ACTUALITATEReconstrucția tridimensională a capului lui Mihai Viteazul la Muzeul Municipiului București

Reconstrucția tridimensională a capului lui Mihai Viteazul la Muzeul Municipiului București

Începând de miercuri, reconstrucția tridimensională a capului voievodului Mihai Viteazul va fi expusă în expoziția permanentă „Timpul Orașului”, prezentată la Palatul Șuțu, din cadrul Muzeului Municipiului București, informează Agerpres.

Chipul reconstituit cu foarte mare acuratețe, prin tehnici de ultimă generație, a putut fi văzut de către vizitatori încă din 2017, în expoziția temporară „Fizionomii unificatoare «Toți în unu». Povestea unui proiect de țară”.

În 2019, bustul a fost prezentat în epoziția tematică „Restaurare bunuri culturale mobile pe suport papetar”, alături de un document rar, un pergament datat din perioada 1593-1594, din Colecția de documente a Muzeului Municipiului Bucureşti.

Proiectul reconstituirii faciale a început în anul 2016, fiind un vis al directorului muzeului, Adrian Majuru, care l-a încredințat unui tânăr sculptor, Radu Tudor Panait. Totul a început cu o documentare bazate pe măsurătorile antropometrice și pe fotografiile craniului domnitorului, realizate în anul 1920 de întemeietorul antropologiei românești, Francisc J. Rainer, când a fost invitat de către Statul Major al Armatei Române la Iași, întocmai cu misiunea de a studia craniul lui Mihai Viteazul.

În urma numeroaselor consultări cu specialiști în antropologie, istorici, medici și muzeografi, s-a realizat structura metalică, s-au stabilit proporțiile craniului și a început modelarea expresiei faciale. La final, întregul ansamblu a fost pigmentat, urmat de amplasarea ochilor artificiali și de inserarea părului, fir cu fir.

Proiectul de reconstrucție facială a unui personaj istoric real din timpuri îndepărtate este fără precedent în spațiul muzeal românesc… Pornind de la rezultatul studiului reconstrucției carnației, a fost realizat un nou model de portret cu bust, de această dată apelându-se la tehnicile și materialele moderne, folosite cu precădere în industria cinematografică pentru modelarea fizionomiei personajelor.

Modelarea epidermei a fost realizată într-o tehnică hiper-realistă, în cele mai mici detalii. S-a ținut cont de vârstă, rasă și mediul în care a trăit domnitorul.

Materialul final din care este realizată lucrarea este un latex ce a permis pigmentarea tenului și, ulterior, inserarea firelor de păr natural. Ca modificare majoră adusă proiectului inițial, s-au adăugat proteze oculare și veșminte princiare (cucă, caftan și mantie)”, explică sculptorul Radu Panait în descrierea lucrării, conform pressone.ro.

Muzeul Municipiului Bucureşti prezintă publicului şi un film documentar despre laborioasa procedură de reconstrucţie facială, care poate fi vizionat mai jos.

Dragi prieteni,

dacă doriți o presă independentă, trebuie s-o susțineți.Recenta criză a arătat câtă nevoie există pentru o presă independentă, care să nu depindă de subvențiile guvernamentale și de banii multinaționalelor.

Trebuie să știți: nimeni nu ne „editează” ideile și materialele publicate. Suntem oameni liberi. Dacă îți place și dorești să citești și în continuare materiale pe R3media, urmărește-ne pe Google News, Telegram, Facebook sau Twitter. Sau poți să te abonezi, gratuit, la Newsletter.

Înscrie-te la newsletterul R3Media

Te rog așteaptă puțin

Mulțumim! Bine-ai venit în comunitatea noastră

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Articole populaR3 în ultimele 24 h

Articole R3laționate