Guvernul României a anunțat că se supune pe deplin planului UE de a interzice mașinile cu combustie internă până în 2035, potrivit Digi24.
Mircea Fechet, ministru Mediului, a anunțat că, anual, se vor transfera din banii Rabla Clasic către Rabla Plus. Acesta speră ca banii din Rabla Clasic să se regăsească în finanțarea mașinilor electrice și a stațiilor de încărcare. Astfel, acesta a anunțat că lucrează la o strategie pentru a finanța mașinile electrice prin leasing.
„Îmi e greu să-mi dau cu părerea la ce vor face viitorii miniștri ai Mediului. Putem să plecăm de la o certitudine. Din 2035 nu se vor mai comercializa autoturisme noi cu combustie internă. Probabil așa se va întâmpla. Dând timpul înapoi, constatăm că avem 11 ani până în 2035.
Eu personal nu cred că va mai dura încă 11 ani această finanțare. Îmi propun ca în fiecare an să se mute o parte nu foarte mare din bani de la Rabla Clasic la Rabla Plus. E lucrul firesc care să se întâmple atunci când ne referim la finanțări acordate Ministerul Mediului.
Dacă am face un exercițiu matematic, am putea să ne imaginăm că în 7, 8 ani întregul buget de la Rabla Clasic ar fi atât de mic că n-ar mai fi nevoie să discuți despre această finanțare”, a spus ministrul Mediului.
Mașinile electrice, finanțate prin leasing
„Am stabilit încă de săptămâna viitoare să avem un grup de lucru la Ministerul Mediului și să stabilim direcția în care vom merge în următorii cinci ani: 2025 – 2030. E firesc față de producători, față de importatori și față de cetățeni. Pentru prima oară, am invitat în acest grup de lucru și instituțiile financiare. Luăm în calcul să nu mai finanțăm vouchere, așa cum facem astăzi – să dăm 5.000, 10.000 de euro toți odată – ci posibilitatea finanțării leasing.
Să-i putem plăti unei persoane o parte din leasing, mai pune ea o parte și să beneficieze de o mașină electrică, având un impact financiar în bugetul Ministerului puțin mai redus”, a preciat Mircea Fechet.
Anunțul ministrului mediului vine în timp ce vânzările de mașini electrice au scăzut dramatic în toată lumea. În plus, tot mai multe cazuri de probleme cu care se confruntă aceste vehicule au fost distribuite în presă. De la șoferi care au pierdut controlul acestora și până la autobuze retrase din circulație.