Două mari regiuni ale Olandei, Friesland și Gelderland, au ajuns la capacitatea maximă cu rețelele electrice, ceea ce înseamnă că se vor construi tot mai puține surse de energie fotovoltaică (PV) în zonă, notează PV-Magazine. Experții dau vina pe stațiile de încărcare pentru mașini electrice pentru această situație.
Mai rău, conform celor de la Liander – compania care deservește energetic cele două regiuni – lucrurile se vor înrăutăți și în alte părți ale țării. Conform unui comunicat al companiei, „Liander nu poate garanta disponibilitatea rețelei electrice pentru o perioadă îndelungată de timp”, menționează sursa citată.
După Norvegia, Olanda are cele mai multe mașini electrice în trafic și cea mai vastă rețea de stații de încărcare din Europa, notează Autolatest.
Specialiștii olandezi atrag însă atenția că în ultimii ani au fost montate 700.000 de stații de încărcare pentru mașina electrică, iar rețeaua națională de transport și distribuție a energiei electrice este stresată la maximum.
Executivul olandez – unul dintre cele mai progresiste din lume – și-a propus ca din 2030, toate mașinile să fie hibride sau electrice, iar din 2050 să numai vehicule cu baterii.
Dar pentru asta, Țările de Jos trebuie să-și tripleze capacitatea de a produce energie electrică sau să cumpere de la vecini pentru că actuala rețea nu face față.
Reamintim că Uniunea Europeană dorește ca din 2035 să nu se mai vândă mașini noi cu combustie internă, ci numai electrice.
noaptea respectivele retzele stau de geaba,
plang ciorile.
Nu ne putem modifica viața ca să consumăm energie doar atunci când rețele nu sunt folosite la capacitatea maximă – adică noaptea -, să circulăm cu mașinile doar atunci e mai liber pe drumuri – adică tot noaptea – șamd.
Motivul pentru această situație e stupid – se aruncă la gunoi o industrie bazată pe combustibili fosili pt. a se înlocui cu una mai proastă, care generează multe probleme, cu costuri enorme – sute de miliare de euro. Motivația o știm – încălzirea globală care ar fi cauzată de om.