marți, mai 21, 2024
ȘTIRIParlamentul a adoptat și legea mobilității urbane durabile. „Orașele de 15 minute”,...

Parlamentul a adoptat și legea mobilității urbane durabile. „Orașele de 15 minute”, de la utopie la realitate. Doar doi parlamentari de la putere, Daniel Gheorghe și Daniel Ghiță, au votat „contra” alături de opoziție

Camera Deputaților a adoptat miercuri, 10 mai, legea mobilității urbane durabile sau a „orașelor de 15 minute”.

Proiectul de act normativ a fost adoptat cu 231 de voturi „pentru” și 46 „împotrivă” și trei abțineri.

Împotriva legii au votat parlamentarii din opoziție, în bloc, dar și doi parlamentari ai puterii: deputații Daniel Gheorghe (PNL) și Daniel Ghiță (PSD).

Citești și ajuți! Cumpără cartea: Ghidul incorect politic – Despre încălzirea globală și ecologism, de Christopher C. Horner, vei contribui la susținerea libertății ideilor și implicit, a siteului R3media

Legea conține mai multe prevederi care dau fiori iubitorilor libertății și proprietății private. Actul normativ prevede  „promovarea mijloacelor de transport alternative și integrarea lor cu transportul public pentru reducerea poluării mediului”. Nu este clar cum vor „promova” așa ceva autoritățile, având în vedere că prevederile legii sunt obligatorii. Amenzi? Restricții? Creșteri de taxe?

Printre altele, pe lângă insistența pentru folosirea transportului public, a bicicletelor și a mașinilor electrice, proiectul mai prevede și „asigurarea unei densități rezidențiale minime de 40 locuitori/hectar”. Motivația spune totul: „Pentru a asigura condițiile care să susţină eficiența serviciilor publice urbane, inclusiv transportul public”.

O analiză detaliată a prevederilor legii și a precedentelor sale, aici. Tot miercuri s-a adoptat o altă lege împotriva căreia s-a protestat masiv în weekend, Legea înființării „Observatorului Național al Copilului”.

CITEȘTE MAI MULT

PARTENERI

Loading RSS Feed

Loading RSS Feed

 

6 COMENTARII

  1. unele prevederi sunt necesare, cel putin in orasele mari sufocate de masini, dar diavolul sta ascuns in detalii. Si comunismul suna foarte atragator la inceput.

    Problema nu e ca te obliga sa renunti la masina personala, asta o vom face benevol din cauza saraciei si preturilor mari la benzina, important ar fi ca statul sa-ti asigure cele neceare in proximitate si un transport public civilizat. Mi-e teama ca se va rezuma doar sa traseze piste de biciclete si trotinete.

    • O minciună evidentă. Votanții AUR sunt și din orașe, și de la țară. Evident că ne va afecta pe toți, indiferent de locul unde stăm.

      Până la urmă cam toți mergem cu mașina, dorim să ajungem în orașe la spitale, să le traversăm șamd. Nu vom mai putea oricum. Doar plătind taxe, doar cu autoturismul electric.

      Și asta după cei care ne impus această lege și-au umplut buzunarele cu miliarde de euro din dezvoltarea imobiliară haotică bazată pe corupție și prețuri speculative. Acum, după ce au construit blocuri dese și înalte pe ulițe, ne impun taxe și ne obligă să merem pe jos sau cu trotineta….

  2. “unei densități rezidențiale minime de 40 locuitori/hectar”

    -sa inceapa cu “casa poporului”
    si-au adus deja toate cotarlele Planetei!

    (Palatul Parlamentului:
    Sodoma & Gomora,
    ce se poate intampla?)

    • La Palatul Parlamentului au început demult. E mare densitate acolo…
      Pe de altă parte, demonizând politica și Parlamentul, nu facem decât să gonim de acolo eventualii oameni cât de cât bine intenționați. Că ăia rău intenționați nu o să aibă nici o treabă cu ce crede lumea.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

38,400FaniÎmi place

CELE MAI CITITE 24 h

Articole RELAȚIONATE