luni, octombrie 7, 2024
ACTUALITATECultele din România, în frunte cu Patriarhia Română, cer Ministerului Educației eliminarea...

Cultele din România, în frunte cu Patriarhia Română, cer Ministerului Educației eliminarea ideologiei de gen din școli. Vasile Bănescu: Ideologia de gen este introdusă fără discernământ în lege

Cultele din România, în frunte cu Biserica Ortodoxă Română reprezentată de Patriarhia Română, cer Ministerului Educației să elimine ideologia din noul proiect de lege al educației pentru învățământul preuniversitar, arată un document intrat în posesia R3media.

Conform documentului, semnat de liderii tuturor cultelor religioase recunoscute din România, se cere Ligiei Deca eliminarea „diversității” ca „valoare” pe care se bazează sistemul de învățământ preuniversitar. De asemenea, reprezentanții credincioșilor români cer eliminarea obligației cadrelor didactice de a promova „diversitatea”.

La fel, reprezentanții cultelor cer eliminarea „orientării sexuale” din articolul 11 al respectivului proiect de lege.

„Cultele religioase, recunoscute în România, au luat act de publicare a proiectelor modificat de legi ale învățământului în ziua de luni, 27 februarie 2023, pe site-ul Ministerului Educației. Cu privire la aceste documente, la inițiativa Patriarhiei Române, cultele religioase recunoscute în România solicită:

Eliminarea articolului 2 alin. 1. b) – definirea „diversității”, a articolului 224, litera e) – obligația de a promova diversitatea în școală – și a sintagmei referitoare la „orientarea sexuală” din articolul 11 alin. 1. din proiectul legii învățământului preuniversitar, conform principiului independenței față de orice formă de ideologie”, conform documentului trimis Ministerului Educației luni, pe 13 martie”, se arată în document.

Ce prevăd articolele vizate de cererea cultelor de eliminare din proiectul legii:

„Art 2. Sistemul de învățământ preuniversitar are la bază următoarele valori:

alin 1) b) Diversitatea – respectarea și valorizarea diferitelor perspective culturale, etnice, identitare, a sensibilității și a empatiei, alături de întărirea și pozitivarea imaginii de sine individuale și colective”

Art 224. Personalul didactic are următoarele obligații: e) promovarea diversității, ca resursă de învățare, pentru a genera elevilor atitudini incluzive și tolerante;

Articolul 11 (1) În unitățile de învățământ preuniversitar și în toate spațiile destinate educației și formării profesionale, precum și în cadrul activităților desfășurate în mediul online de unitățile de învățământ preuniversitar, sunt interzise discriminările pe criterii de vârstă, etnie, sex, origine socială, orientare politică sau religioasă, orientare sexuală sau alte tipuri de discriminare, inclusiv segregarea școlară prin concentrarea elevilor în anumite spații școlare, săli de clasă, clădiri, structuri, bănci sau activități și comportamente care încalcă sau favorizează încălcarea normelor de moralitate/conduită, în orice formă de manifestare, atât ca violență psihologică – bullying, cât și ca violență fizică, precum și orice alte activități sau comportamente care pot pune în pericol sănătatea sau integritatea fizică/psihică ale beneficiarilor primari și ale personalului din învățământ. Sunt interzise, de asemenea, manifestările și propaganda de natură politică și prozelitismul religios”.

Adresa Comuna Culte Religioase Ministerul Educatiei – Finala Cu Semnaturi – 13 Martie 2023 by matteosioana on Scribd

În replică, purtătorul de cuvânt al Bisericii Ortodoxe Române, Vasile Bănescu, a spus că adresa comună a cultelor face referire la „ideologia de gen” propusă „fără discernământ spre introducere în noile legi ale învățământului”.

„Poziția Bisericii Ortodoxe Române și a celorlalte culte religioase din România (care au transmis recent o „Adresă comună” ministrului Educației), poziție față de problema ideologiei în general și, în context, a „ideologiei de gen”, propuse fără discernământ spre introducere în noile legi ale învățământului, în special, este una limpede și constant exprimată:

– învățământul public din România trebuie/ ar trebui să rămână total ocrotit de orice formă de ideologizare (studiul religiei acceptate de Stat NU constituie o asemenea formă, întrucât religia creștină este fundamentul real al culturii umaniste europene și așa trebuie înțeleasă în școală. Știința europeană însăși a încolțit nu în pofida creștinismului, ci chiar în solul său, datorită lui;

– „ideologia de gen” care descrie ca normalitate o deviație psiho-somatică numită „transgenderism” nu constituie miezul unei științe reale, ci este o artificială construcție ideatică, așa-zis culturală, orientată în răspăr cu realitatea, cu logica, cu biologia, cu antropologia, cu ordinea firii structurată de cele două sexe: masculin și feminin/ feminin și masculin;

– obligația de a promova „diversitatea sexuală” în școală, de a li se prezenta copiilor ca „normalitate” posibilitatea aberantă de a-și schimba genul din masculin în feminin sau „neutru” (genuri strict gramaticale, nu biologice), dar și prezentarea unor forme de sexualitate marginală ca „firești” este una total abuzivă și nocivă pentru formarea intelectuală și morală a unor tineri care trebuie să se pregătească în anii de acumulări culturale pentru viața și societatea reale, nu utopice, sprijinite pe familia naturală datorită căreia istoria omenească a mers și merge mai departe;

– în mod cert există și un foarte mic procent de persoane transgender la scara umanității, așa cum există și alte minorități sexuale. În natură apar uneori devieri de la normă: rarisime și marginale, pentru care trebuie să existe, desigur, toată înțelegerea și sprijinul firești. De aici nu rezultă că aceste persoane s-ar putea simți discriminate de folosirea corectă a gramaticii și a genului masculin și feminin în comunicarea publică, mai ales în școala ca spațiu al formării în spiritul realității și adevărurilor elementare, așa cum nu rezultă că alte forme de sexualitate decât heterosexualitatea ar trebui să fie prezentate unor copii în cadrul formator al școlii ca posibile „modele” de viață intimă;

– prezentarea ignorantă/ peiorativă în noile legi ale învățământului a sintagmei „dogme religioase” sfidează miezul teologic al creștinismului fertil cultural și social. Dogma religioasă nu este un construct ideologic situat la polul opus adevărului, ci un adevăr revelat și apoi formulat care constituie o „geamandură” sau un „far” pentru reflecția teologică, reflecție inclusiv de ordin moral. Cineva ca Lucian Blaga însuși (mai greu de contestat de ideologii anticreștini) afirmă în perfectă cunoștință de cauză că „dogma are o iraționalitate bine întemeiată”. Există, desigur, și supra-raționalitate, există, desigur, și o știință filosofică destul de cunoscută numită „metafizică”. Ceea ce poate spune câte ceva despre „dogmă”.

Nu trebuie nicio clipă uitat că ideologia (oricare ar fi ea) rămâne mereu un atentat la ordinea fără de care societatea începe să se surpe. Istoria mai mult sau mai puțin recentă este copleșitor de grăitoare în acest sens”, a transmis, oficial, Vasile Bănescu.

 

 

CITEȘTE MAI MULT

PARTENERI

Loading RSS Feed

Loading RSS Feed

 

1 COMENTARIU

  1. Legile educației sunt făcute cum au chef neomarxistii Iohannis și Ligia Deca. Ar trebui ca părinții să iasă în stradă. Dacă se organizează un protest voi participa.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

38,500FaniÎmi place

CELE MAI CITITE 24 h

Articole RELAȚIONATE