Compania franceză PO Lighting Systems, integrată în cadrul grupului furnizor de piese și software auto OPmobility (fostul Plastic Omnium), a hotărât să oprească activitatea diviziei Plastic Omnium Lighting Systems din Iași, toți salariații urmând să fie concediați, informează Profit.
Compania a motivat decizia prin evoluția negativă a pieței europene în domeniul Mobility Lighting, necesitatea de a reduce și optimiza costurile de cercetare-dezvoltare la nivel de grup, precum și noua strategie a investitorului francez de a-și concentra activitățile de cercetare-dezvoltare, inclusiv dezvoltarea de software, în regiunile aflate în proximitatea centrelor de producție și a clienților.
Drept urmare, s-a luat decizia de închidere a activității Mobility Lighting din Iași și de dizolvare a societății Plastic Omnium Lighting Systems, cu impactul direct al desființării tuturor posturilor și concedierii tuturor angajaților unității.
Firma din Iași, specializată în fabricarea de echipamente electrice de iluminat pentru industria auto, a raportat în ultimul an cunoscut, adică în 2022, afaceri în valoare de 7,6 milioane lei și un profit net de 470.072 lei, având un număr de 43 de angajați.
De altfel, la nivel global, grupul francez OPmobility are o prezență extinsă, cu 152 de fabrici și 40 de centre de cercetare-dezvoltare în 28 de țări, angajând un total de 40.500 de persoane și generând venituri de 11,4 miliarde euro în anul precedent.
Recent, Lauren Favre, CEO-ul OPmobility, a avertizat că producătorii de vehicule electrice vor întâmpina dificultăți în perioada următoare, dat fiind că clienții evită modelele care rămân prea scumpe.
Conform aceleași surse, constructorii auto europeni se află sub presiune, deoarece costurile ridicate ale împrumuturilor, creșterea economică lentă și scăderea subvențiilor apasă asupra cererii de vehicule electrice pe piețe precum Germania, Suedia și Italia. Tesla a redus prețurile în China, SUA și Germania, după ce vânzările din primul trimestru au fost dezamăgitoare.
Această decizie intervine în contextul în care sunt probleme mari pe piața mașinilor electrice. Vânzările de mașini electrice merg prost, generându-se chiar pierderi. În medie, constructorii auto pierd circa 6.000 de euro la fiecare mașină electrică vândută la un preț de aproximativ 60.000 de euro, având în vedere investițiile colosale pe care au fost nevoiți și sunt nevoiți să le facă, arată o analiză Boston Consulting Group.
De altfel, și Sir Jim Ratcliffe, fondatorul gigantului petrochimic Ineos, a solicitat guvernului britanic să amâne interdicția de vânzare a tuturor autoturismelor pe benzină dincolo de anul 2035.
El a avertizat că cererea pentru vehiculele electrice (EV) a “secat” și face lobby pentru relaxarea legilor privind zero emisii, astfel încât vehiculele cu emisii reduse să poată fi vândute chiar și după termenul limită planificat, ca un pas “intermediar” către tehnologii mai curate,
Cunoscută anterior sub numele de Plastic Omnium, OPmobility produce echipamente auto, cum ar fi bare de protecție, module frontale și sisteme de iluminat. Furnizează piese în principal producătorilor de automobile, inclusiv Tesla, ca și producătorilor de camionete, camioane, trenuri și avioane.