Gara Internațională din Iași, construită în urmă cu peste jumătate de secol și devenită, în timp, un adevărat simbol și un important punct de trecere, este azi o amintire, un loc aproape pustiu, pe unde mai trec doar două trenuri dispuse pe rute internaționale.
Gara Internațională Iași a devenit o amintire chiar și pentru angajații CFR. Doar două trenuri dispuse pe rute internaționale, respectiv Chișinău-București și Ungheni, mai trec prin fostul punct de frontieră., notează Ziarul de Iași.
„Chișinău-București și Ungheni ar fi singurele trenuri internaționale care trec și prin Gara Internațională Iași. Chișinău-București este singurul operat de CFR Călători, proprietarul e CFR. Chișinău-București trece prin Nicolina, oprește, i se schimbă locomotiva, apoi pleacă spre Pașcani, Bacău, și tot așa. Apoi, și Ungheni-ul oprește în această gară. Se poate considera și acest tren internațional. Pleacă din Ungheni Prut. Celălalt, Chișinău-Socola este operat de compania din Republica Moldova și oprește direct la Socola, deci nu trece prin Nicolina”, a declarat Adrian Maftei, șeful Departamentului de Infrastructură CFR Iași.
Gara Internațională din Nicolina a fost construită între anii 1952-1954 pentru a deservi traficul internațional de persoane și mărfuri.
În prezent, în clădirea Gării Internaționale își desfășoară activitatea mai multe firme, cu toate că este într-un proces de deteriorare. Tot acolo există un punct de trecere a frontierei, cu specific feroviar, care funcționează în cadrul Sectorului Poliției de Frontieră Nicolina al Inspectoratului Județean al Poliției de Frontieră Iași, dar clădirea este mai mult închisă, semn că nimeni nu se mai ocupă de acest spațiu.
Șe vremi, dom’ne! Șe vremi! Fășeam gări „internaționale” dînainte di nea Nicu „Megalomanu’” (da’ după Mihai Întâiul).
Poi (re)venitu-o Dimocrășia șî să tărmină tăt. (Adic-ar mai fi o țâră șî sî tărmină chiar tăt.) Pardon: le-o ieșît un pod păste Dunăre, mai cătră Brăila. După treizeși-și-șeva di ani! Din bani ioropeni.