ACTUALITATE Magazinele din retailul nealimentar se află în pragul falimentului și încep să...

Magazinele din retailul nealimentar se află în pragul falimentului și încep să îşi închidă porţile definitiv

Situația magazinelor din retailul nealimentar continuă să fie una extrem de dificilă în condițiile în care măsurile de sprijin anunțate de autorități întârzie să apară sau exclud activitățile companiilor active în industrie, anunță Organizația Patronală a Retailerilor din România, Roretail.

Potrivit sursei citate, în perioada iulie – septembrie, procentele de scădere a volumului vânzărilor retailului nealimentar față de aceeași perioadă a anului trecut au fost de până la 75%, cu o medie a scăderilor între 35% și 45%.

„Magazinele din retailul nealimentar încep să închidă definitiv unul după altul, ca într-un joc de domino. Nu este însă un joc, este vorba de branduri locale, de angajaţi şi familiile lor. Vorbim de situaţii disperate şi de antreprenori care nu mai au resurse, financiare şi emoţionale, să reziste. Deja există dificultăţi majore în plata taxelor şi a salariilor, fără a vorbi de chirii şi alte cheltuieli operaţionale”, a declarat Roxana Socaciu, director executiv Roretail, potrivit Agerpres.

Aceasta a precizat că autorităţile poartă responsabilitatea luării şi implementării rapide a unor decizii care să salveze această industrie, la fel ca în majoritatea statelor europene, care au implementat măsuri de compensare a efectelor devastatoare produse de restricţii încă din luna aprilie.

„Proprietarii şi administratorii de centre comerciale nu mai pot salva unilateral situaţia. Lipsa acţiunii autorităţilor, în al 12-lea ceas, va condamna retailul nealimentar şi comerţul modern în ansamblu la faliment”, Roretail solicită ca măsurile de compensare promise de autorităţi să se materializeze cât mai rapid, fiecare zi care trece fără niciun fel de sprijin sau orizont de timp privind susţinerea concretă a industriei, urmând să conducă la noi şi noi falimente în retailul nealimentar”, a explicat Roxana Socaciu, potrivit sursei citate.

Roretail, Organizaţia Patronală a Retailerilor din România, este o asociație înființată în anul 2014, ce grupează  grupează peste 800 de magazine din România. Acestea comercializează aproximativ 100 de branduri naționale și internaționale, având peste 10.000 de angajați.

Dragi prieteni,

dacă doriți o presă independentă, trebuie s-o susțineți. În România, mediul economic este conectat la sistemul globalist și nu există, precum în Statele Unite sau alte țări, companii care să-și asume cauze conservatoare și/sau naționale.

Recenta criză a arătat câtă nevoie există pentru o presă independentă, care să nu depindă de subvențiile guvernamentale și de banii multinaționalelor.

Nimeni nu-mi „editează” ideile și materialele publicate. Sunt un om liber. Dacă dorești să ai ce citi în continuare, contribuie și tu printr-o donație, oricât de mică. Împreună, putem reuși multe.

Mulțumesc.

Mihai Șomănescu
Publisher R3Media

MAI MULTE DE LA ACELAȘI AUTOR

IMPORTANT

Campania R3Media a strâns 8.312 de lei din cei 17.561 lei...

Dragi prieteni ai R3Media, sunteți extraordinari! Campania de donații pentru luna septembrie s-a încheiat ieri cu un bilanț care mi-a depășit așteptările: din necesarul de...

Cele mai citite

Articole relaționate