duminică, iunie 15, 2025
ACTUALITATESemn al vremurilor? Lanțul românesc La Cocoș se EXTINDE și înlocuiește retailerul...

Semn al vremurilor? Lanțul românesc La Cocoș se EXTINDE și înlocuiește retailerul francez Carrefour la Pitești

Rețeaua românească de retail La Cocoș își continuă expansiunea cu un nou hipermarket în Pitești, care va fi deschis în centrul comercial Supernova Pitești, preluând spațiul ocupat anterior de Carrefour. Deschiderea oficială este programată pentru sfârșitul verii, cel târziu pe 15 septembrie 2025, marcând un nou pas în strategia de dezvoltare a discounterului fondat de familia Nica din Ploiești, anunță Profit.ro.

Investiții majore și noi administratori

În luna septembrie 2024, Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), împreună cu fondurile de capital privat CEECAT Capital și Morphosis Capital, au investit până la 15 milioane de euro pentru a achiziționa pachetul majoritar de acțiuni al La Cocoș. Fondatorii, Iulian și Gianina Nica, au păstrat un pachet minoritar și continuă să conducă operațiunile companiei. În martie 2025, retailerul a numit noi administratori: Sebastian Tcaciuc (CEECAT), Adrian Netea (Morphosis) și Miljan Zdrale (BERD), consolidând astfel parteneriatul cu investitorii.

Planuri ambițioase de extindere

Cu patru hipermarketuri la nivel național, după deschiderea celui de-al patrulea magazin în Brașov în ianuarie 2025, La Cocoș își propune să deschidă 12 noi unități în următorii 3-5 ani, dintre care trei în 2025. Retailerul vizează atingerea unei cifre de afaceri de 1 miliard de euro și un total de cel puțin 15 magazine până în 2030. În 2023, La Cocoș a devenit primul retailer independent din sectorul alimentar românesc care a înregistrat vânzări de aproximativ 1 miliard de lei, cu doar trei hipermarketuri în Ploiești și București.

Povestea La Cocoș: de la Ploiești la lider independent

Înființată în 2014 de familia Nica, La Cocoș a deschis primul magazin în Ploiești, care, în 2019, genera vânzări de 54,4 milioane de euro pe o suprafață de 3.950 metri pătrați. Expansiunea a continuat cu al doilea magazin în București, în 2020, la Vitantis Shopping Center (11.400 metri pătrați), urmat de al treilea, tot în Ploiești, în 2023, care, cu 13.000 metri pătrați, este cel mai mare hipermarket independent din România.

Competitivitate pe o piață dominată de giganți

Cu o strategie bazată pe prețuri competitive și o prezență tot mai vizibilă, La Cocoș a reușit să se impună într-un sector dominat de mari retaileri internaționali. Investițiile recente și planurile de extindere demonstrează ambiția retailerului de a deveni un jucător de top pe piața românească de retail alimentar.

CITEȘTE MAI MULT

PARTENERI

Loading RSS Feed

Loading RSS Feed

 

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

38,500FaniÎmi place

CELE MAI CITITE 24 h

Articole RELAȚIONATE