Faptul că facturile la energie au crescut nu mai este demult o noutate, iar acest lucru este resimțit de toată lumea, scrie România TV.
Printre cei loviți de această creștere se numără și posesorii de mașini electrice. Achiziționându-le sub impulsul avântului ideologic ecologist, mașinile electrice au început să devină o povară, atunci când s-a scumpit curentul.
Astfel, seara în București, zeci de proprietari de mașini electrice sunt suprinși stând la cozi formate în parcarea mall-ului Promenada, acolo unde există un super încărcător electric gratuit.
Citești și ajuți! Cumpără cartea: Ghidul incorect politic – Despre încălzirea globală și ecologism, de Christopher C. Horner, vei contribui la susținerea libertății ideilor și implicit, a siteului R3media.
Pentru alimentarea cu benzină, motorină sau gaz, în stațiile obișnuite, e nevoie să așteptați doar câteva secunde sau minute, cu tot cu efectuarea plății. Când vine vorba de motoarele electrice, lucrurile nu stau deloc la fel. Cei care încarcă mașina electrică acasă, pe timpul nopții, ar trebui să o lase în jur de 10-15 ore. La o stație de încărcare rapidă (de 50-120 kWh) durează aproximativ o jumătate de oră. Prin urmare, dacă sunt și alți șoferi în fața ta, da, vei aștepta destul de mult timp la coadă.
Cât costă o încărcare pentru un proprietar de electrică, pe lună
Un deținător de mașină electrică, care conduce aproximativ 1.000 de kilometri pe lună, spre exemplu, are nevoie de un consum de curent de circa 200 kw, iar o încărcare zilnică presupune circa 7 kw.
Plinul pentru o mașină electrică Dacia Spring, care e cea mai ieftină de pe piață și care dispune de o baterie cu o capacitate de 27,4 kWh, costă, la liber, 19 lei la Hidroelectrica (0,69 lei/kWh), până la 145 lei la Enel („Enel Fix Relaxat”, 5,30 lei/kWh), minimum 80 lei la EON Energie („E.ON Cool Electric”, 2,93 lei/kWh), 92 lei la RCS & RDS SA („Oferta client casnic”, 3,37 lei/kWh) și 125 lei cu abonament „CEZ Rezidențial” (4,56 lei/kWh).
Pentru un BMW iX Xdrive50, cu o baterie de 105,2 kWh, plinul făcut acasă pornește, conform simulării Newsweek , de la 72 lei la Hidroelectrica. Cu „Enel Fix Relaxat” (5,30 lei/kWh) ajunge la 557 lei, cu „E.ON Cool Electric” (2,93 lei/kWh) la 308 lei, cu „CEZ Rezidențial” (4,56 lei/kWh) la 480 lei și la, atenție, 1.169 lei la We Power Team SRL (11,11 lei/kWh).
„Dacă mergem în fiecare zi, în fiecare zi, dacă mergem o dată pe săptămână… 40 de kw, intră… o încărcăm la priză acasă, am plătit 700 lei pe lună, dar nu am încărcat-o în fiecare zi”, s-a plâns un șofer de cheltuieli.
Din păcate, însă, previziunile specialiștilor în energie nu sunt tocmai încurajatoare. Ei spun că suntem abia la începutul crizei, iar prețurile sunt așteptate să mai crească.
Costurile încărcării unei mașini electrice, mari și în afara UE
În Marea Britanie, specialiștii din domeniul auto au ajuns la concluzia că dacă prețul va crește după cum este prognozat, atunci pentru a parcurge o distanță de 640 de km, mașina electrică va avea un cost mai mare cu 99 de lire sterline față de costul alimentării unei mașini pe benzină.
Analiza integrală asupra costurilor încărcării unei mașini electrice este aici.
Reamintim că UE a interzis comercializarea mașinilor noi cu combustie internă începând cu 2035.
Un articol de cacat, iar titlul un cacat mai mare. Părerea mea 🙂
Masinile electrice cu baterii insele sint un factor de crestere a pretului curentului electric.
Ele sint un consumator important (cresc cererea in timp ce oferta a ramas, in cel mai bun caz, la fel) si sint abia la inceput. Asta ne va afecta pe toti, ca avem sau nu o “electrica”.
Consider că cine posedă un model Tesla la prețuri cuprinse între 43.000 de euro și 142.000 de euro (modelul Tesla Sedan) deține și banii necesari pentru plata facturilor la energie. Când achiziționezi produsul îți faci și calculele… Sau doar ifosele contează?
Nu știți că românul face orice pentru gratuități?
Da, domnule Șomănescu, aveți perfectă dreptate! Zgârcit la cheltuieli și risipitor când nu este cazul.