„Consiliul Europei a lansat joi un Observator al cursurilor de istorie în Europa, care va avea sarcina de a strânge informații despre cum este predată această materie în instituţiile de învățământ ale statelor membre pentru a combate ceea ce această organizaţie descrie a fi încercările de manipulare la care apelează mişcările populiste”.
„În contextul creșterii populismului, o învățare a istoriei care să favorizeze perspectiva multiplă şi gândirea critică este esențială pentru dezvoltarea unei culturi a democrației”, argumentează organizația paneuropeană într-un comunicat citat de agenția EFE. Observatorul va elabora rapoarte despre cum este predată istoria în statele care au aderat acestei inițiative, studii tematice care vor aprofunda chestiuni care nu sunt incluse în studiile obișnuite şi va organiza conferințe pentru a-şi prezenta activitățile. Rapoartele şi studiile vor avea caracter informativ, fără caracter obligatoriu pentru statele membre, notează Consiliul Europei”. (Știri pe surse)
Iată așadar pașii prin care UE construiește o nouă statocrație epistemologică:
- Instituirea unei Comisii europene pentru controlul conformității ideologice
În pasul I, se instituie un Observator (de fapt o Comisie) la nivel european. Se angajează activiști politici cu salarii solide din banii publici și investiți cu un mandat ideologic: de a lupta împotriva „populismului” (noțiune ideologică cu sens vag folosită împotriva celor care fac apel la popor, la identitate națională împotriva globalismului sau a puterii elitelor transnaționale etc.). O asemenea monitorizare ideologică este eminamente vagă deoarece istoria națională este istoria poporului și este, în cazul fiecărei națiuni o istorie a eroilor creatori ai statului, ai independenței și ai civilizației naționale. Astfel memoria prin ea însăși este „populistă” și ca atare aproape orice capitol al istoriei se face poate face vinovat de „populism” dacă nu este resemnificat în cheie negativă. Prin această Comisie, UE redescoperă spiritul sovietic al rollerismului, adică al rescrierii istoriei naționale în procesul consolidării puterii politice suprastatale și arogă prerogative specifice a ceea ce Orwel numea Ministerul Adevărului.
Citești și ajuți! Cumpără cartea: Ghidul incorect politic –despre femei, sex și feminism, de Carrie Lukas și vei contribui la susținerea siteului R3Media.
- Utilizarea Comisiei pentru monitorizarea deviaționismului ideologic
În pasul al II-lea se conferă Comisiei puteri de „observare”, de monitorizare și anchetare a procesului educativ (deci a profesorilor de istorie) pe tot spațiul european. Această prerogativă imprecisă de „monitorizare” creează două posibilități: anumiți profesori incomozi, cu viziuni „neconforme” pot fi identificați (prin delațiune plină de zel) și hărțuiți cu supra-inspecții și rapoarte defavorabile. În al doilea rând, o astfel de definire politică a Observatorului duce prin natura ei la amplificarea problemei căutate nu la identificarea precisă a „problemei”: a subvenționa generos o echipă de activiști pe baza unui „pericol” obligă din start activiștii deveniți comisari să identifice cât mai multe și cât mai grave „probleme”. Deoarece stimulentul economic (salariile, puterea și prestigiul UE) se bazează pe existența „pericolului populist”, astfel că tendința este evident de a amplifica „pericolul” deoarece pericolul este sursa banilor și a privilegiilor administrative. Este un paradox binecunoscut de altfel: dacă creezi un stimulent economic pentru ca poliția să dea amenzi (de pildă prin a le oferi cotă-parte), atunci vom avea multe amenzi. În ambele cazuri Comisia profund ideologică va fi folosită ca instituție paralelă Ministerului Educației și ca abuz de putere împotriva cetățenilor.
Citești și ajuți! Cumpără cartea: George Soros – puterea din umbră, de David Horowitz și Richard Poe, și vei contribui la susținerea siteului R3Media.
- Normele de recomandare sunt proiectate să devină norme obligatorii.
Pasul al III-lea conferă Comisiei puteri de a emite norme de recomandare. De fiecare dată când o astfel de Comisie este contestată pentru natura ei politică, se argumentează benign că este vorba doar despre norme de recomandare. În realitate aceasta este de fiecare dată numai începutul, deoarece este partea unui proces gradual de normativizare. La nivelul guvernelor naționale alți politicieni vor folosi normele de recomandare pentru a solicita încorporarea recomandărilor Comisiei în legislația națională pentru a le oferi obligativitate. Normele de recomandare oferă autoritate europeană unor linii ideologice de „monitorizare” și „combatere” pe care politicienii le vor folosi ca argument de legiferare onerativă mai ales atunci când prin aceasta lovesc în „opoziție”. De fiecare dată se creează iluzia că „toți” fac asta, deci trebuie și noi să facem asta, deși Comisia este o instituție elitistă edificată pur ideologic (pentru a combate „populismul” care face apel la „popor”, deoarece UE percepe poporul ca o entitate sub-europeană).
- Crearea de Comisii naționale pentru monitorizarea și anchetarea profesorilor
Încorporarea normelor de recomandare în legea de stat va conduce la crearea de Comisii naționale pentru monitorizarea și anchetarea învățământului, deci la politizarea educației. Trebuie observat că fiecar stat are deja autorități de control corespunzătoare Ministerelor Educației, de la autorități pentru acreditarea programelor de studii la autorități pentru evaluarea calității actului educativ, inclusiv prin Inspectoratele locale Această Comisie construiește de fapt o formă de control paralel și produce o dublare politică a acestor autorități educative. Ea instituie o Comisie de control politic al procesului predării – nu în baza calității actului educativ deja existente la nivel ministerial, ci în baza unei „infracțiuni de gândire” definite doar de Comisie. UE reinventează astfel „observatorul” deci comisariatul în sensul originar de comisariat ideologic. Prin aceasta Ministerul Educației va fi dublat, monitorizat și anchetat de un nou Minister, Ministerul Adevărului, al cărui comisari beneficiază de scheme salariale generoase, de prestigiu instituțional „european” pentru a combate cu zel „dușmanul de clasă” care îndrăznește că evoce aspectele pozitive ale istoriei naționale.
Citești și ajuți! Cumpără cartea: Evul întunecat, noua moralitate de Joseph Sobran și vei contribui la susținerea siteului R3Media.
(De pildă faptul că românii au rezistat 500 de ani cuceririi și islamizării, în timp ce elitele occidentale au creat o catastrofă în numai jumătate de secol aducând milioane de migranți musulmani care nu doar că nu vor să se „integreze” dar militează violent pentru modificarea culturii și politicii europene și că statele occidentale și UE însăși sunt coresponsabile pentru toți cetățenii lor uciși de teroriștii. Dar în loc să asume adevăruri incomode, Comisia preferă să rescrie istoria și să hărțuiască profesorii care respectă adevărul istoric).