Procesul de învățământ este un proces coerent, integrat tuturor domeniilor de activitate ale statului, iar formarea tinerilor se află în deplin acord cu planurile celor de la putere, pe termen lung. Ar fi o naivitate să credem că se acționează haotic la nivel central, că ceva esential poate fi lăsat la voia întâmplării. Revoluția care are loc sub ochii noștri în ultimii ani definitivează lumea globală, unitatea în cuget și simțiri a întregului mapamond.
Mai mult, structura centrală și-a întins perfect brațele de web și acoperă protector spațiul, timpul și pașii noștri. Direcția, o știți, e înainte, mereu înainte! Nevolnicii conducători ai statelor, aleși pe sprânceană de la Centru după criteriul unic al nivelului de supunere și ascultare pe care îl posedă în structura proprie, pun în aplicare, cuminți, planul global în care tuturor ne este rezervat un rol. Nu există rol mic și nu există rol mare.
Evaluarea reprezintă un element important al învățământului de masă, integrator și formator totodată. La modă, recomandat, deci, în stadiul actual, este testul-grilă, adică evaluarea standardizată. Acceptat de elevi cu brațele deschise fiindcă este mai accesibil decât o sinteză, o problematizare sau o comparație structurată, testul-grilă a prins din plin în spațiul carpato-danubiano-pontic.
Pare că a fost, chiar, asimilat, că intră, subtil, în structurile interne, în membrana celulară a neamului.
Nu e glumă, noi toți ne-am obișnuit să alegem între câteva variante, orice întrebare/problemă/nelămurire am avea. Fereastra cu grilajul în spatele căreia stăm, cu mâinile încleștate de bare, ne poate oferi, uneori, ca unui șobolan, o portiță de scăpare. Pe sub grilaj, pe deasupra…Pe acolo pare că ne aflăm libertatea pentru o fracțiune de timp, pentru ca apoi să primim aceleași variante dintre care să încercuim una. Ni s-a părut, da, ni s-a părut că putem scăpa de test…Dar nu, foaia, viața ta e la răscruce, iar ei sunt ca pisica. Te eliberează un pic pentru ca apoi să ți se pune iar, în față, grila. Trebuie să mărturisești, trebuie să alegi.
Un singur răspuns bun. Dacă spunem A primim acceptul lumii acesteia. B-ul, C-ul sunt niște capcane. Doar D ul, da, D-ul ar putea să fie varianta adevărată,desi ei, cenzorii, ei, profesorii noștri îl consideră un răspuns fals. Dacă încercuim punctul D picăm la examenul dat de societatea multilateral dezvoltată. Implicit, însă, ni se poate deschide drumul către rai: colțuros, neprimitor, strâmb și urât. Dar Adevărat. Așa e punctul D. Ce alegem? Încercuim A, încercuim D? Ușor aici sau drept către Dincolo?
Cei care nu înțeleg miza și nu au învățat pot pune și C, sau B…
Testul-grilă – procedura de evaluare răspândită tot mai mult într-un sistem de educație care ne pregătește copiii pentru viață.
În noua lume fantezia, zborul, particularul sunt un handicap serios. Noua lume e curată, limpede și simplă. De aceea nu avem de făcut decât să alegem. Nu contează ce credem. nu contează ce știm. Important e să alegem răspunsul corect. La un test – grilă nu ne mai putem ascunde. Nu mai contează particularul, stilul, vocația, șmecheriile. Fără să vrea au ajuns să ne oblige sa mărturisim Adevărul.
Lumea cea nouă, lumea de azi este ca un joc pe calculator. Deși ne doare că se restrânge atât de tare orizontul cultural al copiilor noștri, e bine să înțelegem esențialul (chiar dacă ei nu asta au vrut): Contează (doar) să alegi bine. Suntem, cu toții, în linie dreaptă și trebuie să respectăm regulile jocului.
Încercuiți răspunsul bun!
Iar răspunsul lor bun, conform baremului, răspunsul de 10, A-ul adică, nu e și răspunsul pe care-l vom alege noi.
Tot pentru doamna profesor doctor I.N., de la Trinitas TV:
https://www.youtube.com/watch?v=sA5gYFtPatE
Spuneți doamnă: a jucat RSR la două capete, pretinzând că este în tabăra Moscovei ?
Dacă priviți filmul Trinitas TV (29 minute, la 2x), precum și articolul indignat din „RepublicaCTP”
https://republica.ro/intrebare-catre-colegiile-nationale-care-solicita-organizarea-propriilor-examene-de-admitere-la-liceu
puteți spune că RDR joacă și ea la două capete ?
Să vă mai dau știri proaste ? Priviți ce zice Sputnik:
https://md.sputniknews.com/20220716/francezii-construiesc-de-zor-baza-lor-militara-din-romania-51671805.html
Ce spuneți, dacă după Ucraina o urma … România ?
Să vă dau și știri mai bune (nu că aș crede că citiți comentarii):
https://www.youtube.com/watch?v=9wCws98arbM
Puteți crede că, la „Viertel nach Acht”, o aristocrată germană este mai la stânga decât Sahra Wagenknecht ? Spune că este Gloria, Fürstin von Thurn und Taxis.
Priviți mai ales la 38m30s până la 46m00s și 48m00s până la 52m00s. Priviți cum încearcă să vorbească peste vocea ei și cum râd – amical și deescalatoriu.
Cum îi poți răspunde unui profesor doctor în istorie (scurt și eficace) ?
Astea existau deja în 1995 de ceva vreme, când d-na prof. dr. IN era pe băncile universității.
Astea trebuia să ni le spuneți la 1989.
Așa cum Numele Domnului nu se rostește (și are multe! – dar îl vedem doar în terminații: Mihail, Samuil, Rafail etc.), nici numele făptașului nu-i disponibil. Vi-l spun eu:
PCR (dispărut peste noapte, de la 4.3 milioane!), NC, și cei „800 veniți pe tancuri”.