Hertz, compania care a investit sume enorme în mașini electrice în ultimii ani, a decis că este timpul să renunțe la ele. Compania va vinde o treime din flota sa electrică. Asta înseamnă aproximativ 20.000 de vehicule. Banii obținuți din vâzări vor fi folosiți pentru a cumpăra vehicule pe benzină, conform CNN.
Vehiculele electrice au afectat financiar Hertz, au spus directorii. Deși întreținerea costă mai puțin, au costuri mai mari de reparație a daunelor. De asemenea, amortizarea investiției este mult mai mare.
„Reparațiile prin coliziune și daune la un EV pot deseori să fie de două ori mai mari decât cele asociate cu un vehicul cu motor cu combustie”, a spus CEO-ul Hertz, Stephen Scherr.
Mai mult, scăderea prețului vehiculelor electrice pe piața de mașini noi au împins o scădere a valorii de revânzare a mașinilor uzate de la Hertz.
Oamenii sunt în general dispuși să plătească o sumă mai mică pentru o mașină uzată decât pentru una nouă. Pe măsură ce prețul mașinii noi scade, scade și suma pe care oamenii sunt dispuși să o plătească pentru o mașină la mâna a doua.
Hertz se așteaptă să înregistreze o pierdere de aproximativ 245 de milioane de dolari din cauza deprecierii vehiculelor electrice. Media ar fi de aproximativ 12.250 de dolari, per vehicul, a declarat compania.
Hertz dă vina, indirect, pe Telsa
Tesla reprezintă aproximativ 80% din flota de vehicule electrice a Hertz. În total, vehiculele electrice reprezintă aproximativ 11% din flota totală de închiriere a Hertz. Tesla și-a redus drastic prețurile vehiculelor. Asta a determinat alți producători de automobile să facă același lucru pentru vehiculele lor electrice. Atunci când producătorii auto reduc prețurile vehiculelor noi, scade și valoarea acelor modele pe piața de mașini second-hand, provocând o depreciere rapidă.
Pe lângă costurile mai mari pentru reparații atunci când fac accident, vehiculele electrice produc și mai multe accidente. Din nou, Tesla, care reprezintă 80% din flota de închiriere de vehicule electrice a Hertz, reprezintă în mare parte problema.
„Colaborarea noastră cu Tesla este să analizăm performanța mașinii, astfel încât să reducem riscul de apariție a daunelor”, a spus el.
Hertz își vinde vehiculele folosite la licitații, precum și direct clienților pe site-ul său Hertz Car Sales.
e normal, asa a fost prevazut in planul de business:
-2 ani cat se ramolesc bateriile
dupa aia le recicleaza.
ce nu este clar- 400 de cicluri incarcare/descarcare
dupa aia kaput!