duminică, iulie 14, 2024
ȘTIRICele mai importante vitamine și minerale pentru un păr frumos și sănătos

Cele mai importante vitamine și minerale pentru un păr frumos și sănătos

Dacă îți dorești de mult o coamă frumoasă și sănătoasă, dar tot întâmpini dificultăți când vine vorba de creșterea părului, probabil că ți se par niște exagerări reclamele la suplimente alimentare bogate în vitamine și minerale necesare pentru creșterea părului. Dar să știi că oricât de greu ți s-ar părea de crezut, părul are nevoie de vitamine și minerale la fel de mult ca oricare altă parte a corpului tău.

Căderea sau rărirea părului poate fi cauzată de o gamă variată de cauze, inclusiv de deficiențele nutriționale. Așadar, în timp ce vitaminele și mineralele nu sunt neapărat un remediu miraculos, cele potrivite pot face o diferență majoră pentru felul în care arată și se simte părul tău. Așa că hai să aruncăm o privire asupra celor mai importante din acestea!

Ce tipuri de vitamine și minerale ajută la creșterea părului?

Creșterea și sănătatea părului sunt influențate de o serie de factori, inclusiv materialul genetic, stresul, hormonii, dar și nutriția. Cercetările științifice au descoperit că o deficiență de vitamine și minerale importante pentru creșterea și funcționarea normală a celulelor poate conduce la căderea părului.

Vitamina B

Complexul de vitamine B joacă un rol esențial în creșterea părului și este esențial nu doar pentru podoaba capilară, ci și pentru metabolism și buna funcționare a sistemului nervos. Pentru păr însă, cele mai importante sunt: vitamina B7 (biotina) și vitamina B12 care ajută la întărirea firului de păr.

Poți atinge cu ușurință doza zilnică recomandată de vitamine din grupa B dacă ai o dietă echilibrată. Vitaminele B pot fi găsite într-o mare varietate de alimente precum: cereale integrale, carnea, peștele, ouăle, nucile și avocado.

Biotina

Biotina, cunoscută și sub denumirea de vitamina B7, este o vitamină cu multiple beneficii pentru creșterea părului. Ea contribuie și la crearea celulelor roșii din sânge, care transportă oxigen și nutrienți către scalp și foliculii de păr. De asemenea, joacă un rol major în producția de keratina, care este o componentă principală a părului.

Majoritatea oamenilor primesc suficientă biotină din alimentele pe care le consumă. Dar dacă ai nevoie de o cantitate suplimentară, poți să mănânci mai multe alimente bogate în biotină precum: lapte, ouă, banane, somon, cartofi dulci și migdale.

Vitamina C

Vitamina C nu este numai bună pentru menținerea imunității, ci poate, de asemenea, să întărească părul. Vitamina C este un antioxidant puternic și ajută creșterea sănătoasă a părului. Ea îmbunătățește circulația sângelui la nivelul întregului corp, inclusiv în zona scalpului. Și atunci când mai mult sânge ajunge către scalp, are loc o stimulare mai puternică a foliculilor de păr promovând astfel creșterea acestuia.

Fier

Și fierul joacă un rol surprinzător de important și în creșterea părului. Se pare că există o legătură între deficiențele de fier și căderea părului, mai ales în rândul femeilor. Acest micronutrient stimulează circulația și ajută la deplasarea mai eficientă a oxigenului către celulele întregului organism, ceea ce poate ajuta și la creșterea părului. Dacă nu ai destul fier în organism, atunci corpul nu poate produce suficientă hemoglobină, ceea ce va afecta cantitatea de oxigen care ajunge către scalp și va duce astfel la căderea părului.

Alimentele bogate în fier sunt: scoicile, carnea roșie, spanacul și lintea. De asemenea, un supliment alimentar bogat în fier merită încercat de persoanele care se confruntă cu probleme legate de căderea părului.

Keratină

Keratina este o proteină care intră în componența părului, a pielii și unghiilor noastre. Ea este produsă în mod natural de organism și există multe suplimente alimentare cu keratină care ajută la creșterea părului. De asemenea, poți să suplimentezi cantitatea de keratină de la nivelul organismului și consumând mai multe alimente bogate în keratină precum: ouă, fasole, pește și carne.

Vitamina D

Deficitul de vitamina D poate duce la căderea părului. Vitamina D este metabolizată în piele de către keratinocite, celulele pielii care produc keratina. Atunci când organismul nu are suficientă vitamina D, keratinocitele din foliculii de păr întâmpină dificultăți în facilitarea creșterii firului de păr, ceea ce duce la rărirea și pierderea părului.

Vitamina A

Vitamina A ar putea ajuta la creșterea părului, dar există o problemă. Un aport prea mare de vitamina A poate avea chiar efectul invers și anume: căderea părului. Vitamina A este de fapt un grup de compuși care includ retinol, acid retinoic și carotenoide. Dacă vrei un păr frumos și sănătos, este bine să suplinești cantitatea de vitamina A din organism consumând mai multe alimente care conțin această vitamină, sau suplimente alimentare speciale pentru păr, care conțin o cantitate optimă de vitamina A.

CITEȘTE MAI MULT

PARTENERI

Loading RSS Feed

Loading RSS Feed

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

38,500FaniÎmi place

CELE MAI CITITE 24 h

Articole RELAȚIONATE