Marian Munteanu, fostul lider al studenților din anii 90, a comentat situația stranie petrecută recent, în care un avion particular(foto stânga, model asemănător) a străbătut nestingherit șapte state din Europa de Est, inclusiv România, nefiind oprit de nicio apărare anti-aeriană.
El a făcut o paralelă cu celebrul caz al avionului care în 1987 pleca din Germania de Vest (foto dreapta), traversa Estul Europei și se oprea la Moscova. Munteanu afirmă că acel caz a fost un simbol pentru ceea ce urma să se întâmple, respectiv căderea Zidului Berlinului și a regimului comunist.
În opinia sa, ceva asemănător se va întâmpla și în viitorul apropiat. Cele șapte țări tranzitate sunt toate din Est, toate membre ale blocului occidental.
Înveți și ajuți! Cumpără-i copilului tău manualul „O istorie a lumii pentru copii” de Virgil Hillyer, și vei contribui la susținerea libertății ideilor și implicit, a siteului R3media.
„În 1987, un mic avion decola din Germania federală și ateriza la Moscova, în Piața Roșie, trasând, parcă, o axă simbolică. Pilotul, un german în vârsta de doar 19 ani, a fost arestat și condamnat la 4 ani închisoare. În 1988, după un an de detenție a fost grațiat de autoritățile sovietice și expulzat di URSS.
În 1989, zidul Berlinului a căzut și apoi întreaga arhitectură comunistă regională a fost abandonată.
.
Hrănește bine(le) ! Cumpără suplimentul alimentar Propolis mielat (tinctură de propolis cu miere) și vei contribui la susținerea siteului R3media
În data de 8 iunie 2022, un avion tot de mici dimensiuni, dar în care se aflau cel putin două persoane, a tranzitat șapte state: Lituania, Polonia, Slovacia, Ungaria, România, Serbia și Bulgaria.
După aterizare, avionul a fost abandonat iar pilotul şi pasagerii au dispărut fără urmă.
De data aceasta, simbolismul axei geografice/geopolitice (dar și comportamentul actorilor implicați) trimite, evident, spre alte perspective decât evenimentul din 1987.
Ceva se va întâmpla în următorii 2-3 ani. Sau, mai bine zis, deja a început să se întâmple. 😎
.
NOTĂ: Evident, “explicațiile” care trimit la o așa zisă… testare a vigilenței gardienilor aerieni (URSS atunci, NATO acum) sunt simple naivități media”, a scris Marian Munteanu.
Într-o declarație recentă, NATO a afirmat că acel avion nu a prezentat niciun pericol, de-aceea nu a fost oprit.
„NATO poate confirma că avioane ale Poliţiei Aeriene Aliate au escortat aeronava bi-motor care a tranzitat spaţiul NATO pe 8 iunie fără să deţină un plan de zbor sau să răspundă la apelurile radio. Aeronava nu a arătat un comportament periculos sau ostil în perioada zborului, astfel că nu au fost luate măsuri. Centrul de Comandă Aeriană investighează, alături de aliaţi, acest incident”, se arată într-o informare NATO pentru Antena3.
Ministerul Apărării Naționale (MAPN) a informat la vremea respectivă că avionul respectiv nu a răspuns interogărilor radio și nici semnalelor transmise de aeronavele militare interceptoare, potrivit normelor internaționale.
Pe teritoriul României, avionul a zburat pe traiectul Oradea-Caransebeș-Drobeta Turnu Severin.