Costul de reparație al unei mașini electrice este cu 15% mai mare decât al unei mașini clasice. Acest lucru a fost constatat de un studiu al Asociației pentru Siguranță și Reparații Auto (SRA), potrivit FranceBleu.
Mașinile electrice vin cu „un cost suplimentar de 15% față de vehiculele pe benzină” în cazul „reparațiilor legate de daunele de coliziune”.
„În majoritatea cazurilor, mașina electrică prezintă un cost suplimentar față de omologul său termic”, a spus Rodolphe Pouvreau, director SRA, pentru FranceInfo.
Asociația a analizat 800.000 de rapoarte de expertiză în asigurări. Numărul daunelor pe care s-a bazat s-au produs pe parcursul anului 2023. Raportul a comparat daunele la mașinile electrice cu cele de la mașinile pe benzină sau motorină.
Din nou, greutatea mașinilor electrice a fost una dintre probleme:
„Cu cât vehiculul este mai greu, cu atât are mai multă inerție”, a subliniat Rodolphe Pouvreau.
În cazul unei coliziuni, „poate cauza daune semnificative” și poate provoca „mai multe daune”.
O altă diferență e dată de faptul că „vehiculele electrice sunt reparate mai des în rețelele producătorilor”.
Cu toate acestea, „știm că producătorii au tarife orare care pot fi mai mari decât rețelele independente”, notează directorul SRA.
În plus, mașinile electrice au și „specificități” precum „obligația de a securiza vehiculul la efectuarea intervențiilor” pentru a evita „riscuri de electrocutare” și „riscuri de incendiu”.
De asemenea, costul pieselor a crescut în ultimii ani, și nu doar pentru vehiculele electrice.
„Avem vehicule din ce în ce mai complexe, din ce în ce mai stilate, care costă din ce în ce mai mult”, notează el.
Rodolphe Pouvreau nu prevede o scădere a costurilor de reparații în viitor.
„Din păcate, pot exista efecte asupra puterii de cumpărare a asiguraților”, a mai spus directorul SRA.