ACTUALITATEMinciuna rămâne fără baterie. O cercetare amplă, în condiții REALE de trafic...

Minciuna rămâne fără baterie. O cercetare amplă, în condiții REALE de trafic în România, arată că mașinile electrice au o autonomie mai mică și un consum mai mare, decât cifrele anunțate oficial

Un proiect de cercetare, desfășurat în România, la finalul lunii septembrie, relevă faptul că mașinile electrice testate în condiții reale de trafic prezintă caracteristici diferite față de versiunea oficială.

Astfel, în medie, mașinile testate în condiții de trafic real în România, au arătat un consum cu 6% mai mare decât cel declarat de producător și o autonomie cu 18% mai redusă, scrie Economica.net.

Cercetarea a avut ca scop testarea celor mai noi mașini electrice de pe piață, în condiții reale de trafic, respectiv a următoarelor modele:Audi Q4 Sportback e-tron, BMW i4 M50, Hyundai Ioniq 5, Kia EV6, Lexus UX, Mercedes-AMG EQE, Renault Megane E-Tech Electric, Volkswagen ID.5 și ultimul, dar nu cel din urmă Volvo XC60 T8 AWD.

Practic, niciuna dintre mașinile testate nu a respectat valorile anunțate de producător. Spre exemplu, modelul Kia EV 6 Long Range RWD GT Line a demonstrat o autonomie de doar 439,5 de kilometri, cu mult sub cei 528 de km trâmbițați de producător.

O situație și mai jalnică a prezentat BMW i4 M50 Gran Coupe , care a prezentat o autonomie de 383,7 km, cu mult sub cea de 520 km din datele tehnice ale producătorului. Și consumul a fost mai mare: cu 3,2 kWh peste valoarea oficială.

Acest lucru nu este de neglijat, dat fiind prețul tot mai mare la curent electric.

După toate acestea, nici cu poluarea sau mai bine zis, lipsa ei, nu sunt vești bune. După cum relevă Euronews, materia primă care stă la baza bateriilor pentru mașini electrice este „extrem de rară și poluantă”.

Interesant, cei de la Euronews – un promotor al mașinilor electrice – se feresc să vorbească despre rezultatele Rocharge 2022.

Deși rezultatele sunt clare și sunt defavorabile publicității care se face mașinilor electrice, cei de la Euronews preferă să le ignore, scriind doar că: „autonomiile nu au depășit cu mult cele promise de producători”. Cât despre consum, nu au scris nimic.

Mai multe detalii despre ce s-a descoperit la Rocharge 2022, găsiți aici. Reamintim că din 2035, UE a decis să interzică mașinile noi pe benzină și motorină, obligându-ne să cumpărăm mașini electrice.

PARTENERI

WordPress RSS Feed Retriever by Theme Mason

  • Iulian Capsali: Nu mai căutați apa în nisipIulian Capsali: Nu mai căutați apa în nisip
    Eșecul României în relația cu UE trebuie decontat de SRI și SIE, instituții care dirijează toată politica internă (probabil toate partidele parlamentare și multe extraparlamentare), externă, presa, și patronează dezastrul… Read more »
WordPress RSS Feed Retriever by Theme Mason

Dragi prieteni,

Trebuie să știți: nimeni nu ne „editează” ideile și materialele publicate. Suntem oameni liberi. Dacă îți place și dorești să citești și în continuare materiale pe R3media, urmărește-ne pe Google News, Telegram, Facebook sau Twitter. Sau poți să te abonezi, gratuit, la Newsletter.

Înscrie-te la newsletterul R3Media

Te rog așteaptă puțin

Mulțumim! Bine-ai venit în comunitatea noastră

6 COMENTARII

  1. Mi se pare normal ca in conditii de trafic (opriri dese, porniri de pe loc dese) sa creasca si consumul. Nu la fel este si la motoarele pe benzina sau motorina (si din aceleasi motive)? Cand pleci de pe loc e normal sa consumi mai mult decat daca doar MENTII o viteza oarecare, indiferent de motor.
    In alta ordine de idei, producatorii de masini cred ca declara oricum autonomii mai mari decat in realitate, din scopuri de marketing (la fel cum producatorii de telefoane isi lauda marfa tot pentru vanzare, iar realitatea este departe de ce spun ei – au masluit teste de performanta, au declarat valori SAR mai mici etc.; multi vad, putini cunosc/inteleg, iar vanzarea merge; restul nu mai conteaza, pentru ei). Am auzit despre o oarecare trotineta electrica ce avea autonomie pretinsa de producator de 50km, iar in conditii reale, abea ajungea la 25km.
    Problema cea mai mare a masinilor electrice nu cred ca este poluarea si nici macar faptul ca se incarca greu (o tii o saptamana la priza ca sa nu-ti ajunga nici macar o zi sau doua) si curentul se tot scumpeste ci cea mai mare problema cu electricele este CA IA FOC BATERIA, amplasata de obicei pe podea, sub scaune! Practic e o tigaie cu roti care poate lua oricand foc — bateria poate lua foc!

    • Masinile electrice au posibilitatea sa recupereze energia pierduta la franare prin acumularea energiei electrice in supercondesatori, in loc de frana prin frecare se franeaza cu un dispozitiv eletromagnetic. Daca nu au acest dispozitiv inseamna ca sunt de calitate slaba.

      Bateriile cu Li care iau foc ar trebui inlocuite cu altele , de exemplu cu Na (sodiu) dar au greutate mai mare pe kwh.

  2. “Reamintim că din 2035, UE a decis să interzică mașinile noi pe benzină și motorină, obligându-ne să cumpărăm mașini electrice” Cu puțin noroc, nu va mai exista UE pina atunci

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Articole populaR3 în ultimele 24 h

Articole R3laționate