Ministerul Culturii a decis, în urma unui control efectuat la începutul lunii ianuarie, închiderea Muzeului CFR, constatând că nu există date privind înfiinţarea şi acreditarea acestei instituţii, anunță Agerpres.
Pe 7 ianuarie, o comisie formată din angajaţi ai IGPR, reprezentanţi ai Ministerului Culturii, ai Direcţiei pentru Cultură a Municipiului Bucureşti şi experţi acreditaţi de minister s-a deplasat la sediul Muzeulului CFR, scrie sursa citată.
Ca urmare a verificărilor efectuate, nu au fost identificate documente privind înfiinţarea şi acreditarea Muzeului CFR, precizează sursa citată.
Potrivit site-ului oficial, muzeul CFR a fost inaugurat in 1939, cu ocazia împlinirii a 70 de ani de la punerea în circulație a primului tren pe teritoriul românesc, în cadrul serbărilor Ceferiadei.
„Astfel, la 10 iunie 1939, într-o sală de 45 metri lungime de sub tribuna stadionului Giulești și pe câteva linii din parcul aceluiași stadion, au fost arătate publicului, pentru prima dată, exponatele Muzeului CFR.
Se puteau vedea aici locomotiva 43 Călugăreni din 1869, cu trei vagoane de călători din aceeași perioadă; locomotiva 683 Tighina, ce a rulat, în 1860, pe linia Cernavodă – Constanța; prima locomotivă pe cale îngustă, numărul 001 Lespezi, de pe linia Crasna – Huși (1884); locomotiva 20 Racova – prima locomotiva de tip Orleans pentru trenurile accelerate, din 1886; locomotiva 142.057, construită în 1939 la Uzinele Malaxa; prima locomotivă diesel – electrică, de pe linia București – Brașov, construită de firma Sultzer; un parc de automotoare, printre care și automotorul 125, construit în 1906, la Arad. De asemenea, putea fi admirat vagonul – salon al regelui Carol I din 1879, luminat cu sfeșnice cu lumânări, cu bogate decorațiuni interioare și exterioare, și multe altele.
Din nefericire, în 1944 stadionul Giulești este grav avariat de bombardamentele americane, mare parte din exponatele muzeului fiind distruse.
Muzeul CFR va fi redeschis la 1 mai 1953, în sediul Casei Tehnicii a căilor ferate, construită în perioada dintre cele două războaie mondiale, clădire în care se află și azi.
În iulie 1968, muzeul este închis pentru reorganizare. Se redeschide la 31 octombrie 1969, cu ocazia manifestărilor prilejuite de centenarul liniei ferate București – Giurgiu”, se precizează pe site-ul muzeului CFR.