Inițiatorul proiectului este consilierul local Gabriel Rău, de la USR. Acesta propune amendarea cu până la 5.000 de lei a șoferilor care poluează fonic noaptea, potrivit Știrile PROTV.
Mai exact, circulația vehiculelor care produc peste 95 de decibeli ar putea fi interzisă între 22:00 și 08:00. Cei care produc între 95 și 100 de decibeli ar putea fi amendați cu 1.500 – 2500 de lei. Cei ale căror vehicule produc peste 100 de decibeli riscă amenzi de 4.000 – 5.000 de lei.
Inițiatorul proiectului se bazează pe faptul că aproape 2 milioane de persoane din Capitală se plâng de poluarea fonică. Autoritățile au întocmai și așa-zise hărți de zgomot, care arată care ar fi cele mai afectate zone din București.
„Proiectul se referă și la mașini și la motociclete, practic orice autovehicul care produce peste 95 de decibeli noaptea. 95 de decibeli înseamnă cât s-ar sparge asfaltul peste noapte. Vorbim de acele persoane care pentru plăcerea lor trezesc sute, poate chiar mii de oameni doar parcurgând un segment de drum noaptea.”, a spus Gabriel Rău, consilier general USR, inițiatorul proiectului.
În mod normal, o mașină produce 70-90 de decibeli. La viteze mai mari, sunetul poate depăși 100 de decibeli.
Primul pas către limitarea liberei circulații
Proiectul prevede ca măsurarea zgomotului produs de vehicule să se facă de către Poliția Rutieră și RAR.
În prijinul proiectului a venit și acusticianul Bogdan Lazarovici.
„Exemplul pe care aș putea să vi-l dau e Austria. În Tirol nu ai voie să circuli cu autovehicule care depășesc 80 de decibeli. Toți șoferii, mai ales șoferii de camion, încearcă să evite zona respectivă.”, a spus el.
Măsura amintește de măsurile din timmpul pandemiei. Atunci, libertatea de mișcare a fost puternic restricționată din motive sanitare. De asemenea, măsura poate fi privită și ca un precursor al proiectului orașelor de 15 minute privind „mobilitatea urbană durabilă” și al Strategiei „România neutră – 2050”, care prevede ca un cetățean să circule cu mașina personală maximum 6.500 de km/an.
Proiectul avantajează totodată și mașinile electrice, care sunt mult mai silențioase decât mașinile clasice, pe benzină și motorină.
Cel mai grav a avut loc în noaptea de Ajun, atunci când Iuliana Gătej, 30 ani, jurnalist la Antena 1, şefa secţiei Social, a murit într-un tragic accident la …
-la volan!
USR a inceput campania electorala. Si cum nu stie altceva decat sa interzica(vezi pnrr a carui autor e) bineinteles ca interzice. Oamenii vor libertate nu constrangere mai loaze anticrestine ce sunteti!(ma refer la usristi)
asta intelegeti dvs prin libertate? sa turezi motoarele la maxim noaptea?
5000 de lei e prea putin, si oricum nu platesc
Cu rezerva valorii de 95 de db, care ar trebui sa fie o valoare la care sa se poata circula normal cu o masina sau motocicleta si nu stiu daca e stabilita stiintific sau din ureche, cred ca exagerati si ar fi strict necesar ca o astfel de lege sa fie aplicata la nivelul intregii tari, pentru ca idioti retardati se gasesc si in Goj si in Maramures, sunt absolut convins. Mai ales vara, cand este foarte cald si eu cel putin prefer sa las gemul deschis pentru o urma de racoare, in loc de a folosi aerul conditionat toata noaptea si asta nu de sarac sau de zgarcit, ci pentru ca pur si simplu nu-l suport sa mearga incontinuu. Asa ca… eu inteleg ca: libertati, dar nu inteleg ca libertatea unor idioti sa-mi strice somnul noapte de noapte.
Astia de la USR sunt ciudati rau de tot. USR-ul trebuie interzis, este o grupare terorista si antinationala.
USR trebuie scos in afara legii, este o grupare extremista.
f. bine, ii priveste si pe motociclistii “donatori”
-apropos:
nimeni nu s-a luat de cur in sus in plandemie
cand circulau ambulantele smurd cu sirena-n draci,
la orice ora?
in privinta “liberei circulatii” autoarea oana iovan pare ca nu vede toti coloratii Planetei ajunsi in Bucuresti….