Cei care vor să cumpere mașini electrice ar trebui să fie conștienți de costurile „astronomice” necesare pentru înlocuirea regulată a anvelopelor cu durată scurtă de viață, avertizează actualii șoferi, potrivit The Telegraph.
Jim Bassett, un iubitor de mașini, a parcurs doar 12.000 de kilometri cu noul său Volkswagen ID.3. El a fost nevoit să schimbe apoi unul dintre cauciucurile de pe spate. Nu mare i-a fost surpriza când a văzut că acesta costă nu mai puțin de 300 de lire sterline.
Bărbatul de 80 de ani a fost informat că este normal ca aceste cauciucuri să se degradeze așa repede, din cauza greutății vehiculului.
Din cauza bateriei sale, mașina de 35.000 de lire sterline cântărește aproximativ 1.800 kg. Greutatea e similară cu a unui Jeep Wrangler 4×4.
În același timp, și alți proprietari ID.3 s-au plâns pe forumurile online de durata scurtă de viață a anvelopelor. Majoritatea au dat vina pe greutatea crescută și cuplul instantaneu al mașinii.
„Nu mi-a venit să cred când mi s-a spus că trebuie înlocuite. Sunt destul de bătrân și am avut mașini toată viața. N-am fost niciodată nevoit să schimb cauciucurile atât de devreme. În mod normal le schimbam la 40.000 de kilometri. M-a uimit, deoarece la 12.000 de kilometri anvelopele sunt practic noi. Reprezentanța Volkswagen nu s-a declarat surprinsă sau îngrijorată, ci a spus că „mașina este cu tracțiune spate și foarte grea”.”, a zis Bassett.
Anvelopele de mașini electrice se uzează mult mai repede
Bassett a mers într-un final la o vulcanizare, unde un mecanic i-a schimbat ambele cauciucuri cu 165 de lire.
„Cred că mai mulți oameni ar trebui să fie conștienți de faptul că vehiculele electrice au apetit pentru anvelope și nu vor rezista mult”, a spus el.
„Când lucram, făceam în mod regulat 72.000 de kilometri pe an. Dacă aveam această mașină atunci, aș fi plătit câte 300 de lire sterline de șase ori pe an doar pentru a înlocui cauciucurile de pe spate, ceea ce ar fi fost astronomic.”, a mai zis el.
Bassett a spus că de acum încolo se va gândi de două ori dacă să cumpere un vehicul electric în viitor, datorită experienței sale cu durata de viață scăzută a anvelopelor.
Tensiunea asupra anvelopelor de mașini electirce vine atât ca rezultat al greutății suplimentare, cât și al cuplului mai mare.
Organizația caritabilă pentru siguranța rutieră Tyresafe a declarat:
„Toată puterea la orice viteză într-un vehicul greu înseamnă că, dacă șoferul accelerează puternic, anvelopele sunt supuse unei solicitări extraordinare. Ele stau agățate de drum și nu se învârt”, a spus oganizația.
Producătorii sfătuiesc șoferii să fie blânzi cu accelerația pentru a prelungi durata de viață a anvelopelor.
parca aveti boala pe astia cu masini electrice, atata le cautati numai defecte
Dacă nu le-ar da din banii tuturor, de la buget, sub numele de subvenție (producător și cumpărător), dacă nu ne-ar forța să aruncăm mașinile pe motoare termice, dacă n-ar minți că nu poluează, că sînt mai verzi și că sînt mai eficiente, dacă nu ne-ar băga alte biruri ca să subvenționeze industria și cumpărătorii, dacă ar spune adevărul cu recilcarea bateriilor, dacă nu ne-ar discrimina pe cei ce nu le vrem (numere verzi, ITPuri dese sa, eu cel puțin nu aș avea nimic. Dimpotrivă dacă se dovedesc mai bune (calitate, fiabilitate, autonomie, preț, valoare revînzare) fără să-ți bage alții coada aș cumpăra.