Istoricul și criticul Mircea Platon a scris pentru Q Magazine un articol-analiză asupra proiectelor de legi ale educației, lansate de Minister, pe vremea lui Sorin Cîmpeanu.
El face o critică amănunțită a acestor proiecte, considerând că vor duce practic, la „dizolvarea identității naționale”.
„De la copiii care la 3 ani vor merge obligatoriu la grădiniță pentru a fi îndoctrinați cu „incluziunea”, până la examenele care vor fi teste-grilă – adică incubatoare de analfabetism funcțional –, de la ONG-uri și experți externi care le spun profesorilor cum și ce să le predea copiilor români, până la huliganii care nu mai pot fi exmatriculați, în numele „toleranței”, noua Lege a Educației propusă de Sorin Cîmpeanu dizolvă, practic, identitatea națională”, începe Mircea Platon.
Citești și ajuți! Cumpără cartea: Cultura noastră: ce a mai rămas din ea, de Theodore Dalrymple vei contribui la susținerea libertății ideilor și implicit, a siteului R3media.
„Miza este omogenizarea și nivelarea sistemelor de educație și astfel a societăților. Se intervine prin școală în societate. Reforma sistemului de educație este astfel o metodă de guvernanță biopolitică, adică o metodă prin care organizații internaționale și transnaționale preiau elemente ale suveranității și funcții ale statelor și națiunilor în declin. Legile de inspirație internațională din ultimii 30 de ani referitoare la sistemul de educație din România nu au făcut nimic altceva decât să contribuie la declinul suveranității României și să-l accelereze”, a continuat intelectualul.
Mircea Platon face parte dintre cei peste 200 de intelectuali români care au semnat o scrisoare deschisă adresată Ministerului Educației, prin care se cer consultări reale cu profesorii, părinții și intelectualii privind noile legi ale educației.