Bilanțul prezidențial al „României Educate” este un sistem educațional deșertificat în profesori, a declarat Daniel Funeriu, fost ministru al Educației, miercuri, pe B1 TV.
Fostul ministru a comentat primele rezultate de la examenul de titularizare, atrăgând atenţia asupra lipsei de profesori: „Acum sunt două lucruri care trebuie spuse, una caldă, una rece, cum ar veni. Partea rece este că e important să avem profesori buni, dar în acest ritm nu vom mai avea profesori, deci asta este una dintre problemele esențiale. Nu vom mai avea profesori și am să vă dau un exemplu concret – în București, la ora actuală, sunt trei profesori de chimie sub 40 de ani. Avem un spațiu educațional deșertificat în profesori și atunci, evident, deșertificat în profesori de calitate”.
Fotografia „României Educate”
„Din păcate, este momentul unui bilanț, pentru că avem de 10 ani de zile un președinte cu «România Educată», iar bilanțul prezidențial al «României Educate» este un sistem educațional deșertificat în profesori”, a adăugat Daniel Funeriu.
„Acest examen de titularizare nu e un examen, e un concurs. Faptul că unii pică acest concurs nu e neapărat ceva rău. Sigur că este surprinzător să vezi că dintre cei cu definitivate, cei care deja au trecut un filtru, ai jumătate care au aceste note, este un lucru care nu este deloc bun. Partea bună este că, așa cum spuneam, e vorba de un concurs, iar faptul că unii nu trec acest concurs arată că, totuși, o brumă de exigență mai există. Cam asta este fotografia. Principalul pericol este legat, în România, de faptul că nu vom mai avea profesori”, a subliniat Daniel Funeriu, fost ministru al Educației.
Daniel Funeriu a mai criticat în trecut proiectul „România Educată”. El a spus, de pildă, că accentul pus pe „competențe” este greșit: Nu trebuie să cădem în capcana pedagogistă că nu mai trebuie să dăm informații, pentru că și le pot găsi pe internet și că trebuie să le dăm competențe.Competențe fără cunoștințe nu există!
Tot după implementarea măsurilor din „România Educată”, Funeriu le-a transmis un avertisment sumbru părinților: Sunteți pe cont propriu, găsiți soluții paralele pentru copiii voștri!
Da, articolele invocate la final erau mult mai edificatoare. De această dată, … nu mai aflăm DE CE. Întâi-Stătătorul e inocent, el doar acordă ceva „acoperire” locală unei acțiuni la scară planetară.
Priviți aici un comentariu, care vă va aminti DE CE:
„@elizabethrobinson7148
2 years ago
As someone who taught secondary math in the US for two years and then left teaching for good, I can tell you what the problem is.
Teachers in the US are not expected to teach. They’re expected to coddle students, to parent students, to be best friends with all of the other teachers, to manage a bunch of money, to attend a bunch of unnecessary meetings, to create their own curriculum, to personally contact all of their 150 students’ parents on a regular basis, to take charge of discipline, to be personally acquainted with every student’s emotional, mental, and physical health issues, to adjust their personalities to maximize their likeability, to grade thousands of papers every single week, to be available before AND after school in case students come in for help, and so on and so forth. There is an endless list of things that a “good teacher” does, and they are almost all unattainable, if not contradicting.
The only teachers I know who can stand to stay more than a couple of years are teachers who are comfortable valuing their own popularity over the students’ education. In the US system, bad grades (not poor grasp of content, just bad grades) is 100% the teacher’s fault, even if the student has spotty attendance, does 0% of their homework, never asks for help, etc. The only “solution” is to lower standards. I know a lot of teachers that skip up to half of the curriculum, or give points for “trying” even when it’s obvious that the student has no idea what they’re talking about. I know teachers who literally tell the kids the test answers right before the test, so that they’re more likely to “succeed.” The way the system is, these teachers are praised; good teachers leave.
Because, oh yeah, the only thing that matters these days is the students’ feeling. Not their competence. Not their learning. Not their character. Just their feelings.”
Sursa ? Un nevinovat clip de propagandă pe YouTube:
„Teaching in the US vs. the rest of the world”
https://www.youtube.com/watch?v=wFqQm1541aA
După cum vedeți, comentatoarea nu pare să știe că problema nu este doar în țara ei (deși ar fi trebuit să o bănuiască).
Între cele peste UNSPREZECE MII de comentarii trebuie să cred că veți găsi multe precum cel de mai sus.
Ciudat, Funeriu n-a mai insistat pe cauze, ci s-a repezit să ne sperie cu un efect nedorit. Dacă ajungem acolo, bănuiesc că ne vom acoperi ușor deficitul din … Cuba.