Lanțul de cafenele „Costa Coffee” este criticată dur în Marea Britanie, după ce a decis să-și facă reclamă folosind imaginea unei femei care a suferit o dublă mastectomie, pentru a se „simți” bărbat, informează The Telegraph.
Este vorba despre o imagine desenată, care este folosită pe mașina Costa Express, în care un personaj cu buze feminine, păr albastru și cu cicatrici în dreptul sânilor, de genul celor care apar după mastectomie.
Imaginea a circulat pe social media, ducând la apeluri la boicot al companiei, iar hashtagul #BoycottCostaCoffee este în tendințe pe Twitter.
„Imaginea desenată a unei tinere femei care și-a tăiat sânii prin operație este șocantă și iresponsabilă. Tinerelor femei li se vinde o minciună: dacă își taie sânii și iau hormoni, pot deveni bărbați sau cel puțin, evită să fie femei”, a spus Maya Forstater, reprezentantă a unui ONG care luptă pentru susținerea echivalenței sexului biologic cu genul, citată de Telegraph.
Un psiholog britanic i-a întrebat pe cei de la Costa Coffee de ce „glorificați operațiile ireversibile făcute pe sâni sănătoși ai unor femei care suferă de probleme mintale”?
În replică, Costa Coffee a anunțat că se mândrește cu isprava sa, afirmând că „muralul, în integralitatea sa susține și celebrează inclusivitatea”.
Lanțul de cafenele Costa Cofee are spații deschise în București, Cluj și Suceava și a venit în România în 2020.
Folosirea unei astfel de reclame a devenit o modă în Occident. În SUA, compania de bere Bud a folosit imaginea unui bărbat îmbrăcat în femeie, Dylan Mulvaney, pentru a promova un produs. Decizia a adus la o campanie de boicot fără precedent, compania pierzând milioane de dolari.
Compania de îmbrăcăminte Nike l-a folosit pe Mulvaney pentru a face reclamă la…sutiene.