Profesorii de Istorie suceveni au înaintat un memoriu la Ministerul Educației, prin intermediul căruia solicită „ asigurarea unui loc prioritar studiului Istoriei în şcoli”, informează Agerpres.
Prin acest demers, profesorii vor să tragă încă o dată un semnal de alarmă asupra importanţei acestei discipline pentru generaţiile viitoare, pentru cultivarea spiritului civic, pentru istorie şi, nu în ultimul rând, pentru neamul românesc.
„Istoria are un rol de o importanță covârşitoare în formarea tinerei generaţii şi de aceea statutul său ca disciplină şcolară nu poate fi secundar, se spune în memorial semnat de profesorii de istorie suceveni. Această poziţie prioritară în formarea elevilor se fundamentează şi pe faptul că ea formează, ca nicio altă disciplină de studiu, valorile fundamentale ale umanităţii”.
Ține-ți EROII aproape! Cumpără un tricou sau o bluză cu chipul unui Mare Român și vei contribui la susținerea siteului R3media.
Profesorii de istorie din județul Suceava mai spun în memoriul depus la Ministerul Educației că formarea educaţiei patriotice şi a unei morale decente sunt indispensabile tinerei generații de astăzi. „Educaţia istorică reprezintă un pilon important al existenţei noastre şi un subiect de mare actualitate instructiv-educativă. Cu toate acestea, pe fondul unei crize de identitate naţională care a cuprins România în ultimele două decenii, în noile Planuri-Cadru pentru învăţământul liceal, supuse dezbaterii publice de către Ministerul Educaţiei şi Cercetării, poziţia Istoriei ca disciplină devine marginală.”
În finalul memoriului, cadrele didactice semnatare îi roagă pe „reprezentanții neamului românesc” să militeze, prin pârghiile de putere pe care le au la dispoziție, pentru asigurarea unui loc prioritar studiului Istoriei în noile Planuri Cadru propuse de Ministerul Educaţiei şi Cercetării.
Poartă simbolurile naționale aproape de suflet. La propriu! Cumpără un tricou cu stema României și vei contribui la susținerea siteului R3media.
Documentul mai arată că România este, în prezent, singurul stat european în care elevii învaţă în medie o oră de Istorie pe săptămână, la gimnaziu şi liceu, în timp ce în restul statelor europene, în planurile-cadru sunt prevăzute 2-4 ore pentru disciplina Istorie
Alte exemple semnalate în memoriul profesorilor de istorie suceveni: Bulgaria – 3 ore pe săptămână, Belgia – 3 ore, Republica Cehă – 3 ore, Danemarca – 2 ore, Estonia – 3 ore, Germania – 3 ore, Franţa – 3 ore, Grecia – 3 ore, Letonia – 2 ore, Marea Britanie – 4 ore, Olanda – 3 ore, Rusia – 4 ore, Slovacia – 2 ore, Turcia – 3 ore, Ucraina – 3 ore, Ungaria – 4 ore.
Reamintim că președintele Academiei Române, prof. Ioan-Aurel Pop, atrăgea atenția că în metodologia-cadru pentru profesori 2021-2022 „nu apare nicăieri scris „istoria românilor”, ca și cum neamul nostru ar fi ciumat”.
În octombrie trecut, președintele celui mai important for de cultură al țării afirma că „Încep să cred și eu că se lucrează sistematic la eradicarea urmelor palpabile ale identității noastre. Latina a mai fost interzisă în perioada proletcultistă, de prin anii ’50 ai secolului trecut”