Conform declarațiilor Ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, peste jumătate de milion de elevi nu au avut acces la tehnologia necesară participării la orele online, astfel pierzând enorm de multă materie. Precizările ministrului au fost făcute în cadrul unei dezbateri despre cum începe școala organizată de Salvați Copiii România, informează EduPedu.
„Avem o serie de date care nu sunt într-o armonie perfectă. Ultimele rapoarte ne arată peste 65.000 de elevi estimați ca fiind în situație de risc cu privire la neîncheierea situației școlare pe primul semestru, deci evident că acești elevi au ajuns în această situație din cauza unor factori care au împiedicat participarea la procesul de educație. În același timp avem raportări de 280.000 de elevi care spun că au avut dificultăți în acces la echipamente IT și de acces la internet.
Aș vrea să precizez că acești 250.000 de elevi care au declarat pe propria răspundere către școli centralizate de inspectorate și centralizate mai apoi de minister survin după ce anul trecut, în luna aprilie, același sistem de educație, aici e un lucru un pic ciudat care e… putem găsi explicații, dar anul trecut au fost 230.000 cei care au declarat că nu au avut acces la echipamente sau la tehnologie.
Citești și ajuți! Cumpără cartea: Cultura noastră: ce a mai rămas din ea, de Theodore Dalrymple vei contribui la susținerea libertății ideilor și implicit, a siteului R3media.
După care, Ministerul Educației a făcut o achiziție de 250.000 de tablete, acoperitor față de necesarul de 230.000 identificat, care ar fi trebuit să rezolve această situație cu atât mai mult cu cât și autoritățile locale și alte entități au susținut acest proces de dotare a elevilor cu echipamente IT, problema ar fi trebuit să fie rezolvată și totuși, separat de aceștia, au apărut alți 280.000 de elevi care au declarat că nu au avut acces la învățarea online din cauza lipsei de echipamente sau din cauza lipsei de acces la internet.
Acest lucru ar trebui să fie verificat, una din explicații ar fi aceea că în prima etapă au declarat că au acces la echipamente, fiind doi sau trei frați au avut acces la un singur echipament, sau au avut echipamentul părinților.
O altă explicație, îmi pare rău că trebuie să o spun, dar nu cred că are rost să ascundem nici lucrurile care sunt în dezavantajul școlii sau al ministerului, dar nici al elevilor care, având posibilitatea de a avea o tabletă sau un laptop în plus, au zis dacă se poate, de ce nu? (…)
Cumulând cei 230.000 din prima raportare, cu 280.000, suntem la 510.000.”, a declarat Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.