sâmbătă, septembrie 14, 2024
ACTUALITATEȘeful Serviciului Vamal din Republica Moldova, despre blocarea punctelor vamale: A căzut...

Șeful Serviciului Vamal din Republica Moldova, despre blocarea punctelor vamale: A căzut sistemul informațional românesc

La mai multe puncte vamale de pe Prut s-au format cozi în trafic, din cauza nefuncționării sistemului informațional român, lipsei de personal în România, dar și infrastructurii din preajma posturilor vamale din Republica Moldova, relatează Igor Talmazan, Șeful Serviciului Vamal din Moldova, conform tv8.md.

„Ce se întâmplă în vămi nu este de o zi sau de o săptămână, este deja de la începutul războiului, de atunci s-au format aceste cozi în vamă. Pur și simplu, problema s-a accentuat în ultimul weekend.

A căzut sistemul informațional din partea română și practic, s-au blocat aceste vămi. Dacă vama română nu a activat practic undeva 30 de ore și de exemplu, postul vamal Leușeni procesează în jur de 250 de camioane per zi în medie, la un simplu calcul, vedem că s-au format cozi de 7-8 km, care se atestă atât la Sculeni, cât și la Leușeni și în special, la Giurgiulești.

Înveți și ajuți! Cumpără-i copilului tău manualul Geografie elementară de Charlotte Mason și vei contribui la susținerea libertății ideilor și implicit, a siteului R3media.

Imediat ce s-a început acest război, am dispus diferite măsuri pentru a accelera cumva procesul de facilitare a trecerii mijloacelor de transport. Dacă până la începerea războiului, trecerea prin România era asigurată prin trei puncte vamale: Giurgiulești, Sculeni, Leușeni, atunci la moment, sunt deja cinci posturi vamale.

Hrănește bine(le)! Cumpără suplimentul alimentar Etamynis (alergie la praf, polen, venin) și vei contribui la susținerea siteului R3media.

La noi, capacitatea de efectuare a operațiunilor posturilor vamale este mai mare decât în partea română. Personalul vamal este mult mai mic decât în RM. La moment, noi am transferat mai multe persoane în posturile vamale, dar nu este necesar, întrucât oricum este blocat podul.

Este vorba de infrastructura atât a posturilor vamale, cât și în adiacența posturilor vamale. Noi nu avem parcări, unde conducătorii auto ar putea staționa și în acest timp, nu ar fi nevoie să se deplaseze la fiecare mișcare de mijloc de transport”, a declarat Igor Talmazan.

Citești și ajuți! Cumpără cartea: Opțiunea Benedict, de Rod Dreher și vei contribui la susținerea libertății ideilor și implicit, a siteului R3media.

CITEȘTE MAI MULT

PARTENERI

Loading RSS Feed

Loading RSS Feed

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

38,500FaniÎmi place

CELE MAI CITITE 24 h

Articole RELAȚIONATE