Ghidurile publicate de Ministerul Educației pentru reînceperea școlilor stabilesc reguli dure, rupte de realitate, atât pentru dascăli, cât și pentru elevi, cu mișcări limitate și urmărite în permanență și cu interzicerea apropierii dintre elevi.
Astfel, noile ghiduri stabilesc pauze de 5 minute, dar doar pentru schimbarea claselor de către cadrele didactice, scrie Agerpres.
Însă, în pauzele comune, de 5 minute, este permisă numai circulația profesorilor pe holuri, de la o clasă la alta, iar elevii rămân în sălile proprii de clasă.
Potrivit documentului în intervalul de 55 de minute, cât va avea o oră, fiecare clasă, conform unei organizări la nivel de palier (zona deservită de o toaletă), va avea o pauză de 10-15 minute.
„Pauzele dintre ore vor fi de cinci minute, numai pentru schimbarea claselor, de către cadrele didactice, iar orele vor fi de 55 de minute. În acest interval de 55 de minute, fiecare clasă, conform unei organizări la nivel de palier (zona deservită de o toaletă) va avea o pauză de 10-15 minute. Pauzele vor fi organizate astfel încât să nu se intersecteze elevii de la clase diferite şi folosirea toaletelor să fie făcută în condiţii de distanţare. Pentru elevii care nu merg la toaletă, în aceste pauze individualizate pentru fiecare clasă, cadrul didactic va organiza activităţi recreative în clasă sau, dacă este posibil, fără intersectarea cu alte clase, în aer liber, activităţi care să includă mişcare”, se arată în ghid.
Totodată, personalul didactic şi nedidactic va supraveghea circulaţia elevilor şi a cadrelor didactice pentru respectarea distanțării fizice şi a tuturor măsurilor, astfel încât să nu existe apropiere între elevi din clase diferite, respectiv cadre didactice şi elevi în afara sălilor de clasă.
„Deplasarea elevilor către şi dinspre aceste săli se face la începutul şi la sfârşitul orelor de 55 de minute, însoţiţi de către cadrul didactic”, mai prevede ghidul.
Conform documentului, toate cadrele didactice vor folosi agende, unde vor înregistra notele şi absenţele elevilor, iar transferul acestor înregistrări în cataloagele claselor se face după un program stabilit la nivelul unităţii de învăţământ, pentru reducerea riscurilor asociate unei aglomerări de cadre didactice în cancelarii şi a atingerii cataloagelor de către diferite cadre didactice pe parcursul aceleiaşi zile.
Totodată, pentru reducerea contactului „inutil” între elevi, îndeosebi în oraşele mari, cu număr maxim de elevi la clasă, este recomandabilă împărţirea claselor în jumătăţi fixe, fără posibilităţi de ‘transfer’. Astfel, în loc de clasele a IX-a A şi a IX-a B, vor exista clasele 9A1, 9A2, 9B1, 9B2.