miercuri, octombrie 16, 2024
VIDEOProtestul anti mască, 19 septembrie.Pompiliu Diplan: Autoritățile stau la un pupitru și...

Protestul anti mască, 19 septembrie.Pompiliu Diplan: Autoritățile stau la un pupitru și spun: băi, ăștia când ies? Dacă nu ies, atunci mai strânge puțin șurubul. Dă-le 2 măști în loc de una, ia mai dă-le o vaccinare obligatorie, etc. Ca pe vite

Interviul pe care urmează să-l citiți/vizionați are o poveste interesantă. Am vorbit cu Pompiliu Diplan de săptămâna trecută, programând discuția pentru weekend. Apoi el a plecat la Munchen, pentru marele protest împotriva restricțiilor. Apoi a avut necazuri și ajuns târziu.

După care au apărut iarăși întârzieri, de natură obiectivă. Într-un final a ieșit așa cum îl vedeți: am dialogat hibrid. Eu îi scriam, iar el răspundea printr-o filmare. Și ca totul să fie pe măsură: dialogul s-a intersectat cu fetița lui – mulțumim Ilinca! -, și s-a terminat în mașină!

Motivul dialogului nostru este protestul anti-mască pe care Pompiliu Diplan și Starea de Liberate îl organizează pe 19 septembrie, la București, în Piața Universității. Am vrut să aflu de ce un om care a lucrat și învățat în Statele Unite, un IT-st și un filozof, un inginer și un soț, organizează proteste „pentru libertate”.

L-am întrebat despre profesori și copii, despre poporul român și politicienii săi, despre acuzațiile care i se aduc și despre cum crede el că va trezi națiunea. Iată ce-a ieșit:

R3Media: Cine sunteți domnule Pompiliu Diplan și de unde veniți?

PD: Sper ca spectatorii R3Media să se obișnuiască cu această nouă formulă.. Pompiliu Diplan mă cheamă, căsătorit, am doi copii. Sunt cetățean român cu domiciliul în România, chiar dacă am lucrat în Statele Unite la diverse corporații.

Am plecat acolo prin 1997, după ce-am făcut aici filosofie și telecomunicații feroviare, în ordine inversă. Am fost și inginer de căi ferate în România, înainte de a pleca.

Am plecat în America cu gândul de a face un doctorat și de a preda, îmi plăcea foarte mult filosofia analitică, filosofia științei și semantica. Dar n-a fost să fie. N-a fost doctorat, ci a fost Master și n-a fost în filozofie, ci a fost în computer science. Așa am ajuns să lucrez pentru mai multe corporații: Microsoft, Hitachi Data Systems și Progressive. N-a funcționat, nu m-am simțit bine la corporații, așa cum nu m-am simțit bine nici în America, cu tot visul american. Îmi place să călătoresc, îmi place americanul de rând, îmi plac motocicliștii, dar politica americană…nu pot. Nu mă vedeam cetățean american, nu mă vedeam depunând jurământul față de steagul american, nu mă vedeam cu dublă cetățenie, așa că am renunțat frumușel la green card, și m-am întors în România.

Am găsit ce să fac în România, fac project management și mai fac și activism. Fără voia mea, că deh, cineva trebuie să urle în stradă când toate drepturile și libertățile noastre sunt încălcate și când toată țara este sfârtecată.

R3Media: Nu vă pare rău, acum, în timpul pandemiei, că nu ați rămas în America? Adică acolo există state unde libertatea este mult mai mare decât în România. Președintele Trump l-a primit la Casa Albă pe Dave Portnoy, pe dvs când vă va primi Klaus Werner Iohannis la Cotroceni?

PD: Nu îmi pare rău deloc. Fie pâine cât de rea, cel mai bine să stai cât mai aproape de pământul natal, de rudele tale și de neamul tău.

Mă întrebi dacă liberatea din unele state de-acolo e mai mare ca-n România. E și nu e. În cele mai multe cazuri ai libertatea de a urla-n deșert. Câinii latră, caravana merge. Seamănă foarte mult cu ce se întâmplă în România, inclusiv din punct de vedere al pandemiei. Iar în ce-i privește pe Trump sau pe Dave Portnoy, ceva îmi spune că Președintele nu m-ar fi chemat dacă aș fi fost în SUA.

În ce-l privește pe Dave Portnoy, e un fel de Mălin Bot amestecat cu Mândruță și Cătălin Tolontan. Deci nu e suficient să te cheme Președintele Trump la el. Ceea ce mi-ar plăcea mie ca să devin un trumpist: aș vrea să văd mai multă acțiune, mai multe legi concrete și bețe băgate în spițele isteriei pandemice ale subordonaților lui. Cum ar fi Faucci, de exemplu.

De ce nu-l concediază Trump pe Faucci? Nu știu. De ce mai sponsorizează Trump campanii cum ar fi „Gavi”, de unde profită inclusiv vaccinurile lui Bill Gates, nu știu. Sunt întrebări care pe Trump îl fac un fel de aparatcik al unui buldozer care înaintează, e un fel de jolly-joker care se împotrivește din vârful buzelor.

Dar s-ar putea să nu fie așa. Mi-ar plăcea ca Trump și trumpiștii să mă surprindă și cineva să se împotrivească acestui tăvălug de pedofilie, psihopatie și pandemie și de isterie care ne învăluie pe toți.

Dacă va fi așa, să dea Dumnezeu să mă fi înșelat eu. Dacă nu va fi așa, înseamnă că suntem cu toții martorii unui buldozer de neoprit, că nu există istorie. Așa cum spunea Francis Fukuyama, „istoria s-a sfârșit”, iar noi asistăm acuma la un fel de al treilea război mondial, în care malaxorul se luptă cu nucile. Iar nucile suntem noi. Să vedem

Dar răspunsul pe scurt la întrebarea ta este că nu-mi pare deloc rău că am rămas în State! Ar fi fost îngrozitor să suport această umilință a acestui popor, de către tăvălugul pandemic, iar eu să nu fiu în mijlocul propriului popor. Și-așa mă doare sufletul că fiu-miu e prins acolo și nu poate să vină din cauza restricțiilor. Oribil.

R3Media: Și dacă nu mai există istorie și buldozerul e de neoprit, de ce mai luptați? Ce vă motivează?

PD: Mă motivează pe de-o parte, disperarea și pe de altă parte, nădejdea. Disperarea este faptul că nu am o altă viață mai bună de dus, decât să lupt: să lupt pentru adevăr, pentru libertate, pentru firesc și să lupt pentru neamul meu. În această luptă globală, că nu e doar neamul meu sfârtecat.

Altceva mai bun, ce să faci? Să te conformezi? Să te mulțumești și să consimți la oportunism și la o viață de sclav? Să consimți la un nou comunism? La acest leninism digital chinezesc care ni se impune! NU, nu se poate așa ceva!

Am avut sfinți în închisori care au luptat pentru asta și noi trebuie să le luăm exemplul. E și o dimensiune eshatologică aici: dacă lumea asta ne dezamăgește, nădejdea noastră este în lumea cealaltă, că ne va primi cu brațele deschise. Raiul. Hristos, ca să spun așa, pentru cei mai puțin duși la Biserică.

Partea de nădejde este faptul că s-ar putea să nu fie sfârșitul lumii. S-ar putea să ni se pară că este al treilea război mondial și că totul se termină acum. S-ar putea ca forțele binelui să biruiască momentan, măcar pentru încă câțiva zeci de ani.

R3Media: Vă motivează lupta pentru Țară. Bun, dar majoritatea nu pare să zică nimic nici când copiii sunt duși cu lesa, obligați să poarte mască ore-n șir în școală. Românii sunt speriați sau „fierb” în interior, precum mustul de care zicea Octavian Goga pe vremuri?

PD: E foarte bună întrebarea și cred că va trebui să fac o schemă. În ceea ce privește poporul român, situația e cam așa: (pauză de șters tabla).

Asta-i România, o împărțim așa. Să zicem că suntem 10% cei care înțeleg care-i situația. Dar cu această nebunie cu măștile, suntem 20%.

Cealaltă parte a României se împarte în două categorii: cei care sunt credincioși în pandemie și care stau de frică și cum am văzut eu nemții acum de curând, bolnavi de frică și cei care sunt indiferenți.

Această vărsare a credincioșilor în covid e permanentă din cauza măsurilor din ce în ce mai stupide și care sunt făcute parcă intenționat așa, și-atunci această barieră se mută, astfel încât vor fi din ce în ce mai puțin credincioși în frică. Nădejdea mea e să ajungem la o populație de bunicuțe speriate de Antena 3, Realitatea și Digi24 și restul, o populație de oameni furioși.

Cum se poate realiza asta? Numai prin propaganda adevărului, să ne trezim proprii noștri compatrioți. Mă motivează credința față de neam, pentru că populația nu contează, poporul poate învia și din doi oameni, din Adam și Eva. Hai să nu ne uităm la melteanul român, la mitocanul român, ci cei curați care îi pot trezi pe ceilalți. Dintr-un meltean poate ajunge un monah sau poți să faci un sfânt. Depinde câtă suferință va îndura. Acesta-i răspunsul meu.

R3Media: Cum vedeți reacția corpului profesoral la măsurile introduse? Nu v-ați fi așteptat la mai multă demnitate profesională, dacă nu la altceva, din partea lor?

PD: Păi o să-ți răspund „marxist”: cu ridicarea nivelului de conștiință al maselor. Noi trebuie să le oamenilor în permanență adevărul. Să le spunem că testele PCR sunt o ruletă rusească, cu câte trei gloanțe puse pe butoi, 50-50 îți iese testul. O prostie. Toată lumea face o mare dramă, testele PCR sunt o prostie: noi cazuri, noi focare, etc, pentru care sunt terorizați copiii noștri. Noi trebuie să le spunem oamenilor adevărul. Oamenii se vor încetul cu încetul și trebuie să-i învățăm pe români și haina de deasupra cămășii.

Românii nu au avut un nivel de conștiință civică. Românii sunt individualiști, nu știu dacă din cauza comunismului, dar sunt mai individualiști decât americanii, de exemplu. Pe ei nu-i doare decât atunci când ajunge cuțitul la os: atunci explodează mămăliga românească și atuncea graficul furiei devine neliniar.

Asta nădăjduim noi: ca românii să capete o conștiință civică și să se educe. Să știe ce înseamnă luptă civică, voluntariat, ce înseamnă anticiparea problemelor din față. Că ei stau așa cu mâinile-n sân și când se trezesc că vine copilul cu bube de la masca aia împuțită sau se sufocă, abia atunci…de-asta am făcut protestul pe 19. Important e să se trezească la faptul că învățământul online nu este o soluție. Sistemul vine cu acest clește: dacă nu vreți măști în școală, aveți o alternativă: vă prindem cu învățământul online. Ei bine, NU dragi români.

Mă întrebai ce cred despre profesori, despre conștiința lor profesională: federația sindicatelor libere din învățământ a știut să iasă în stradă când a fost vorba de bani, dar când a fost vorba de oxigenul (copiilor), de conștiința morală, de eticheta morală a meseriei, de ce nu ies în stradă? Asta e ipocrizia sindicatelor. Îi invit pe profesori să-și facă alte sindicate, pentru că sindicatele trebuie să-i reprezinte. Rușine să le fie sindicatelor, rușine să le fie profesorilor care au consimțit la această mascaradă. E vremea să se trezească și noi îi așteptăm pe toți pe 19 septembrie.

R3Media: Spuneați „Rușine sindicatelor din învățământ”. Dar nu cumva sindicaliștii sunt oglinda masei profesorale? Nu cumva liderii noștri politici sunt oglinda noastră, a celor care votăm?

PD: Dacă sindicatele sunt oglinda a ceva, sunt oglinda acestei pasivități și a acestei iresponsabilități civice a românului. Sindicatele au fost făcute, în cea mai mare parte, de sistem, de partide și apoi adjudecate: uite cazul Miron Mitrea, uite cazul Cartel Alfa. Exemplele sunt nenumărate.

Sindicatele sunt construite de cineva pe șervețel, de cineva, la niște restaurante foarte scumpe, în condițiile în care românii nu știu să se organizeze și să se reprezinte. Ca să te poți reprezenta, trebuie să ai o platformă de comunicare.

Și la ora actuală, singura platformă de comunicare a fost mainstream media și ne-a trădat complet. Nu sunt de acord că politicienii sunt oglinda poporului, pentru că poporul i-a votat. Poporul i-a votat pentru că întotdeauna i se două rele: se zice că îl aleg pe răul cel mai mic. Dar pentru aceste rele să ajungă în cursa prezidențială, cineva trebuie să filtreze binele, iar această filtrare a răului s-a făcut de către mass-media.

Ei nu sunt o elită a noastră, nici măcar reprezentanți ai noștri. Ei sunt o drojdie obținută prin presarea de către niște pârghii ilegitime a poporului român. Când presezi poporul român ca pe niște struguri, uite că am și niște struguri aici, asta este ceea ce rămâne: drojdiile astea.

Din păcate avem așa și în afara politicii.

Eu cred că oglinda poporului român este el însuși, dacă privește mai adânc în el.

R3Media: Protestul din 19 septembrie. Convingeți-mă. De ce aș veni dacă sunt părinte? De ce aș veni dacă nu am copii?

PD: Pentru cei care au copii, ca mine, să vină pentru ei. Nu este sănătos să le pui masca pe figură, încep să plângă.

Cei care nu au copii să vină pentru că singurul fel în care poți să lupți împotriva acestor autorități psihopate este ieșirea în stradă. Autoritățile stau la un pupitru, național sau internațional și spun: băi, ăștia când ies? Dacă nu ies, atunci mai strânge puțin șurubul. Dă-le 2 măști în loc de una, dă-le fier în loc de plexiglas, ia mai dă-le o vaccinare obligatorie, etc. Ca pe vite.

Când văd o reacție vie, ca de om normal, o să dea înapoi. Ia să vedeți cum Arafat o să dea înapoi. Nu merge cu ONG-uri, cu scris memorii, scrisori. Singurul fel în care merge este să le arăți forță, unitate și solidaritate. Ei să simtă că românii sunt cu-adevărat o forță, că românii vor să se autoguverneze, că România vrea să iasă într-adevăr din acest carusel. E singurul mod de a influența: strada.

R3Media: Ultima întrebare: ce le transmiteți celor care vă acuză că sunteți „oamenii rușilor”, „negaționiști” sau „extrema dreaptă”?

PD: O să răspund pe rând. Cum am putea să fim în condițiile în care majoritatea dintre noi am avut acest virus? Eu am avut o dată 37,3 febră, am pierdut complet gustul și mirosul, nimic nu mirosea. Evident că mi-a fost frică și evident că mi-a trecut.

A fost mai ușoară decât o răceală. Am dormit nas-în nas cu membrii de familie, nu a pățit nimeni de nimic. Duhovnici, preoți, părintele Tănase de la Valea Plopului, mulți au avut o formă a acestui virus și nimeni nu a pățit absolut nimic. Nimeni nu contestă prezența acestui virus.

„Negaționist” este un termen menit să întârzie conversația, un termen pe care mainstream media îl aplică ca să întârzie conversația: primele 5 minute trebuie să te scuzi că există virusul și apoi să trecem mai departe. Ceea ce negăm noi este dictatura, contestăm măsurile, adecvarea măsurilor care se iau. Drama care se face în jurul unei gripe care este evident montată.

În ceea ce privește Rusia: am trecut prin fața Ambasadei Rusiei, dar n-am aplaudat, am criticat. Și nu o propoziție, cum s-a filmat, ci o frază mai lungă care denunța Rusia ca prezentă în această schemă. Noi nu suntem putiniști, n-am nicio treabă cu Rusia, n-am călcat niciodată pe-acolo, nu sunt filorus, nu mă interesează. Ăsta e un non-subiect, pe covid. Nu are nicio legătură, decât că Rusia face parte din el. Deci Rusia e implicată cumva, e o problemă cu ea. Noi o să vorbim despre Rusia când o să vorbim despre Basarabia, despre tezaur, atunci o să discutăm despre relația României cu Rusia. Noi suntem cu România și cu libertatea românilor.

La fel ca și cu „negaționiștii”, „filo-rusismul” se pune ca un stigmat asupra noastră de către mainstream media ca să pierdem, nu 5, ci 10 minute, ca să explicăm că nu suntem cu Rusia, că trebuie neapărat să fim rusofobi ca să ne spălăm de aceste stigmate. Să fim ca Radu Tudor, aplaudăm orice scuipat.

Nu există oameni patrioți? Ba da, există! Nouă ne trebuie libertatea României!

Extremiști? Lasă-mă cu dreapta și cu stânga, că sunt același lucru zilele astea. Extreme sunt măsurile pe care le ia acest sistem pentru un țânțar de gripă. O gripă mai severă, cu 0,2 mortalitate. La asemenea măsuri extreme, ei ne numesc pe noi extremiști pentru că urmăm firescul, urmăm libertatea, nu se poate așa ceva.

Apari extremist pentru CTP, pentru Arafat care te așteaptă la spital, dar nu ești extremist pentru restul poporului român, care trebuie să afle că nu ești într-o situație extremă, că nu suntem într-un armăsar, ci într-un țânțar. Ăsta nu este extremism nici de stânga nici de dreapta, ci firesc românesc, mioritic dacă vrei. Ăsta este răspunsul meu.

CITEȘTE MAI MULT

PARTENERI

Loading RSS Feed

Loading RSS Feed

 

3 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

38,500FaniÎmi place

CELE MAI CITITE 24 h

Articole RELAȚIONATE