ACTUALITATE Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă (USR) nu vrea să mai construiască magistrala M6,...

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă (USR) nu vrea să mai construiască magistrala M6, Otopeni – Băneasa. Reacție virulentă a deputatului de Ilfov, Daniel Gheorghe (PNL)

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a declarat că nu are rost să se construiască linia de metrou de la Băneasa la Aeroportul Otopeni, deoarece „această linie are multiple probleme de fezabilitate pe care le-a ridicat și Comisia Europeană. Dincolo de centrul comercial Băneasa (stația Tokyo), această linie trece printr-una dintre cele mai puțin dens populate zone ale Capitalei și ale zonei metropolitane București – Ilfov. Dacă am face o hartă cu culori, acea zonă ar fi rece, ar fi cu albastru pentru că sunt păduri”, scrie Hotnews.

Conform proiectului, magistrala M6 ar trebui să aibă 12 stații noi și o lungime de 14 km.

Citești și ajuți! Cumpără cartea: Evul întunecat, noua moralitate de Joseph Sobran și vei contribui la susținerea siteului R3Media

Ministrul spune că M6, pe porțiunea Băneasa – Otopeni, trebuie foarte serios analizată ca proiect, ”Comisia Europeană a refuzat finanțarea acelei secțiuni și ”cred că acele resurse bugetare trebuie redirecționate în părți ale rețelei de metrou din București unde sunt mult mai necesare”.

El spune că a discutat cu primarii din sectoarele 2 și 6 și aceștia spun ”faceți magistrala 5 pentru că aceasta ne-ar ajuta. Hai să nu facem o investiție doar pentru că sună bine pentru PR, sunt două cuvinte care prind: metrou și aeroport. Recunosc că acum 10 ani și mie mi s-a părut o idee grozavă, dar când te uiți în detaliile investiției și cât costă operarea unei linii nu mai sună așa bine – și vă dau exemplul liniei M5 care are 1.000 de angajați alocați pentru o linie cu 10 stații și 5 km. Trebuie să fim atenți cu banii și cu resursele și să investim unde avem maxim de valoare”, spune ministrul.

Deputatul PNL de Ilfov, Daniel Gheorghe, a reacționat virulent, criticând dur declarațiile Ministrului Transporturilor, colegul său de coaliție.

Hrănește bine(le)!Cumpără suplimentul alimentar Propolis mielat (tinctură de propolis cu miere) și vei contribui la susținerea siteului R3Media

El a scris că respingerea proiectului „produce un impact negativ în procesul de dezvoltare economică si de fluidizare a traficului în zona de nord a județului Ilfov”.

„România nu se dezvolta cu pocu, posdru, cu „proiecte verzi” și bani europeni aruncati pe povești motivaționale, România se dezvolta cu investiții majore în infrastructura de transporturi, în sistemul de învățământ, în educație și nu în ultimul rând în infrastructura de sănătate!”, a spus Daniel Gheorghe.

„Ministrul Transporturilor, Cătălin Drula afirmă că nu are rost să construim o linie de metrou de la Băneasa la Otopeni doar pentru că „sunt două cuvinte care prind: metrou și aeroport”. Deci pentru noul ministru al transporturilor, membru important al USR-PLUS, Aeroportul Otopeni nu doar că nu este un obiectiv strategic ci pur si simplu nu contează iar contribuția de aproape 30% din PIB-ul României adusă de regiunea București-Ilfov nu are nicio relevanță din perspectiva priorităților de dezvoltare ale României! Stau si mă întreb, oare actualul ministru al transporturilor, domnul Drula, nu a aflat că în toată Europa marile aeroporturi internaționale sunt conectate direct la rețelele de metrou ori pur si simplu reia argumentația complet eronată a consultanților de la Jaspers care încercau anii trecuți să convingă statul român de faptul că această linie de metrou nu este fezabila si necesară? Respingerea acestui proiect gândit de autoritățile române împreună cu experții japonezi din acest domeniu si care avea drept termin inițial de finalizare a lucrărilor anul 2015, proiect tergiversat excesiv si in mod suspect de guvernările de stânga de până în 2019, produce un impact negativ în procesul de dezvoltare economică si de fluidizare a traficului în zona de nord a județului Ilfov. România nu se dezvolta cu pocu, posdru, cu „proiecte verzi” și bani europeni aruncati pe povești motivaționale, România se dezvolta cu investiții majore în infrastructura de transporturi, în sistemul de învățământ, în educație și nu în ultimul rând în infrastructura de sănătate!”, a concluzionat el.

Dragi prieteni,

dacă doriți o presă independentă, trebuie s-o susțineți. În România, mediul economic este conectat la sistemul global și nu există, precum în Statele Unite sau alte țări, companii care să-și asume susținerea cauzei naționale.

Recenta criză a arătat câtă nevoie există pentru o presă independentă, care să nu depindă de subvențiile guvernamentale și de banii multinaționalelor.

Trebuie să știți: nimeni nu-mi „editează” ideile și materialele publicate. Sunt un om liber. Dacă îți place și dorești să citești și în continuare materiale pe R3Media, contribuie și tu printr-o donație, oricât de mică. Împreună, putem reuși multe.

Mulțumesc.

Mihai Șomănescu
Publisher R3Media

MAI MULTE DE LA ACELAȘI AUTOR

IMPORTANT

Fiți LEI pentru R3: Am strâns 11.305 de lei din 34.620...

Dragi prieteni, de azi începem o nouă colectă pentru a asigura finanțarea siteului R3Media, dar de data asta pentru următoarele șase luni. Grație vouă, dragi prieteni,...

Articole relaționate

Cele mai citite