ACTUALITATE După gândacul care a blocat autostrada Sibiu - Pitești, acum niște cuiburi...

După gândacul care a blocat autostrada Sibiu – Pitești, acum niște cuiburi de pasăre blochează folosirea Podului de peste Dunăre de la Brăila

Podul de peste Dunăre de la Brăila nu va putea fi folosit pentru că nu există drumuri de legătură, iar realizarea acestora este întârziată pentru că Comisia Europeană a solicitat „un studiu de impact pentru zonele de cuibărit ale unor păsări”.

Președintele PNL Brăila, Cătălin Boboc, a declarat vineri că autorizarea lucrărilor pentru realizarea drumurilor ce vor face legătura cu Podul suspendat peste Dunăre este întârziată de faptul că, în acest caz, Comisia Europeană a solicitat efectuarea unui „studiu de impact pentru zonele de cuibărit ale unor păsări”, pentru toate cele patru anotimpuri, el urmând să fie gata pe 12 decembrie, şi abia atunci se va putea emite autorizaţia de mediu.

„Trebuie să respectăm şi noi nişte rigori şi, poate sună un pic ca o glumă, dar nu e deloc o glumă, pentru a se putea emite autorizaţia de construcţie la drumurile adiacente podului, Comisia Europeană a cerut un studiu de impact pentru zonele de cuibărit ale unor păsări. Acest studiu de impact trebuie să se desfăşoare pe patru anotimpuri. El va fi gata şi va fi depus la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere pe 12 decembrie şi atunci se va putea emite autorizaţia de mediu. Dintr-o cauză administrativă, care nu ţine de Guvernul României şi nu ţine nici de autorităţile locale, ci ţine de nişte rigori pe care Comisia Europeană le impune în legătură cu mediul, avem acest blocaj în privinţa emiterii autorizaţiei de construcţie la lucrările aferente drumurilor care leagă podul de Şoseaua de Centură a Brăilei şi aşa mai departe”, a declarat Cătălin Boboc, potrivit Agerpres.

Citești și ajuți! Cumpără cartea: Cultura noastră: ce a mai rămas din ea, de Theodore Dalrymple și vei contribui la susținerea siteului R3Media.

Ionuț Ciurea, președintele Asociaţiei Pro Infrastructură, a explicat la Digi24 că sunt mai multe probleme legate de construirea drumurilor de legătură și că dacă blocajele nu vor fi rezolvate urgent, astfel încât cei 20 de kilometri de drumuri să fie gata la finalizarea podului, nu se va putea circula pe acest pod.

„Avem drumuri de legătură care ar trebui să lege podul de infrastructura existentă, pe malul tulcean și pe malul brăilean.

Citești și ajuți! Cumpără cartea: Evul întunecat, noua moralitate de Joseph Sobran și vei contribui la susținerea siteului R3Media.

Problemele cu exproprierile și relocările de utilități sunt de un an si jumătate. Riscul ca acest proiect să rămână inutilizabil este foarte mare.

Puțini știu că un pod se construiește altfel decât un drum pe pământ. Lucrările la acest pod, odată începute, nu merg oprite, nu poți lăsa cabluri atârnate doi ani. Se toarnă pilonii, betonarea nu poate fi oprită, altfel sunt buni de aruncat. Se lucrează nonstop la piloni.

Aceste lucrări sunt impresionante și extrem de scumpe, iar marja de toleranță este foarte mică. Drumurile care ar trebui să unească podul de infrastructură sunt construite în dulcele stil al Companiei de Drumuri, adică nu sunt construite. Vom avea pod fără drumuri”, a spus Ciurea.

El a subliniat că podul ar trebui să fie gata în 2022, iar dacă nu se emite rapid această autorizație de construire, vom avea drumurile de legătură neterminate atunci când va fi gata podul: „Adică băgăm 500 de milioane de euro într-o investiție și nu o vom putea folosi”.

E necesar ca această autorizație să fie dată în toamnă ca să fie timp și pentru construirea drumurilor, trebuie sincronizate aceste construcții, a spus președintele Asociației Pro Infrastructură.

„Deci, una dintre probleme este relocarea de utilități, plus exproprierile suplimentare, plus acordul de mediu.

Aceste blocaje trebuie rezolvate urgent, altfel constructorul nu va putea termina cei 20 de km de drumuri când va fi gata podul. Adică nu vom putea circula pe pod”, a conchis Ionuț Ciurea.

Cuiburile de pasăre intervin în povestea drumurilor românești, după ce la începutul anului, Comisia Europeană a blocat finanțarea autostrăzii Sibiu – Pitești din cauza îngrijorărilor acesteia pentru impactul pe care proiectul îl avea asupra unei specii de gândac, „Morimus funereus”, numit popular gândacul croitor al stejarului”.

Licitaţia pentru realizarea podului de la Brăila a fost câştigată, în ianuarie 2018, de asocierea a două firme – una din Italia şi cealaltă din Japonia, iar contractul prevede ca lucrarea să se finalizeze în 2023, 18 luni fiind alocate pentru proiectare, iar 36 de luni pentru execuţie.

Pentru acest obiectiv au fost alocate fonduri nerambursabile în valoare de aproximativ 363 de milioane de euro, din Fondul European de Dezvoltare Regională, bani care vor fi folosiţi atât pentru construirea podului, cât şi pentru realizarea unei reţele de drumuri de 23 km, care vor face legătura cu podul.

Podul suspendat peste Dunăre va avea o lungime de 1.974 metri, dintre care 1.120 metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 metri pe malul dinspre Brăila şi 364 metri pe malul dinspre Tulcea.

Lăţimea totală va fi 31 metri şi va cuprinde patru benzi de circulaţie a câte 3,50 metri lăţime fiecare, patru benzi de încadrare a câte 0,5 metri lăţime fiecare, două acostamente de 1,50 metri lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 metri.

Dragi prieteni,

dacă doriți o presă independentă, trebuie s-o susțineți. În România, mediul economic este conectat la sistemul globalist și nu există, precum în Statele Unite sau alte țări, companii care să-și asume cauze conservatoare și/sau naționale.

Recenta criză a arătat câtă nevoie există pentru o presă independentă, care să nu depindă de subvențiile guvernamentale și de banii multinaționalelor.

Nimeni nu-mi „editează” ideile și materialele publicate. Sunt un om liber. Dacă dorești să ai ce citi în continuare, contribuie și tu printr-o donație, oricât de mică. Împreună, putem reuși multe.

Mulțumesc.

Mihai Șomănescu
Publisher R3Media

MAI MULTE DE LA ACELAȘI AUTOR

IMPORTANT

Campania R3Media a strâns 8.312 de lei din cei 17.561 lei...

Dragi prieteni ai R3Media, sunteți extraordinari! Campania de donații pentru luna septembrie s-a încheiat ieri cu un bilanț care mi-a depășit așteptările: din necesarul de...

Cele mai citite

Articole relaționate