Ministrul Cîmpeanu propune eliminarea notelor la unele materii din gimnaziu, precum muzică, desen sau educație fizică, motivând că astfel s-ar elimina „goana după note” și s-ar crea mai multă „echitate” în școli.
În mod curios, el spune că festivitățile de premiere „demotivează” elevii, deși nu este clar cum se petrece acest lucru, de vreme ce aceste festivități există de zeci de ani în școala românească.
Din păcate, ministrul continuă cu experimentele în școli, asigurarea „echității”, care înseamnă că asigurarea ca toți elevii să aibă rezultate egale în școală, fiind o astfel de măsură. Dacă ar fi adoptată, aceasta ar fi ultima măsură dintr-o serie care include: renunțarea la teze, eliminarea tablei și înlocuirea ei cu ecrane, transformarea profesorului în „facilitator”, etc.
„Nu trebuie să de motivăm elevii prin exagerarea importanței acordate acestor festivități de premiere”, a mai declarat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, care se poziționează astfel î ndezbaterea lansată după ce o învățătoare a solicitat printr-o petiție publică renunțarea la festivitățile publice de premiere din școli.
„Festivitățile de premiere sunt un aspect tradițională în sistemul de învățământ romanesc. Sunt un aspect la care foarte mulți dintre părinți țin și foarte mulți dintre profesori țin. Pe de altă parte, avem competiția care trebuie să fie încurajată. Având în vedere că principalele obiective ale proiectului „România educată” sunt, pe deoparte, încurajarea performanței, care se obține doar prin competiție, dar pe de altă parte la fel de importantă e susținerea echității – accesul egal la o educație de calitate – trebuie îmbinate aceste lucruri.
Nu trebuie sa ducem competiția la vârste foarte fragede, acesta este punctul meu de vedere. Nu trebuie să demotivăm elevii prin exagerarea importanței acordate acestor festivități de premiere.
Una dintre soluțiile pe care vă invit să le luați în calcul ar fi aceea a diminuării goanei pentru note prezentă mult prea mult, din păcate, în școala românească, părinții care vor mult prea mult note mari pentru copiii lor, pot să înțeleg că își doresc premii pentru ei, dar acest lucru s-ar putea rezolva, spre exemplu, dacă în gimnaziu nu am mai acordă note la discipline precum muzica, desen, educație fizică, ci am da calificative. Dând calificative cu „admis/respins”, o mare parte din această competiție ,care nu este din spectrul competițiilor benefice, ar putea fi eliminată. Este o provocare pe care o lansez public,” a declarat ministrul Sorin Cîmpeanu.
Va veni timpul cand Sorin Cîmpeanu va plati pentru aceste faradelegi.
D-le Șomănescu,
Cred că sunteți tânăr. Vedeți că nu-i de glumit cu Democrația (a scos poporul vreun banc pe socoteala ei, în ultimii 32-33 ani ?).
Autorul nu vrea să spună poporului cine este inițiatorul acestor legi și alte fenomene. Nu vrea să spună poporului neștiutor că astea vin de peste mări și țări.
Eu sunt de acord: nu-i de glumă! Cine nu mă crede, poate testa pe propria piele.