Primele rezultate ale simulărilor la examenele naționale au arătat cât de ineficientă a fost educația online în România. Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a recunoscut că notele obținute de elevii din clasele terminale sunt mai slabe ca anul trecut și i-a pus serios pe gândui pe profesori și părinți.
Cel mai greu s-au descurcat elevii clasei a VIII-a, care au simulat proba la Limba Română și au obținut note mai mari sau egale cu 5 în proporție de 70,53%, mai puțin decât anul trecut, susține Sprin Cîmpeanu, citat de edupedu.ro.
Rezultatele simulărilor de la probele de Bacalaureat sunt, însă, mai bune decât cele înregistrate în anul 2021, doar la unele discipline. Cifrele arată că elevii s-au concentrat la proba obligatorie a profilului, astfel, rata de promovare este aproape 60%, spre deosebire de 51,4%, cât se înregistra anul trecut, a menționat Sorin Cîmpeanu, potrivit sursei citate.
Citești și ajuți! Cumpără cartea: Cultura noastră: ce a mai rămas din ea, de Theodore Dalrymple vei contribui la susținerea libertății ideilor și implicit, a siteului R3media.
Limba română a „dat bătăi de cap” și elevilor de clasa a XII-a. Ministrul Cîmpeanu spune că s-a înregistrat o scădere de la 70,2 la 68,31, în ceea ce privește rata de promovabilitate.
După aceste rezultate, profesorii își vor face un plan de aprofundare a materiei, astfel încât să „acopere” într-un interval extrem de scurt tot ceea ce elevii au „ratat” din cauza cursurilor online.
Hrănește bine(le)! Cumpără suplimentul alimentar Etamynis (alergie la praf, polen, venin) și vei contribui la susținerea siteului R3media.
Elevii români, bulversați total, după doi ani de restricții și cursuri online
„Colegii mei deja și-au însușit lecțiile și își vor face un setting adecvat pentru subiectele de la examenele naționale de Bacalaureat și Evaluare Națională. O primă concluzie pe care mi-au spus-o deja este aceea că rezultatele sunt foarte slabe spre exemplu la Bacalaureat pentru clasa a XI-a și semestrul doi din clasa a X-a”, a declarat ministrul Educației , Sorin Cîmpeanu, citat de sursa amintită.
Restricțiile impuse de pandemie au afectat în mod special elevii, deoarece nu s-au putut adapta la cursurile online. În mediul rural, mulți dintre ei nu au avut dispozitive sau conexiune la internet pentru a putea participa la cursurile online. Astfel, România a înregistrat cel mai mare absenteism școlar din ultimii 30 de ani, potrivit afirmațiilor ministrului Cîmpeanu. Materia „pierdută” nu a putut fi recuperată total, iar rata scăzută de promovare la examenele naționale arată acest lucru.
Pe de altă parte, elevii românii s-au plâns, în repetate rânduri, că sistemul național de educație nu se adaptează la cerințele actuale de încadrare pe piața muncii.
„Propunerile Ministerului Educației păstrează abordarea desuetă prezentă în toate modelele curriculare aprobate şi promovate în ultimii ani”, se arată într-o scrisoare deschisă a Consiliul Naţional al Elevilor.
Nu mai incape indoiala ca asta e un idiot care distruge sistemul de învățământ! Nici nu te puteai astepta la ceva bun de la penelepre. Doar rebuturi ale societății sunt in aceasta coaliție.
Ăsta-i redus rău de tot. Păi ce credea, idiotul, că altfel nu-i pot spăune, că „online”-ul este bun?
NU, ĂSTA PUNE CAPAC LA CALITATEA EXECRABILĂ A ÎNVĂȚĂMÂNTULUI MIORITIC.
Daca nici macar ministrul educatiei nu gaseste cuvinte romanesti potrivite in frazele sale si foloseste “setting”…m-am lamurit.
ba da si-a atins scopul, perversii astia isi freaca mainile ca au reusit sa ne tampeasca copiii, caci asta a fost tot scopul, pe langa achizitiile de tablete niciodata folosite.