Companii chineze precum BYD, cunoscute pentru producerea unora dintre cele mai bune vehicule electrice din lume, au apelat la o soluție clasică pentru a extinde autonomia unora dintre cele mai noi modele ale lor. E vorba de generatorul pe benzină, potrivit Breitbart.
În această săptămână s-a desfășurat celebrul salon auto de la Shanghai. Mai mulți producători chinezi au promis autonomie de peste 1.000 de kilometri. Printre mașinile care s-au lăudat cu această performanță se numără Yangwang U8 (BYD) și Exeed ET (Chery).
Secretul constă într-un mic generator pe benzină. Acesta e cunoscut sub numele de extensor de autonomie și e conectat la bateriile mașinilor. Acumulatorii se alimentează de la generator doar atunci când este necesar.
Pentru că extensorul de autonomie nu este conectat la roți, vehiculele — cunoscute sub acronimul EREV (Extended-Range Electric Vehicle) — funcționează întotdeauna în mod 100% electric. Totuși, ele consumă benzină și emit gaze toxice.
Această tehnologie a cunoscut cea mai rapidă creștere în China anul trecut, dintre toate tipurile de sisteme de propulsie.
Peste un milion de EREV-uri au fost vândute, reprezentând o cotă de piață de 6%, conform firmei de consultanță McKinsey. Extensoarele de autonomie sunt rare în alte regiuni în acest moment. Cu toate acestea, dacă devin populare, ele vor fi folosite și de alți producători.
În Statele Unite, Stellantis intenționează să ofere o versiune EREV a camionetei sale de top, Ram 1500, în timp ce partenerul său chinez Leapmotor a lansat deja SUV-ul C10 în Europa.
Volkswagen are planuri să lanseze o camionetă EREV Scout în Statele Unite, după ce a prezentat un SUV EREV la Auto Shanghai ca parte a unui nou efort de a pătrunde pe piața chineză.
Horse Powertrain, un joint venture între Renault (Franța) și Geely (China), a prezentat, de asemenea, un motor care poate fi instalat într-un model electric.