vineri, octombrie 11, 2024
ACTUALITATESenatorul Rodica Boancă despre proiectele legilor educației propuse de Sorin Cîmpeanu: GENOCID...

Senatorul Rodica Boancă despre proiectele legilor educației propuse de Sorin Cîmpeanu: GENOCID educațional. Copiii nu vor mai ști să scrie în limba română, profesorii vor fi umiliți

Senatorul Rodica Boancă (AUR) a criticat dur proiectele legilor educației, propuse de ministrul Sorin Cîmpeanu, afirmând că vor duce la un „genocid educațional”.

Ea critică faptul că tot ce-a fost bun înainte de 1989 în educație a fost șters cu buretele, precum și faptul că fiecare nou ministru a făcut experimente pe copii. Senatorul AUR, care este cadru didactic de meserie, se alătură listei de specialiști care au criticat proiectele propuse de Sorin Cîmpeanu, în numele proiectului „România Educată” a lui Klaus Iohannis.

Daniel Funeriu, Mircea Miclea, Mircea Platon, Bogdan Glăvan, prof.Afrodita Iorgulescu, dar și partidul AUR sau părinții, critică aceste proiecte.

„În 32 de ani am avut 30 de miniștri ai Educației, practic, „anul și cârlanul” cum ar veni, ba chiar în 2012 au fost patru miniștri într-un an (…). Nu credeam că după Ecaterina Andronescu vom avea pe cineva mai rău de-atât. Dar iată că a fost. Îl văd pe domnul Cîmpeanu, pe care toată lumea l-a perceput ca pe un prinț pe un cal alb, un salvator al sistemului de educație, în transă și mergând în orb așa, foarte hotărât să distrugă absolut tot. (…) O mizerie de nedescris se întâmplă în învățământ”, a explicat ea.

Rodica Boancă a cerut românilor să se mobilizeze pentru a salva școala românească de la distrugere.

„Dragi români, părinți, dragi profesori, dacă nu va exista o mobilizare generală și dacă lucrurile vor rămâne așa cum dorește domnul Cîmpeanu, va fi grav. Adică dumnealui dorește ca bacalaureatul în 2027 (și har cerului că atunci nu va mai fi domnul Cîmpeanu ministru), să conțină o singură probă de competențe generale, din limba română, matematică, științe, istorie, geografie și două probe de limbi străine. Acestea sunt propunerile din noua lege. Potrivit propunerilor, elevii care încep clasa a IX-a în 2023 – 2024 vor susține Bacalaureatul astfel. Deci limba română va deveni facultativă doar pentru cei de la Uman, în schimb, cei care învață în licee în limba maternă (…) vor putea susține o probă obligatorie. (…) Din punctul meu de vedere, acest lucru este o ofensă și va produce un genocid educațional.

Citești și ajuți! Cumpără cartea: Cultura noastră: ce a mai rămas din ea, de Theodore Dalrymple vei contribui la susținerea libertății ideilor și implicit, a siteului R3media.

În condițiile în care oricum copiii nu prea mai sunt înclinați către învățătură cum erau înainte, către cultură, vor ajunge să nu mai știe nici să scrie corect în limba română. (…) Un alt aspect este legat de liceele tehnologice. M-au sunat colegii și mi-au spus că liceele tehnologice vor deveni licee profesionale, vezi doamne. (…) Nu văd o logică și o coerență în toată structura asta, decât o babilonie, o nemernicie și o nesimțire (…). Cu mici excepții, cele două propuneri legislative ale Ministerului Educației sunt niște aberații și niște ofense. Umilesc profesorii în ultimul hal. Am fost sunată și de colegii din cabinetele de consiliere psihologică. Și acolo se va întâmpla o mare nenorocire. Foarte mulți dintre ei sunt profesori, au dat titularizarea, au fost inițial angajați, după aceea au devenit profesori consilieri. Din noua lege, dispare noțiunea de profesor, dar oamenii aceștia se vor întoarce sub tutela școlilor. Ce înseamnă asta? Dumnezeu știe, pentru că nu există nicio logică”, afirma senatorul AUR de Ialomița.

Rodica Boancă este de părere că resursa umană din sistemul de învățământ este „pur și simplu devorată” sistematic, iar elevii nu reușesc în anii de școală să fie mobilizați în așa fel încât să-și depășească limitele, să aibă capacitatea de sinteză, să acumuleze cunoștințe utile, ci doar să parcurgă anumite materii, astfel încât, mulți dintre ei, nu reușesc să asimileze noțiuni elementare. Mai mult decât atât, lipsa de predictibilitate din sistemul de învățământ, materiile stufoase și depășite, duc sistemul de învățământ către dezastru, iar pe copii către analfabetism funcțional, către mediocritate, iar în final către abandon și infracționalitate.

„Este important să avem un sistem de educație performant, coerent, stabil, pentru elevi și pentru profesori, pentru părinți, predictibil, adaptat pieței muncii, un sistem de educație care să formeze, din punct de vedere cognitiv, în primul rând copiii și un sistem de educație de care copiii să nu fugă, care să le ofere acestora tot suportul. Dacă în doi ani, maxim, România nu-și investește toate resursele în educație, o să ne gândim la anii 2020 – 2022 cu nostalgie… Pentru că abandonul școlar va crește, infracționalitatea va crește, cei care nu merg la școală nu vor fi adaptabili în societate, nu își vor găsi de muncă și atunci resursele lor vor fi inexistente, iar frustrările lor vor conduce  la infracționalitate crescută, la tentația de a intra în găști, de a face lucruri ilegale, de a câștiga bani prin mijloace ilicite.

În plus, vom ajunge în situația în care nu vom mai avea profesioniști în multe domenii. Pentru că sistemul plafonează copiii, îi învață că e bine să rămâi la un nivel mediocru, fără a exista competitivitate. Iar atunci când nu există competiție, există turma. Din fericire, mulți dintre copii au o capacitate extraordinară de a se adapta, de a absorbi cunoștințe, de a învăța. Problema suntem noi, adulții, care permitem ca acești copii să devină inadaptabilii societății de mâine, care nu vor crede că pot, că au capacitatea de a asimila mai mult, care nu vor crede că se pot autodepăși în fiecare zi.  Asta este problema, că noi, adulții, încurajăm mediocritatea, prin lipsa noastră de implicare. Consecințele a ceea ce se întâmplă astăzi vor fi dezastruoase. Eu sunt îngrozită.

Dar noi, cei din AUR, nu-i putem obliga și nu-i putem opri, pentru că suntem foarte puțini, suntem 30 de parlamentari. Nu avem cum să oprim nebunia asta singuri. Avem nevoie de sprijinul dumneavoastră. Aceste legi ale Educației sunt criminale. În învățământul preuniversitar s-a lovit cu picioarele. Cîmpeanu și-a băgat picioarele în sistemul de învățământ preuniversitar. Dacă în sistemul universitar a făcut câteva adnotări bune, acolo unde îl doare, pentru că el este din universitar, în cel preuniversitar s-a intrat cu bocancii. Nu știu dacă își asumă cineva ce se întâmplă acum.

Dacă aș fi fost în locul lui Cîmpeanu aș fi modernizat școlile, aș fi încercat și m-aș fi zbătut să atrag fonduri din toate părțile, aș fi creat un sistem public de donare, aș fi făcut orice să atrag finanțe și să ofer copiilor singuranță în școli, aș opri bullying-ul prin introducerea uniformelor, aș fi făcut ceva mai mult ca să-i atrag spre școală, spre activități extrașcolare, și mai puțin pe stradă, mai puțin la medidații. Nu transformări de genul trecerii Inspectoratelor la statutul de Direcții, ca să fie mai ușor să le politizezi, să creezi comisii și comitete, nu să muți psihopedagogii de la o școală la alta și multe alte inepții. Așadar, va fi tot mai greu să aduci în țară o coerență și să ai în viitor oameni capabili, pentru că generațiile de azi vor porni greu și foarte urât în această viață”, a conchis Rodica Boancă.

CITEȘTE MAI MULT

PARTENERI

Loading RSS Feed

Loading RSS Feed

 

8 COMENTARII

  1. Deci vreți să credem că ministrul SC este posesorul ideilor acestor noi propuneri. Vreți să credem că nu se întâmplă nicăieri altundeva. Că n-are nicio legătură cu ce se întâmplă altundeva (în lume)!

    Vreți să credem că ACUM sunt „umiliți” profesorii. De vreo 25-30 de ani n-au fost! Ori că aceia creați de Democrație (de zic că trec examene cu 5) nu-s rezultatul politicilor de piață, unde școala nu mai face doi bani în ochii nimănui (și de asemenea la propriu!).

    MAT290H1F: ADVANCED ENGINEERING MATHEMATICS – COURSE SYLLABUS FOR FALL 2014

    Aveți idee ce-o putea fi „advanced engineering” într-un curs de anul DOI (acel „2” din „290”) ? Eu cred că știu! M-am minunat ca prostul, acum aproape 30 de ani, cum studenții la inginerie făceau analiza matematică de liceu (clasele 11-12). Trebuie că erau de fapt „subingineri” (în terminologie românească), fiindcă în final am găsit că există locuri unde studenții în anul doi la inginerie fac practic EXACT ce se făcea la UPB: „Matematici Speciale” (adică tot ce trebuia să știe un inginer – și nimic mai mult).

    Apoi am aflat că aceia sunt studenți la „scientific engineering”, iar ieri am găsit că un astfel de curs este „advanced engineering”! Cât de avansați pot fi studenții unui curs de anul DOI ?!

    Am risipit 10 minute ca să aflu cine este (de fapt, d-na) Rodica Boancă – adică ce știe să facă în viață. Profesor la CNMV (cred că București, fiindcă sunt și altele). Aici s-a rupt firul definitiv, fiindcă pagina CNMV nu vrea să se încarce! Așa că tot n-am aflat ce știe să facă d-na RB!

    În căutarea asta bezmetică, am mai văzut o dată că AUR este o formațiune politică (de dreapta) conservatoare! Și am așa o bănuială că nu se mulțumește cu conservarea culturii și tradițiilor românești, ci de fapt dorește „free markets and the rule of law” – „rules-based” LAW! Doar că vrea să se bucure și o pătură de români de „dreptul la proprietate privată (și sclavi proletari pe nimic)”. Am așa o bănuială … n-am dovezi clare.

    Eu vă sunt recunoscător, fiindcă doar așa am ajuns să înțeleg „crimele comunismului”. Poate le veți înțelege și domniile voastre – într-o bună zi.

    Sigur astea nu-s ordine de-afară ? Sigur nu-s politici pe care România le-a acceptat și adoptat de ani buni (așa cum spune uneori Mircea Platon!) ?

    Asta explică succesul monstru al Democrației (de piață): masele sunt în plus și total pe dinafara, li se poate „explica” orice.

    P.S.

    Și mi-a plăcut către final: deci materia este totuși învechită și stufoasă! De-aia ajunseseră să dea adunări și scăderi la Bac, până au renunțat să-l mai publice!

  2. Vaaaai ! Asta chiar că e de râsul curcilor! Așa a scris doamna senator, „NU VOR MAI ȘTII”, cu doi i ??? Înseamnă că nici ea nu prea a fost școlarizată și e mare păcat… Ce exemplu dă copiilor? Că se poate și așa? Dacă un agramat ajunge în fruntea țării, ei de ce să învețe?!

      • Bine, mulțumesc și eu. Se vede că dracul și-a băgat coada ca tocmai într-un articol despre școală și educație să apară astfel de greșeli. Acum problema i-urilor a ajuns o loterie, dar de obicei se merge pe principiul că „mai bine să întreacă decât să nu ajungă”. Asta ca să schițăm un zâmbet, totuși… Dar mă tem că limba română e pe butuci. Situația e mai gravă decât suntem noi dispuși să recunoaștem.
        Nu e în fruntea țării? Credeam că e senator în Parlamentul României. Și chiar de nu ar fi… Cei care nu sunt în fruntea țării au voie să vorbească și să scrie oricum? Dacă s-a ajuns la convingerea asta înseamnă că totul este deja pierdut.

        • Nu, nu am zis ca au voie sa ajunga in fruntea tarii. Dar parlamentarii, mai ales cei din opozitie, ce putere au? In realitate, nu au. Si repet, e vorba despre o transcriere a ceea ce a spus, nu a scris doamna senator. Multumesc frumos, oricum

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

38,500FaniÎmi place

CELE MAI CITITE 24 h

Articole RELAȚIONATE