Președintele Academiei Române, Ioan-Aurel Pop, a afirmat, miercuri, că proiectele de lege ale învățământului nu aduc vreo „perspectivă clară” de îmbunătățire a domeniului, propunerile avansate aflându-se „într-o fundătură”.
„Din păcate, problemele acute nu s-au schimbat, chiar dacă ni se promit niște legi noi ale educației și cercetării, ați văzut în ce fundătură se află ele în acest moment, propunerile. Și deci nu s-a rezolvat. Ele, aceste propuneri, nu aduc, după părerea mea, vreo perspectivă clară de îmbunătățire”, a spus Ioan Aurel Pop, în deschiderea unei sesiuni științifice dedicate Zilei Limbii Române, desfășurată în Clubul Academicienilor.
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat că proiectele de lege ale învățământului preuniversitar și superior, elaborate în concordanță cu Raportul „România Educată”, vor intra în curând în circuitul de avizare.
Citești și ajuți! Cumpără cartea: Cultura noastră: ce a mai rămas din ea, de Theodore Dalrymple vei contribui la susținerea libertății ideilor și implicit, a siteului R3media.
Cîmpeanu a precizat că după integrarea observațiilor entităților avizatoare va exista a treia formă a proiectelor de lege, după prima formă, lansată în dezbatere, și a doua după includerea amendamentelor primite în perioada de dezbatere publică și considerate „acceptabile”.
Ministrul a explicat că la începutul lunii septembrie vor intra în Guvern pentru adoptare, proiectele urmând să fie ulterior avansate Parlamentului, potrivit g4media.