ACTUALITATERegulile de redeschidere a școlilor – cea mai nouă variantă a Ordinului...

Regulile de redeschidere a școlilor – cea mai nouă variantă a Ordinului de Ministru

Ministerele Educației și Sănătății au modificat documentul prezentat joi dimineața, care aprobă setul de reguli pentru redeschiderea școlilor și grădinițelor în România din 8 februarie 2021, scrie Edupedu.

Conform sursei citate, prima schimbare din noul document este aceea potrivit căreia Comitetul pentru Situații de Urgență județean emite hotărârea pentru scenariile de funcționare a școlilor nu doar după vacanțele școlare, cum era în prima variantă, ci „ori de câte ori este nevoie”.

ORDINUL COMUN MINISTERUL SĂNĂTĂȚII – MINISTERUL EDUCAȚIEI POATE FI CITIT AICI

La articolul 3, pentru universități, în loc de „senatul universitar stabilește scenariile de funcționare”, cum era în varianta inițială , noua formă este: „conducerea acesteia, cu consultarea senatului universitar, stabilește scenariile de funcționare”.

Pentru profesorii cu vulnerabilități, este introdusă opțiunea ca certificatul medical să vină și de la medicul curant, nu numai de la cel de medicina muncii, cum era inițial.

În plus, pe lângă faptul că directorul va adapta orarul, a apărut și adăugirea: „sau va identifica alte soluții de derulare a cursurilor”. Noul articol 7 (1) are următoarea formă:

„Personalul didactic din cadrul unităților de învățământ/conexe/instituțiilor de învățământ aflat în grupa de risc, respectiv vârstnici, persoane cu diabet zaharat sau alte boli cronice, persoane cu imunitate deficitară, poate desfășura activități didactice în sistem on-line numai în baza unei adeverințe emise de medicul de medicina muncii sau medicul curant. În acest caz conducerea unității /instituției va adapta orarul școlar în mod corespunzător sau va identifica alte soluții de derulare a cursurilor”

La art. 7 (2) sunt adăugate bolile cardio-vasculare în lista afecțiunilor pentru care copii sau elevii pot fi scutiți de prezența fizică la cursuri. Noua formă este:

„Art (2) Preșcolarii/elevii care fac parte dintr-o grupă de risc, respectiv cei diagnosticați cu boli respiratorii cronice severe, boli cardio-vasculare, obezitate severă, diabet zaharat tip I, boli inflamatorii, boli imune/autoimune, boli rare, boli ereditare de metabolism, dizabilităţi, tratament imunosupresiv sau alte afecțiuni cronice, cu avizul şi recomandările specifice ale medicului curant şi cu acordul scris al părinţilor, pot fi scutiți de prezența fizică în școală”

Articolul 7 (6) este și acesta rescris, a fost eliminată propoziția „daca aceasta nu a fost vaccinată şi exista riscul de contaminare cu SARS-CoV-2”, iar noua formă este: „Art 7 (6)Preșcolarii/elevii care locuiesc împreună cu o persoană care face parte dintr-o grupă de risc, după o evaluare medicală a persoanei respective, pot să nu se prezinte fizic la şcoală, la recomandarea medicului curant și cu acordul părinților/reprezentantului legal”.

Articolul 7 (8) este modificat, fiind completat cu referirea la elevii cu dizabilități care participă la cursuri, noua formă fiind: „Preșcolarii/elevii cu dizabilități, care optează pentru participarea la cursuri, în funcție de specificul afecţiunii, vor beneficia de adaptarea măsurilor de prevenție în mod adecvat dizabilității specifice”.

Articolul 9 (1) are finalul completat cu propoziția: „după finalizarea procedurilor de dezinfectare a sălii de clasă”, în loc de „după o dezinfectare prealabilă a sălii de clasă”, cum era în prima variantă de proiect.

Articolul 9, punctul b este rescris, astfel încât apare la 1 caz ancheta epidemiologică:

Vechiul articol: „La apariția a două cazuri confirmate de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 într-o clasă de învățământ gimnazial, liceal, profesional si postliceal. În această situație se suspendă cursurile clasei respective pentru o perioadă de 14 zile. În situația în care în aceeași sală cursurile sunt organizate în schimburi, se vor suspenda doar cursurile pentru clasa în care a fost confirmat cazul de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2, urmând ca elevii din schimbul următor să îşi desfășoare cursurile, după o dezinfectare prealabilă a sălii de clasă. În situațiile prevăzute la alin. (1) lit. a) și b), procesul de învățământ continuă în sistem online. Măsura suspendării este dispusă prin decizia conducerii unității de învățământ/ instituției conexe, după consultarea DSP/DSPMB, cu aplicarea prevederilor art. 9 alin (4) din Ordinului Ministrului Educației și Cercetării nr. 5447/2020”.

Noua formă a articolului: „La apariţia unui caz confirmat de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 într-o clasă de învățământ gimnazial, liceal, profesional și postliceal se efectuează ancheta epidemiologică și testarea contacților acestuia. Conducerea unității de învățământ va decide în urma consultării DSP/DSPMB dacă se impune carantinarea celor care fac parte din aceeași clasă sau suspendarea cursurilor, după caz.”

Aici apare un nou punct, c), care era inclus în punctul b) în prima formă și care explică ce se întâmplă la apariția a două cazuri de infectare într-o clasă.

„c) La apariția a două cazuri confirmate de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 într-o clasă de învățământ gimnazial, liceal, profesional și postliceal, se suspendă cursurile clasei respective pentru o perioadă de 14 zile. În situaţia în care în aceeaşi sală cursurile sunt organizate în schimburi, se vor suspenda doar cursurile pentru clasa în care a fost confirmat cazul de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2, urmând ca elevii din schimbul următor să îşi desfășoare cursurile, după finalizarea procedurilor de dezinfectare a sălii de clasă. Măsura suspendării este dispusă prin decizia conducerii unității de învățământ/instituției conexe, după consultarea DSP/DSPMB, cu aplicarea prevederilor art. 9 alin (4) din Ordinului Ministrului Educației și Cercetării nr. 5447/2020”.

Interesant este că nu mai există în acest articol nou indicația desfășurării procesului de învățământ online.

MAI MULTE DE LA ACELAȘI AUTOR

Dragi prieteni,

dacă doriți o presă independentă, trebuie s-o susțineți. În România, mediul economic este conectat la sistemul global și nu există, precum în Statele Unite sau alte țări, companii care să-și asume susținerea cauzei naționale.

Recenta criză a arătat câtă nevoie există pentru o presă independentă, care să nu depindă de subvențiile guvernamentale și de banii multinaționalelor.

Trebuie să știți: nimeni nu-mi „editează” ideile și materialele publicate. Sunt un om liber. Dacă îți place și dorești să citești și în continuare materiale pe R3media, contribuie și tu printr-o donație, oricât de mică. Împreună, putem reuși multe.

Mulțumesc.

Mihai Șomănescu
Publisher R3media

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Cele mai populaR3 articole

Articole R3laționate

IMPORTANT

Fiți LEI pentru R3: Mai avem nevoie de 9.468 de lei...

Dragi prieteni, dacă doriți o presă independentă, trebuie s-o susțineți. În România, mediul economic este conectat la sistemul global și nu există, precum în Statele...