România construia 100 de kilometri de cale ferată în timpul regelui Carol I, iar în timpul lui Ceaușescu, inginerii români au construit în două luni o stație de metrou.
„Inadmisibil”, spune fostul ministru al Lucrărilor Publice, Nicolae Noica, despre fastul cu care a fost inaugurat, marți, metroul care leagă cartierul Drumul Taberei de zona Eroilor din București.
Nicolae Noica deplânge starea în care a ajuns sectorul construcțiilor în România, având în vedere tradiția solidă pe care o are în domeniu.
„Ne lăudăm cu realizarea a 7 kilometri de metrou în 9 ani, în condițiile în care, cu mai bine de un secol în urmă, România construia 100 de kilometri de cale ferată pe an sau ridica podul de la Cernavodă în numai 5 ani”, a spus Nicolae Iorga, marți seara, la Digi 24.
Nicolae Noica a comparat ritmul de lucru de la metroul Drumul Taberei cu ritmul de lucru la metrou înainte de 1989. Chiar dacă tehnologia modernă permite o viteză mai mare de lucru, cu foraj în loc de prefabricate, lucrurile se petrec pe dos.
„Între Universității și Piața Victoriei nu era nimic, stația Piața Romană nu exista. Și Ceaușescu a zis într-o zi „nu se poate, domne, aici trebuie să fie o stație”. Inginerii români au făcut o stație în două luni”, a povestit fostul ministru.
Potrivit sursei citate, fostul ministru a dat și exemplul podului de la Cernavodă, realizat de inginerul Anghel Saligny și inaugurat acum 125 de ani.
Magistrala de metrou Drumul Taberei – Eroilor, a fost inaugurată marți, 15 septembrie 2020, cu cinci ani întârziere față de termenul stabilit. Inaugurarea oficială a avut loc în prezența președintelui Klaus Iohannis și premierului Ludovic Orban.
Aceasta este singura magistrală construită după revoluţie, celelalte fiind realizate în perioada comunismului. Ea va conecta cartierul Drumul Taberei de reţeaua de metrou.