Copiii ce petrec mult timp în fața ecranelor și a căror atenție le este distrasă de dispozitive învață mai puține cuvinte, relevă o nouă cercetare efectuată pe mai mult de 200 de familii australiene au fost urmărite timp de doi ani și jumătate
În cadrul studiului copiii mici au fost dotați cu un dispozitiv pentru a înregistra 16 ore pe zi de sunet în casa familiei iar atunci când echipa de la Institutul Telethon Kids a analizat cele 7.000 de ore de înregistrări audio, a constatat că micuții din cadrul studiului petreceau în medie trei ore pe zi în fața unui ecran, iar această pierdere de învățare s-a acumulat rapid.
“Pentru copiii de trei ani din studiul nostru, am arătat că pentru un minut de timp petrecut în fața ecranului auzeau cu șapte cuvinte mai puțin de la adulți, vorbeau ei înșiși cu cinci cuvinte mai puțin și se implicau într-o conversație mai puțin în fiecare zi”, a declarat Mary Brushe, cercetător principal, potrivit ABC News, citat de știripesurse.
Potrivit concluziilor publicate în Journal of the American Medical Association Pediatrics, timpul petrecut în fața ecranelor ar putea să îi răpească copilului mediu de trei ani 1.100 de cuvinte ale adulților, 840 de vocalize și 194 de conversații pe zi.
“Ceea ce știm din cercetările anterioare este că, cu cât mai multe cuvinte și conversații pot avea copiii, cu atât mai bine atunci când vine vorba de dezvoltarea lor timpurie a limbajului – și, prin urmare, dorim să vedem aceste cifre cât mai mari posibil”, a declarat Dr. Brushe.
Un copil mediu aude între 5.000 și 35.000 de cuvinte pe zi, ceea ce înseamnă că semnificația acestor cuvinte pierdute poate varia. Cercetătorii nu au făcut nicio legătură între pierderea învățării și întârzierea vorbirii care afectează un sfert dintre elevii australieni care încep școala primară.
Cercetătorii îi avertizează pe părinți să se ferească de “tehnoferință” – un termen care se referă la faptul că ecranele și dispozitivele împiedică conversațiile care îi ajută pe copii să dezvolte o serie de abilități educaționale cheie.
“Probabil că am subestimat cât de mult se utilizează ecranele – și “tehnoferința” asociată – în jurul copiilor, deoarece nu am reușit să surprindem activitățile tăcute ale părinților legate de ecran, cum ar fi citirea e-mailurilor, trimiterea de mesaje text sau parcurgerea în liniște a site-urilor web sau a rețelelor de socializare”, a declarat Dr. Brushe.
Cercetătorii spun că selectarea cu atenție a ceea ce apare pe ecran, astfel încât să fie educativ, și faptul de a fi acolo pentru a răspunde la întrebări, poate diminua aspectele negative ale timpului petrecut în fața ecranului.
Cercetătorii au spus că un alt sfat important a fost acela de a opri televizorul atunci când acesta este doar zgomot de fond și de a încerca în schimb muzică sau un podcast.
“Acest lucru [având televizorul deschis] poate fi foarte deranjant pentru copiii foarte mici, astfel încât aceștia se luptă cu adevărat să fie atenți la două lucruri diferite în același timp”, a spus Dr. Brushe.
“Deci, chiar dacă credeți că copilul dvs. s-ar putea juca sau citi în timp ce televizorul este pornit pe fundal, de fapt, nu beneficiază pe deplin de niciunul dintre aceste activități”, a mai adăugat doctorul.
“Vrem doar să evidențiem faptul că acest lucru este ceva ce se întâmplă pentru o mulțime de familii australiene și să încurajăm conversația și să puneți telefonul jos atunci când puteți și să vorbiți mai mult cu copilul dumneavoastră”, a conchis Dr. Brushe.
Organizația Mondială a Sănătății recomandă limitarea timpului petrecut în fața ecranelor la o oră pe zi pentru copiii de trei ani. În Australia, ghidurile recomandă să nu se acorde niciun timp petrecut în fața ecranelor pentru copiii sub doi ani, apoi să se limiteze la o oră pe zi până la vârsta de cinci ani.
micile ecrane nu sunt decat catalizatorul:
-aschia nu sare departe de copac,
de sloi,de mamaliga, de adormit.
Să vedeți alarmă când veți citi subtitrarea de pe ecran la 0:35:14, doamnă jurnalist!
Au început să se prindă și americanii cum este cu standardele academice din școlile pentru mase:
https://www.youtube.com/watch?v=1_GpcqjGkys