România vrea să construiască o autostradă de la București la Siret, la granița cu Ucraina, până-n 2026, pentru a avea acces la Țările Baltice, anunță Bucpress, citându-l pe președintele CJ Suceava, Gheorghe Flutur.
Șoseaua va fi construită din bani europeni.
„Suntem obligați să luăm toate măsurile necesare pentru a extinde acest drum spre Cernăuți, Ternopil, Lviv și Polonia, cu acces la țările baltice”, a spus Flutur.
El a precizat că un astfel de drum de la Marea Neagră la Marea Baltică și Marea Egee este strategic pentru NATO. Cu toate acestea, pentru ca actualul punct de control Porubne-Siret să poată gestiona și mai multe mărfuri, acesta trebuie extins. În acest scop, a fost prezentată o strategie de dezvoltare a infrastructurii de frontieră. Documentul prevede construcția de noi puncte de control și modernizarea celor existente la frontiera româno-ucraineană.
S-ar putea specula că acest drum va permite transportul rapid de trupe și tehnică de luptă din România spre Țările Baltice sau invers.
În plus, România s-a angajat să construiască conexiuni feroviare la granița ucraineano-română pentru a spori volumul de marfă pentru operațiunile de export și import între Ucraina și UE. Mustafa Nayyem, șeful Agenției de Stat pentru Restaurarea și Dezvoltarea Infrastructurii, a declarat că frontiera română este acum “una dintre cele mai importante” pentru Ucraina.
„Având în vedere situația de la granița poloneză, ar trebui să avem întotdeauna o alternativă, cum putem folosi punctele noastre de trecere a frontierei pentru a ne transporta mărfurile”, a declarat Nayyem.
El a precizat că acesta este primul plan de acest fel între toți vecinii occidentali ai Ucrainei. În urma discuțiilor și prezentărilor, cei doi oficiali au convenit să solicite în comun Comisiei Europene, în următoarele două săptămâni, finanțare pentru construirea de noi puncte de trecere a frontierei și extinderea celor existente la granița dintre Ucraina și România
Ura și la gară: ne dezvoltăm (adică ne dezvoltă UE/EU).