luni, octombrie 7, 2024
EDUCAȚIEProf. Mircea Miclea toarnă apă rece peste focul progresist al educației sexuale:...

Prof. Mircea Miclea toarnă apă rece peste focul progresist al educației sexuale: Este greșit să creăm o materie nouă. Poate crea probleme acolo unde nu sunt

Profesorul Mircea Miclea, fostul ministru al Educației, a acordat un interviu pentru Edupedu în care a explicat că nu este nevoie de o materie nouă pentru educarea sexuală a elevilor, aducând patru alte modalități mai eficiente prin care elevii să dobândească informațiile necesare despre sexualitate.

„Să ne gândim că vrem să reducem numărul de sarcini în rândul minorilor: e modificarea unui comportament. Cum îl reduci? Punând o materie obligatorie sau utilizând mai multe căi?

Sunt multe cercetări care arată că atunci când vrei să optimizezi un comportament, intervențiile multifocale sunt mai eficiente decât intervențiile unifocale, prin intermediul unei materii școlare. Avem mai mari șanse de a optimiza comportamentul elevilor dacă abordăm tematica sexualității prin intermediul mai multor căi, decât printr-o materie obligatorie.

Citești și ajuți! Cumpără cartea: Să nu trăim în minciună. Un manual pentru disidenții creștini, de Rod Dreher, vei contribui la susținerea libertății ideilor și implicit, a siteului R3media.

Altminteri, de ce să facem materie separată? Să se bată cu pumnul în piept niște ONG-uri că au făcut treaba asta? Interesul elevilor e să aibă cunoștințe, nu materii în plus.”, a spus acesta, în introducerea argumentului său.

Cuvintele sale vin ca un duș rece pentru avântul formațiunilor progresiste din Parlament și a aliaților săi, care au trâmbițat că aceia care se opun introducerii materiei „educație sexuală” sunt medievali.

Profesorul de psihologie subliniază tendința noastră de a transforma orice nevoie de cunoștințe în materie obligatorie de studiu, ceea ce va conduce la sucombarea elevilor.  Prof. Miclea folosește exemplul altor materii introduse cu un anume obiectiv și care nu și-au atins scopul.

„Dacă o ținem tot așa – spunând că avem nevoie de materii obligatorii de educație rutieră, de educație pentru mediu, șamd – elevii vor sucomba sub un număr foarte mare de materii. Nu trebuie înmulțite materiile, ci trebuie atins scopul, care este să aibă cunoștințe mai aprofundate despre sexualitate.

Ține-ți EROII aproape! Cumpără un tricou sau o bluză cu chipul unui Mare Român și vei contribui la susținerea siteului R3media.

A crescut antreprenoriatul odată cu introducerea materiei Educație antreprenorială? Mult mai bine se făcea dacă stabileai întâlniri cu antreprenori, dacă în făceai interviuri și tot felul de activități. Nu se schimbă comportamentele prin materii, ci prin intervenții”.

În opinia fostului ministru,  problema cunoștințelor despre sexualitate se poate rezolva prin folosirea mai judicioasă a materiilor actuale.

„Iată cel puțin 4 căi alternative prin care am putea realiza același lucru, și anume dobândirea de către elevi a informațiilor necesare pentru optimizarea comportamentului:

  • Prima cale este de a utiliza mai bine lecțiile de Biologie. În momentul ăsta, biologia din școală e un fel de variantă prescurtată a unui manual universitar. Este plină de concepte, fără niciun fel de aplicație. La fiecare lecție s-ar putea face o aplicație, de exemplu cum folosim cunoștințele de biologie pentru sănătate. Și atunci, prin intermediul materiei Biologie profesorul poate face aplicații inclusiv de educație sexuală.
  • A doua cale este modificarea programei orelor de consiliere, fostele ore de dirigenție. O parte din aceste ore pot fi alocate educației sanitare.
  • A treia cale este săptămâna Școala altfel, în timpul căreia elev pot, prin vizite la clinici de ginecologie, de exemplu, sau prin interacțiunea cu specialiști din domeniul medical, să intre în relații directe cu medici care să îi învețe ce este de făcut și în felul acesta săptămâna Școala altfel ar fi mult mai bine aplicată.
  • A patra cale este de a modifica fișa postului consilierului școlar, astfel încât el să se ocupe și de optimizarea comportamentelor elevilor legat de propria sexualitate și de comportamentele de risc sexual la care uneori se expun”, a mai spus el.

Prof. Miclea spune că introducerea educației sexuale poate aduce probleme acolo nu sunt.

„Poate crea probleme acolo unde nu sunt probleme și de aceea subliniez că trebuie o intervenție gradată, prin utilizarea mai multor căi și a mai multor actori (aceasta este intervenția multifocală), ținând cont de solicitările elevilor (adică demand-based).

Cred că trebuie să fie o intervenție gradată, poate unele lucruri făcute prin ore de dirigenție și discuții la consilier înainte de clasa a VII-a, dar gradat, în funcție de nevoile elevilor”, a adăugat fostul Ministru al Educației.

CITEȘTE MAI MULT

PARTENERI

Loading RSS Feed

Loading RSS Feed

 

2 COMENTARII

  1. Daca scopul adevarat ar fi scaderea procentului de sarcini la fetele minore, cel mai necesar ar fi dublarea orelor de religie. Este foarte clar si simplu.
    Biserica este singura care educa si invata ca in afara casatoriei nu sunt permise contactele sexuale.
    Copiii crestini sunt crescuti cum trebuie, doar fetele care nu au parte de educatie crestina raman insarcinate la varste scolare. Solutia, deci, aceasta este: catehizarea copiilor si educarea lor crestina.

    • 👍 Oricum profesorii de religie se confruntă cu o mare lipsă de educație religioasă primară, pe cae elevii trebuie să o aibă de la părinți. Și este foarte greu să zidești dacă n-ai temelie. La aceasta ar trebui să se adauge și o colaborare între profesorul de religie și preoții care spovedesc elevii.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

38,500FaniÎmi place

CELE MAI CITITE 24 h

Articole RELAȚIONATE