sâmbătă, mai 24, 2025
ACTUALITATECoșmarul trăit de o femeie care a făcut credit și și-a cumpărat...

Coșmarul trăit de o femeie care a făcut credit și și-a cumpărat o mașină electrică de 50.000 de euro. Vehiculul a rămas un „ornament de grădină” care nu mai poate fi clintit din loc

O femeie din Marea Britanie și-a cumpărat o mașină electrică Fisker Ocean de aproape 50.000 de euro. Mașina a ajuns însă doar un „ornament de grădină” de 2,5 tone care nu se mai mișcă, potrivit Daily Mail.

Karin Simonsen a achiziționat mașina în anul 2023. Ea a trecut cu vederea faptul că firma care a produs mașina dăduse faliment anterior. Imediat după cumpărarea vehiculului a început coșmarul. Femeia de 52 de ani s-a confruntat în mod repetat cu probleme ale software-ului.

„Catastrofă pentru o femeie din Marea Britanie”

 

Sătulă de probleme, Karin a decis să returneze mașina către Fisker în baza garanției.

Însă, când cineva a venit să o ridice, mașina nu a mai pornit. Câteva zile mai târziu, Fisker Inc. a intrat în insolvență. Asta a însemnat că femeia nu a mai avut cui să returneze vehiculul.

Tehnicienii au dezactivat bateria de 12 volți după ce alarma continua să se declanșeze, dar acest lucru a transformat mașina într-o „cărămidă” inertă, care nu poate fi mutată și nici măcar deschisă.

Departe de a-și trăi visul auto, Karin a rămas cu o „greutate” în formă de mașină pe aleea casei de aproape 10 luni.

„A fost, din prima zi, un șir întreg de catastrofe”, a declarat ea pentru MailOnline. Experiența cu o mașină complet controlată de software a făcut-o să nu mai vrea niciodată o mașină electrică.

A făcut credit pentru a-și cumpăra o mașină electrică

 

În ciuda faptului că fondatorul companiei, Henrik Fisker, mai eșuase o dată – prima sa firmă, Fisker Automotive, dând faliment în 2013 – femeia a avut încredere că noua afacere va avea mai mult succes.

Ea a făcut un credit și a cumpărat mașina din magazinul Fisker Lounge din centrul comercial Westfield din Londra. Asemenea rivalului Tesla, Fisker a evitat vânzările prin dealeri. Vehiculele electrice au fost vândute direct clienților prin magazinele proprii din Westfield și Milton Keynes.

Încă de când a cumpărat-o a existat un indiciu că ceva e în neregulă. Se pare că mașina nu a recunoscut cheia și nu a pornit.

„Ceva din mine mi-a spus: «Nu o face, Karin», dar am ignorat acel impuls din cauza entuziasmului pentru noua mea mașină și am cumpărat-o”, a spus ea.

„De atunci am avut probleme constante cu mașina, o mulțime. Multe funcții nu mergeau, și mereu mi se spunea: «Va veni un update de software. Se va rezolva»”, a mărturisit Karin.

Problemele frecvente ale software-ului Fisker Ocean afectau funcțiile de bază – de la problema cu cheia din prima zi, până la aerul condiționat care nu funcționa.

Problemele s-au agravat la mașina electrică

 

Dar au existat și probleme mult mai grave. Acestea au inclus erori ale senzorilor și sistemelor de siguranță și chiar pierderi bruște ale puterii de frânare.

După ce s-a confruntat cu o listă lungă de probleme – pe care nici măcar vizitele repetate ale tehnicienilor Fisker nu le-au putut rezolva – Karin a decis că e prea mult.

A contactat compania în iunie pentru a returna mașina în baza garanției. Fisker a trimis o platformă pentru a o ridica, doar că mașina nu a mai pornit.

O problemă cu bateria de 12 volți făcea ca alarma să sune constant, așa că tehnicienii au dezactivat-o. Ei au demontat o parte din fața mașinii, iar în final au imobilizat complet vehiculul.

„În ziua în care au venit să o ia, mașina nu mai intra în treapta de mers înainte, așa că nu au putut să o urce pe platformă”, a spus ea.

Avea să fie ultima dată când Karin i-a nvăzut pe acei oameni. Câteva zile mai târziu, Fisker a intrat în insolvență și toate operațiunile au colapsat.

Karin Simonsen nu și-a mai primit banii înapoi

 

Serviciul de Insolvență din Marea Britanie a desemnat un lichidator oficial din Londra pentru a se ocupa de lichidarea Fisker, rămânând cu sarcina ingrată de a ajuta persoane precum Karin Simonsen să-și recupereze banii.

A rămas însă blocată într-un vid legal. Fisker autorizase returnarea mașinii și rambursarea, însă nu se știe când se va întâmpla acest lucru.

Nu mai există suport pentru clienți, nici tehnicieni, și nimeni nu poate fi contactat.

„Este un coșmar. Acum mașina mea este complet blocată. Este un ornament de grădină, pentru că nu mai intră în treapta de mers. Stă acolo din iunie. Am tot vorbit cu Serviciul de Insolvență, dar nu știu absolut nimic. Sunt la capătul puterilor. Am o mașină pe care nu o pot mișca.”, a zis femeia.

Surse din apropierea procesului de lichidare al Fisker au declarat că totul ar putea dura încă câteva luni din cauza naturii „complicate” a situației.

CITEȘTE MAI MULT

PARTENERI

Loading RSS Feed

Loading RSS Feed

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

38,500FaniÎmi place

CELE MAI CITITE 24 h

Articole RELAȚIONATE