Cea mai cunoscută revistă de business din industria auto europeană scrie că grupul Renault a primit cereri de parteneriat pentru divizia de motoare termice – care va include Automobile Dacia, Uzina Mecanică de la Mioveni şi Renault Technologie Roumanie. Miza o reprezintă obținerea de fonduri pentru investițiile în dezvoltarea mașinilor electrice segment pe care Tesla a devenit un jucător principal inclusiv în Europa, informează Ziarul Financiar.
Dacă în viitoarea companie pentru mașini electrice Renault va deţine majoritatea, planul pentru cealaltă companie, pentru motoare termice, va fi să rămână cu 40% din acţiuni, iar 60% să fie vândute – astfel, uzina Dacia de la Mioveni ar putea avea un alt proprietar în perioada următoare.
Viitorul industriei auto din România este, astfel, pus sub semnul întrebării, deoarece aici nu a fost anunţată nicio investiţie majoră concretă în producţia de baterii pentru maşini electrice, iar în Ungaria sau Polonia au fost demarate investiţii de miliarde de euro în astfel de fabrici.
Citești și ajuți! Cumpără cartea: Ghidul incorect politic – Despre încălzirea globală și ecologism, de Christopher C. Horner, vei contribui la susținerea libertății ideilor și implicit, a siteului R3media.
Impactul economic asupra României este enorm, având în vedere că Dacia este cel mai mare exportator iar datorită uzinei de la Mioveni s-a pus bazele industriei auto moderne pe plan local unde lucrează peste 240.000 de angajaţi.
Hrănește bine(le)! Cumpără suplimentul alimentar pentru imunitate Etamynis (alergie la praf, polen, venin) și vei contribui la susținerea siteului R3media.
Singurii care au anunţat că vor produce electrice pe plan local sunt cei de la Ford, la Craiova, însă producţia va fi coordonată de Ford Otosan.