sâmbătă, martie 22, 2025
ACTUALITATEProbleme din ce în ce mai mari pe piața "mașinilor verzi". Un...

Probleme din ce în ce mai mari pe piața “mașinilor verzi”. Un celebru producător de baterii pentru vehicule electrice oprește investiţiile în Germania şi Italia

ACC, celebrul producător de baterii pentru vehicule electrice (EV) susţinut de Mercedes-Benz şi Stellantis, a oprit lucrările de construcţii la fabricile din Germania şi Italia, pe fondul încetinirii vânzărilor EV, şi a anunţat că se va concentra pe bateriile mai ieftine, transmite Reuters, citată de Televiziunea Română.

Compania a precizat că va dezvolta baterii low-cost pentru aprovizionarea vehiculelor electrice mai ieftine şi va confirma calendarul privind proiectele sale industriale şi de construcţii la finalul lui 2024 sau la începutul lui 2025.

ACC lucra la construirea unei uzine în Termoli, Italia, şi a unei fabrici în Kaiserslautern, Germania. În prezent a majorat producţia la prima sa unitate din nordul Franţei.

De asemenea, Stellantis a încheiat un acord cu grupul chinez CATL pentru construirea unei fabrici de baterii LFP în Europa.

Stellantis deţine o participaţie de 45% în ACC, Mercedes o participaţie de 30%, restul fiind deţinut de Saft, subsidiara grupului francez TotalEnergies.

Această decizie intervine în contextul în care sunt probleme mari pe piața mașinilor electrice. Vânzările de mașini electrice merg prost, generându-se chiar pierderi. În medie, constructorii auto pierd circa 6.000 de euro la fiecare mașină electrică vândută la un preț de aproximativ 60.000 de euro, având în vedere investițiile colosale pe care au fost nevoiți și sunt nevoiți să le facă, arată o analiză Boston Consulting Group.

De altfel, și Sir Jim Ratcliffefondatorul gigantului petrochimic Ineos, a solicitat guvernului britanic să amâne interdicția de vânzare a tuturor autoturismelor pe benzină dincolo de anul 2035.

El a avertizat că cererea pentru vehiculele electrice (EV) a “secat” și face lobby pentru relaxarea legilor privind zero emisii, astfel încât vehiculele cu emisii reduse să poată fi vândute chiar și după termenul limită planificat, ca un pas “intermediar” către tehnologii mai curate.

CITEȘTE MAI MULT

PARTENERI

Loading RSS Feed

Loading RSS Feed

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

38,500FaniÎmi place

CELE MAI CITITE 24 h

Articole RELAȚIONATE