marți, decembrie 10, 2024
ACTUALITATEComitetul Naţional al Istoricilor Români cere două ore de istorie la gimnaziu...

Comitetul Naţional al Istoricilor Români cere două ore de istorie la gimnaziu și trei la liceu. Dacă se continuă ca până acum, se va ajunge la pierderea conştiinţei identitare a generaţiilor viitoare

Comitetul Naţional al Istoricilor Români solicită Ministerului Educaţiei ca în învăţământul gimnazial numărul de ore de Istorie din trunchiul comun, obligatoriu, să fie de cel puţin 2 pe săptămână, iar în învăţământul liceal de 3 ore.

„Noi, reprezentanţii Comitetului Naţional al Istoricilor Români, solicităm prin prezenta identificarea de toţi cei care sunt implicaţi în redactarea noii legi a învăţământului şi a noilor planuri-cadru pentru învăţământul preuniversitar a unor modalităţi adecvate de revenire a disciplinei Istorie la un statut comparabil cu ceea ce se petrece în alte state din Uniunea Europeană (în Ungaria, bunăoară, disciplina Istorie este prevăzută în învăţământul liceal cu 3 ore, deopotrivă la nivelul profilurilor uman şi real). De aceea, insistăm ca în învăţământul gimnazial numărul de ore de Istorie din trunchiul comun, obligatoriu, să fie de cel puţin 2 pe săptămână, iar în învăţământul liceal tot de 3 ore, indiferent de profil”, afirmă acad. Ioan-Aurel Pop, preşedintele Comitetului Naţional al Istoricilor Români, într-o scrisoare adresată ministrului Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, informează Agerpres.

Comitetul Naţional al Istoricilor Români consideră că introducerea în noua lege a obligativităţii ca probă de bacalaureat pentru disciplina Istorie „ar corespunde presiunii care există” din partea societăţii civile din România şi „ar salva generaţiile viitoare de alterarea radicală” a identităţii lor naţionale.

Citești și ajuți! Cumpără cartea: Istoria Românilor, de Petre P. Panaitescu, vei contribui la susținerea libertății ideilor și implicit, a siteului R3media

Potrivit CNIR, cunoaşterea „în mod corect, critic”, de către tineri mai ales, a istoriei naţionale, cu toate împlinirile şi neajunsurile prezente la toate naţiunile, trebuie să-i preocupe şi pe decidenţii politici ai României.

„În ultimii ani, disciplina Istorie s-a redus drastic comparativ cu anii 1990, iar noile iniţiative legislative care propun includerea Istoriei alături de alte discipline umaniste cu vădite finalităţi identitare într-o singură probă la examenul de bacalaureat ar arunca în derizoriu şi ar da o ultimă lovitură, mortală, statutului Istoriei în învăţământul preuniversitar. S-ar ajunge astfel, fără îndoială, la pierderea conştiinţei identitare a generaţiilor viitoare. Absenţa în ultimii ani a unui inspector de specialitate la nivelul ministerului arată foarte clar lipsa de preocupare (a celor care au condus destinul învăţământului românesc) pentru preţuirea trecutului şi plasarea disciplinei Istorie la locul ce i s-ar cuveni”, se arată în scrisoare.

Acest apel vine după un semnal de alarmă tras de participanții la Congresul Istoricilor Români, desfășurat la Alba Iulia. Conform acelui document, „fără studierea serioasă a istoriei este compromisă păstrarea identității națiunii române și se pecetluiește dispariția sa treptată”.

Secretarul general al Comitetului Naţional al Istoricilor Români şi membru corespondent al Academiei Române în cadrul Secţiei de ştiinţe istorice şi arheologie, Ioan Bolovan, a efectuat miercuri o vizită de lucru la Ministerul Educaţiei, unde a avut o întrevedere cu secretarul de stat pentru învăţământul preuniversitar Bogdan Cristescu, informează un comunicat de presă al Academiei Române.

Potrivit sursei citate, reprezentanţii Ministerului Educaţiei au dat asigurări că vor face „tot posibilul” pentru a identifica soluţii la problemele înaintate de Comitetul Naţional al Istoricilor Români, organism ce funcţionează în cadrul Secţiei de ştiinţe istorice şi arheologie a Academiei Române.

CITEȘTE MAI MULT

PARTENERI

Loading RSS Feed

Loading RSS Feed

 

1 COMENTARIU

  1. Se pare ca autorii acestui apel sufera de aceeasi boala de care sufera si actualii “experti” din minister: cea a schimbarii formei, nu a fondului. Sigur, o sa facem 3 ore de istorie la liceu, indiferent de profil, deci va fi mai bine! Cantitatea rezolva totul. Oricum, au elevii, deja, prea multe ore de lucru pe zi, hai ca le mai inghit si pe astea noi!

    Ei bine, aflati ca, in zilele noastre, un elev, sa zicem, de a zecea, nu stie inca, de exemplu, ce a facut nenea Stefan Cel Mare, cine-s Horea, Closca si Crisan si nici ce influenta au avut diversele imperii care au facut turism pe aici. Credeti ca e din cauza numarului de ore? Nu, e din cauza ca programa de la Istorie, asa cum este acum, e un haos total, cu incursiuni fara noima si fara structura prin tot felul de zone irelevante, predata de profesori carora nu le pasa nici de istorie, nici de elevi.

    Trei ore vor rezolva problema? Nicidecum. Vor extine haosul si dezorganizarea intelectuala pe mai multe ore. Si ii vor face pe elevi sa urasca si mai mult Istoria, pentru ca vor intelege, ca pana acum, ca “Istorie” inseamna chestia aceea aberanta si plictisitoare, predata haotic si fara noima.

    Nu mai bine incercam sa reparam orele acestea care exista deja? Sa vedem ce iese? Nu mai bine ne desprindem de frustrarile noastre legate de numarul de ore ale altor colegi si discutam despre fond?

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

38,500FaniÎmi place

CELE MAI CITITE 24 h

Articole RELAȚIONATE