vineri, mai 24, 2024
ACTUALITATEȘefa ODIHR: Poziţiile politice ale preşedintelui Iohannis, o încălcare a standardelor internaţionale...

Șefa ODIHR: Poziţiile politice ale preşedintelui Iohannis, o încălcare a standardelor internaţionale şi angajamentelor României

Preferinţele politice exprimate frecvent de preşedintele României, Klaus Iohannis, în intervenţiile publice din perioada premergătoare alegerilor, au dus la o estompare a liniei de demarcaţie dintre prerogativele sale oficiale şi campania electorală, a declarat luni, în cadrul unei conferinţe de presă online, şefa Misiunii Speciale ODIHR pentru Evaluarea Alegerilor din România, Marianne Mikko, scrie Agerpres.

Acest lucru reprezintă o încălcare a standardelor internaţionale şi a angajamentelor luate de ţările membre ale Organizaţiei pentru Securitate şi Cooperare în Europa (OSCE) pentru a păstra o separare clară între stat şi partidele politice, scrie sursa citată.

“Preşedintele şi-a exprimat clar, în mod frecvent, preferinţele politice în intervenţiile publice făcute în perioada premergătoare alegerilor. Acest lucru a dus la o estompare tot mai mare a liniei de demarcaţie dintre prerogativele sale oficiale şi campania electorală, ceea ce reprezintă o încălcare a standardelor internaţionale şi a angajamentelor luate de toate ţările OSCE pentru a păstra o separare clară între stat şi partidele politice”, a afirmat Marianne Mikko.

Potrivit acesteia, faptul că numeroase posturi de ştiri au preluat conferinţele de presă ale Klaus Iohannis a adus un avantaj Partidului Naţional Liberal.

„Monitorizarea mass-media este un element esenţial al oricărei misiuni de observare a alegerilor de către ODIHR. Am constatat că, deşi spaţiul mediatic din România este divers, el este în mare măsură polarizat politic. Majoritatea canalelor tv pe care le-am monitorizat au prezentat numeroase ştiri despre preşedinte, cu transmisiuni în direct ale conferinţelor sale de presă, ceea ce uneori a rezultat într-un avantaj clar pentru partidul său.

De asemenea, am observat că de multe ori mass-media nu au reuşit să facă o distincţie clară între ştiri şi promovarea electorală, iar acest lucru face ca alegătorilor să le fie mai dificil să ia o decizie informată înainte de ziua alegerilor”, a mai spus Marianne Mikko.

CITEȘTE MAI MULT

PARTENERI

Loading RSS Feed

Loading RSS Feed

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

38,400FaniÎmi place

CELE MAI CITITE 24 h

Articole RELAȚIONATE