Compania Națională Aeroporturi București și constructorul PORR (Austria) au semnat un contract de 308 milioane lei pentru modernizarea căilor de rulare și creșterea capacității de parcare a aeronavelor, acesta fiind cel mai mare contract de investiții din ultimii 10 ani, potrivit unui comunicat al CNAB emis marți.
„Compania Națională Aeroporturi București continuă procesul de modernizare a infrastructurii și anunță semnarea celui mai mare contract de investiții din ultimii 10 ani. Marți, 6 decembrie 2022, CNAB a semnat contractul de ”Sistematizare a suprafeței de mișcare a AIHCB în vederea creșterii capacității operaționale și asigurării conformării cu prevederile Reg UE. 139/2014 – Etapa I”.
Investiția vizează lucrări de amploare la mai multe căi de rulare a aeronavelor: November, Papa, Victor, Whiskey, Charlie, precum și la Platforma nr. 2 – la amplasamentul existent și extindere până la calea de rulare Delta. Lucrările vor crește capacitatea operațională a Aeroportului Henri Coandă, pentru optimizarea condițiilor de operare a aeronavelor pe căile de rulare, precum și pentru majorarea numărului de poziții de parcare. Lucrările se înscriu în strategia de conformare la specificațiile de certificare aplicabile pentru condițiile de operare la AIHCB, prevăzute în Regulamentul Uniunii Europene nr. 139/2014 al Comisiei Europene privind stabilirea cerințelor tehnice și a procedurilor administrative referitoare la aerodromuri. Contractul, în valoare de 307.967.842,92 lei, fără TVA, a fost adjudecat de SC PORR CONSTRUCT și prevede servicii proiectare și asistență în valoare de 18.227.000 lei și lucrări propriu-zise de execuție în valoare de 289.740.842,92 lei. Lucrările de execuție se vor finaliza în 24 de luni și vor avea o garanție-record de 109 luni”, arată un comunicat CNAB.
Citești și ajuți! Cumpără cartea: Istoria Românilor, de Petre P. Panaitescu, vei contribui la susținerea libertății ideilor și implicit, a siteului R3media
Decizia vine pe fondul opoziției fățișe a Austriei față de intrarea României în spațiul Schengen. Românii s-au mobilizat spre boicotarea afacerilor austriece din țara noastră, dar statul român continuă să pompeze bani în economia Vienei.
Mai e puțin și ne va fi tuturor rușine că suntem români. Degeaba facem noi referire la eroii neamului de odinioară, dacă acum ne înghite pleava.
Toată porcăria asta cu opoziția Austriei vine pentru că nu i s-a permis OMV să facă ce vrea cu exploatarea resurselor din Marea Neagră.
Opinia mea este că OMV-ului i s-a permis deja scandalos de mult.
Mutarea sănătoasă la cap a Statului Român ar fi să nu mai trateze companiile austriece cu un regim preferențial (și deseori contrare intereselor României). Atât.
Cine a oferit acest contract Austriei, ori este idiot, ori infractor.
La fel ca si cu cele două bărci pt. ISU de la olandezii de la Dammen când ați spus că ne-am cumpărat accesul la Schengen cu 44 mil € , lăsând de înțeles că am scăpat doar cu atât, fără să se menționeze adevăratele “perle” pt. Olanda, ca ING, MegaImage, șantierul Dammen de la Mangalia, etc….44 mil € nu este nici măcar glazura pe o prăjiturică față de ce iau olandezii de la noi.
Exact ca și în cazul Austriei, nici 100mil € pt. Porr, în cazul acestui contract sunt “peanuts” , cum spune partenerul strategic, pe lângă BCR, Petrom, BCR, Reiffeisen și multe altele, din păcate.
Cei de la Porr alături românii de la UMB sunt cei mai serioși constructori care lucrează în România, fața de hoții italieni de la Tirrena Scavi sau alți hoți, grecii de la Aktor, care nu lucrează, au intârzieri mari la proiectele pe care le au în lucru și cu toate acestea incasează de statul Român. Cel puțin Porr o să inaugureze lotul 1 de Sibiu-Boița luna aceasta, cu aproape 5 luni mai devreme față de termenul din contract. Au in proiectare și execuție și lotul 4. Au lucrat bine și la reabilitarea pistei nr. 2, fără întârzieri. Mai bine am scăpa naibii de OMV și cel puțin una din băncile lor sau de aceia care taie pădurile, decât de Porr.
De aia se și ușurează toți pe noi. Cu boltă, chiar.
Nu merităm? BA MERITĂM, MERITĂM, CU VÂRF ȘI ÎNDESAT MERITĂM!!!
Ar mai putea fi o variantă: acest contract să fie o nouă formă de tribut pentru ca austriecii să își dea acceptul pentru primirea noastră în Schengen. Dar nu prea cred la cât îs de proști și trădători cei din conducrerea actuală.