joi, februarie 13, 2025
ACTUALITATESir Jim Ratcliffe avertizează că cererea pentru mașini electrice a "secat" și...

Sir Jim Ratcliffe avertizează că cererea pentru mașini electrice a “secat” și solicită guvernului britanic să amâne interdicția de vânzare a autoturismelor pe benzină dincolo de anul 2035

Sir Jim Ratcliffe, fondatorul gigantului petrochimic Ineos, a solicitat guvernului britanic să amâne interdicția de vânzare a tuturor autoturismelor pe benzină dincolo de anul 2035.

El a avertizat că cererea pentru vehiculele electrice (EV) a “secat” și face lobby pentru relaxarea legilor privind zero emisii, astfel încât vehiculele cu emisii reduse să poată fi vândute chiar și după termenul limită planificat, ca un pas “intermediar” către tehnologii mai curate, informează The Telegraph.

Aceasta ar putea include mașini electrice echipate cu extensoare de autonomie pe benzină, precum și hibrizi plug-in care se bazează pe bateriile lor în cea mai mare parte a timpului.

Intervenția lui Sir Jim vine în contextul în care mai mulți producători auto importanți, inclusiv Ford și proprietarul Vauxhall, au criticat poziția guvernului față de obiectivul de zero emisii.

Se înțelege că marca de automobile a magnatului, Ineos Automotive, care se pregătește să lanseze un EV cu extensor de autonomie, a avut întâlniri cu guvernul pe această temă.

Scriind pentru The Telegraph, Sir Jim a dat vina pe “anxietatea de autonomie” a consumatorilor – teama că vor rămâne fără baterie și nu vor putea să încarce – pentru încetinirea vânzărilor de EV, argumentând că planurile de a face producătorii să treacă complet la electric până în 2035 sunt “nebunești”.

El susține, de asemenea, că trecerea transportului rutier de la combustibili fosili la electric “nu este ca și cum ai învârti un întrerupător”, și că ar trebui luate în considerare alternative la EV-uri, cum ar fi celulele de combustibil cu hidrogen, adăugând: “Este nevoie de o perioadă de tranziție între combustibilii fosili și combustibilii verzi.”

Conform magnatului, soluția intermediară de astăzi care servește nevoile consumatorului este fie vehiculul hibrid, fie vehiculul electric cu extensor de autonomie.

Ineos Automotive a fost fondată în 2018 și este comparabilă ca mărime cu Maserati, conform datelor din industrie.

Intervenția lui Sir Jim este cea mai directă provocare până acum la interdicția din 2035 a Marii Britanii privind vânzările de noi autoturisme pe benzină de către un producător, într-un moment în care și alții își exprimă, de asemenea, nemulțumirea.

În ultimele săptămâni, marii producători auto, inclusiv Volkswagen, Ford și proprietarul Stellantis al Vauxhall, și-au exprimat public frustrarea față de legile care le cer să vândă proporții tot mai mari de EV-uri, indiferent de cererea consumatorilor.

Carlos Tavares, directorul executiv al Stellantis, a susținut că măsuri precum mandatul vehiculului cu zero emisii (ZEV) al Regatului Unit “se ciocnesc de realitate” pe măsură ce vânzările de mașini electrice stagnează în Europa.

Atât el, cât și Martin Sander, directorul general al afacerii europene de mașini electrice Ford, au avertizat, de asemenea, că ar putea fi forțați să vândă mai puține mașini în Marea Britanie pentru a respecta legislația și a evita amenzile, o mișcare care ar putea să crească potențial prețurile pentru consumatori.

Cu toate acestea, miercuri, o sursă importantă din industria auto a sugerat că majoritatea producătorilor ar fi probabil împotriva unor modificări suplimentare ale interdicției din 2035, argumentând că decizia lui Rishi Sunak de a amâna mișcarea a dat deja consumatorilor impresia că “nu trebuie să se îngrijoreze de EV-uri”.

De asemenea atât compania BMW, cât și Volkswagen au îndemnat Uniunea Europeană să nu impună tarife vamale pe EV-urile chinezești miercuri, în mijlocul unei rupturi între Germania și Franța cu privire la modul de abordare a unui val așteptat de exporturi ieftine23.

Oliver Zipse, președintele grupului BMW, a susținut că temerile privind un asalt al EV-urilor chinezești care ajung pe continent sunt exagerate și că impunerea restricțiilor contravine comerțului liber.

El a subliniat operațiunile producătorilor auto străini din China, care este cea mai mare piață a BMW, și a avertizat că intrarea într-un război comercial ar “dăuna mult mai mult industriei germane decât invers”

Thomas Schäfer, directorul executiv al mărcii Volkswagen, și-a exprimat îngrijorările cu privire la posibilele tarife, avertizând că acestea ar putea declanșa inevitabil o “represalii” din partea Beijingului1.

Comentariile lor apar în contextul unei investigații a UE asupra subvențiilor presupuse acordate producătorilor chinezi,oficialii urmând să raporteze înapoi în vara aceasta. Capitalele europene rămân divizate cu privire la perspectiva tarifelor, Germania exprimând prudență, iar Franța adoptând o poziție mai dură.

Cu toate acestea, domnul Zipse a declarat: “Avem un acces foarte bun la piața din China. Dacă dintr-o dată încercăm să închidem granițele, pentru că ne este atât de frică, acest lucru nu este despre ce este comerțul liber.”

Separat, cifrele de la Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT) au arătat o creștere a intrării pe piață a vehiculelor electrice second-hand în primele trei luni ale anului 2024.

Grupul industrial a spus că numărul vânzărilor de EV-uri second-hand a crescut cu 71% la 41.505, determinând segmentul electric să atingă o cotă de piață record de 2,1%.

 

CITEȘTE MAI MULT

PARTENERI

Loading RSS Feed

Loading RSS Feed

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

38,500FaniÎmi place

CELE MAI CITITE 24 h

Articole RELAȚIONATE