Articole R3laționate