Conform celui mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research, pe podiumul surselor de informare accesate de români se află televiziunea (70%), social media (68%) şi presa online (56%). Astfel, chiar dacă televiziunea rămâne cel mai accesat canal de informare (70%), presa tradiţională (televiziune, radio, ziare) pierde teren în faţa mediului online. Alte alternative menţionate de respondenţi sunt radio-ul (38%), podcast-ul (24%) sau presa scrisă – ziar/ revistă (23%).
Platformele pe internet au devenit, conform studiului, cele mai bune resurse pentru dezvoltarea personală, în timp ce presa tradiţională rămâne principalul pilon de informare pentru a fi la curent cu ştirile
Pentru a afla mai multe despre subiectele de interes personal (tehnologie, modă, sport etc.), cele mai accesate surse de informare sunt social media (57%), presa scrisa – ziare, reviste (57%), presa online (56%) sau podcast-urile (56%). În această privinţă, bărbaţii preferă în mai mare măsură atât presa scrisă, cât şi pe cea online (60% vs. 52% femei), iar femeile podcast-ul (61 vs. 50% bărbaţi).
Din dorinţa de a-şi dezvolta cunoştinţele şi a învăţa lucruri noi cei mai mulţi dintre români aleg podcast-urile (62%), în special femeile (67 % vs. 55% bărbaţi) şi tinerii între 18-24 ani (83%), presa online (41%) sau social media (39%).
În ceea ce priveşte componenta de divertisment şi relaxare, cele mai menţionate surse sunt social media (54%), radio-ul (52%), podcast-ul (44%) şi televiziunea (41%). Social media este considerată în mai mare măsură o sursă de divertisment de către tinerii între 18-24 ani (61% vs. 54% total eşantion), iar televiziunea de către cei peste 55 ani (51% vs. 41% total eşantion).
5 din 10 români ar fi dispuşi să plătească în plus pentru a avea acces la informaţii relevante şi de calitate
Impactul în creştere al mass-mediei online este de necontestat, 44% dintre respondenţi declarând că urmăresc zilnic presa online, într-o mai mică măsură tinerii între 18-24 ani (21%), în timp ce 37% declară că o accesează de câteva ori pe săptămână. Dacă ne referim la podcast-uri, 47% dintre români le accesează ocazional, mai rar de o dată pe săptămână, în special tinerii între 18-24 ani (71%), iar 31% în mod regulat, mai des de o dată pe săptămână.
De asemenea, platformele de streaming video au devenit mai populare ca niciodată în ultimii ani, în prezent 52% dintre respondenţi declarând că deţin, personal sau în gospăodărie, cel puţin un astfel de abonament. Conţinutul disponibil pe aceste platforme este vizionat cel mai adesea folosind televizorul (77%), smartphone-ul (63%) sau laptop-ul/ PC-ul (44%), iar timpul mediu de utilizare este de 1-3 ore pe zi, în cazul a 6 din 10 utilizatori.
Referitor la celelalte canale de comunicare, cei mai mulţi românii declară că petrec în medie între 1-3 ore zilnic pe social media (40%), la TV (39%) şi ascultând radio (33%). În cazul presei scrise şi a celei online, 5 din 10 români menţionează că o accesează mai puţin de 1 oră pe zi.
Totodată, accesul la un conţinut de calitate este foarte important, jumătate dintre respondenţi (50%) menţionând că ar fi dispuşi să platească un abonament pentru a avea acces la informaţii relevante şi de calitate, în special cei cu vârste între 25-34 ani (62%). Suma pe care cei mai mulţi ar fi dispuşi să o scoată din buzunar este între 20-50 lei (34%) sau 10-20 lei (31%).
Despre tipurile de conţinut preferat în funcţie de sursa de informare accesată
Când se uită la televizor românii îşi doresc, fie să se relaxeze vizionând filme/ seriale (70%) şi conţinut de divertisment (67%), fie să se informeze urmărind documentare şi emisiuni educative (66%), dezbateri şi analize politice (62%) sau emisiuni de talk-show (62%). Radio-ul este utilizat cu precădere pentru conţinutul muzical (46%), iar presa scrisă este preferată pentru a obţine informaţii din sfera politică şi economică (24%), informaţii din domeniul sportului (23%) sau informaţii din domeniul tehnologiei şi ştiinţei (20%).
Social media este un canal des utilizat pentru a accesa informaţii despre hobby-uri şi interese personale (45%), meme-uri şi conţinut umoristic (43%), informaţii despre persoanele publice urmărite (42%), informaţii despre celebrităţi şi divertisment (42%) sau informaţii din domeniul modei şi lifestyle-ului (41%). Pe de altă parte, presa online este preferată pentru informaţii în domeniul tehnologiei şi ştiinţei (42%), informaţii politice şi economice (39%) sau educaţie şi dezvoltare personală (39%). Podcast-urile sunt accesate pentru interviuri cu personalităţi (30%), interviuri cu experţi în diferite domenii (27%) sau educaţie şi dezvoltare personală (26%).
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piaţă reprezintă baza deciziilor corecte şi a poziţionării brandurilor. Soluţiile calitative şi cantitative ajută de 15 ani companii din România şi alte ţări din Europa.
[PDF] O PRIMĂ DISCUŢIE PE MARGINEA INELULUI LUMII MATERIALE …
Informaterie – Wikipedia
ro.wikipedia.org › wiki › Informaterie
Mihai Drăgănescu, Inelul lumii materiale, București, Editura Științifică și Enciclopedică, 1989. Mihai Drăgănescu, Informația materiei, București, …
Tara bazaconiilor. False valori in stiinta romaneasca – Gheorghe …
Stiinta si tehnica C.I.D.
Cumpara Tara bazaconiilor. False valori in stiinta romaneasca – Gheorghe Stratan