La un an de la declanşarea pandemiei de Covid-19 şi de şcoală online, 1 din 10 profesori spun că elevii au pierdut până la 80% din materie, conform unui studiu World Vision România lansat miercuri, 24 martie.
Viitorul educaţiei digitale a fost analizat pe larg în cadrul conferinţei online “Educaţia digitală asimptomatică”, organizată de World Vision România şi Edupedu.ro.
Sorin Cîmpeanu, ministrul Educaţiei, a declarat: „Școlile vor rămâne deschise cel puțin până pe 1 aprilie. Examenul de Evaluare Națională pentru clasa a VIII-a se mută după Bacalaureat.
Biblioteca virtuală a făcut obiectul unei achiziții publice care a întâmpinat mai multe dificultăți din perspectivă juridică, atribuirea s-a putut încheia doar în urmă cu câteva zile, din păcate programul nu va fi implementat foarte repede, suntem în perioada de contractare, voi reveni cu un program de implementare.
Pentru noul an școlar avem în vedere un curriculum tranzitoriu știind faptul că la modificări de sub 25% este posibilă utilizarea manualelor pe care le avem, importanța profesorului este mai mare decât manualul, deci vom avea un an viitor tranzitoriu.
În universitățile românești, partea de digitalizare este un exemplu de bună practică pentru unitățile de învățământ preuniversitar, este o nevoie de o colaborare mai strânsă între universitar și preuniversitar”.
Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România, a spus la rândul său: „Ce am pierdut în această perioadă: vorbind despre România rurală – știm că elevii noștri au pierdut în mare parte 25 de săptămâni de școală, în sensul că nu au avut acces la educație de calitate.
Elevii au pierdut materia, care trebuie recuperată, în condițiile în care România venea deja cu decalaje în educație. 1 din 10 profesori ne spun că elevii lor au pierdut până la 80% din materie – lucru foarte grav.
Dacă ne uităm cât de departe suntem acum de elevul educat digital și de educația digitală în adevăratul sens: conectarea și infrastuctura trebuie să stea la baza piramidei, însă este esenţial să trecem de la infrastructură la competențe de predare și pedagogie digitală”.
Conferinţa poate fi urmărită integral la acest link.
Am urmarit dezbaterea respectiva si am inteles care este “of-ul”/”durerea” organizatorilor (Edupedu.ro+WorldVisionRomania): accelerarea si extinderea digitalizarii invatamantului romanesc “pe verticala” (prescolar, primar, gimnazial, liceal, universitar) si “pe orizontala” (in toata tara, inclusiv in mediul rural), sa nu scape nicio scoala, niciun copil. Desi prof.Miclea a avut de la inceputul p(l)andemiei una-doua opinii contra invatamantului on-line, constat cu amaraciune ca este un promotor al digitalizarii masive a invatamantului, atat cel preuniversitar cat si universitar. Totusi, aceasta publicatie (r3media) sustinea “scoala clasica”, sau am inteles eu gresit?