Mașinile electrice au fost prezentate ca o soluție prietenoasă cu mediul în fața unei crize climatice. Dar se pare că revoluția electrică – considerată esențială pentru reducerea emisiilor de carbon – se epuizează, potrivit Daily Mail.
Vânzările globale de mașini electrice au scăzut drastic în ultimele 3 luni la trei producători de top. Tesla de la Elon Musk a înregistrat o scădere a vânzărilor trimestriale de vehicule electrice de la un vârf de 484.500 în T4 2023 la doar 386.800 în primul trimestru din 2024.
Între timp, producătorul chinez de mașini BYD – cel mai mare vânzător de vehicule electrice din lume – a înregistrat o prăbușire globală a vânzărilor de vehicule electrice la începutul acestui an.
În primul trimestru al acestui an, a vândut puțin peste 300.000 de vehicule electrice. Cmparativ, în ultimul trimestru al anului trecut a vândut 526.000.
În mod similar, producătorul german de automobile Volkswagen a vândut 239.500 de vehicule electrice în T4 2023. În T1 2024 a vânut însă doar 136.400, deși vânzările au revenit la 180.800 în T2.
De ce scad vânzările de mașini electrice?
Doi experți susțin că există o „tendință clară de scădere” pe piața globală a vehiculelor electrice.
Vehiculele electrice funcționează cu energie de la o baterie încărcată la fel ca un smartphone. Totuși, prețurile sunt mari, media fiind de 46.000 de lire sterline în Marea Britanie.
„Vehiculele electrice costă de obicei mai mult în avans”, spun Milad Haghani, lector în analiză urbană la UNSW Sydney, și Hadi Ghaderi, profesor de lanț de aprovizionare la Swinburne University of Technology, într-un articol pentru The Conversation.
„Vânzările au încetinit în anumite părți ale Europei și Statelor Unite, adesea din cauza stimulentelor reduse, dar o creștere puternică a vânzărilor continuă în alte regiuni precum China și India”, adaugă ei.
Cei doi experți spun că un „potop de vehicule chineze mai ieftine” o să scadă costurile. Cu toate acestea, aceste exporturi estice au declanșat temeri privind confidențialitatea.
O altă „problemă majoră” pentru cumpărătorii de mașini este incertitudinea cu privire la valoarea de revânzare a unui model electric în comparație cu o benzină sau motorină standard, subliniază cercetătorii.
„Consumatorii sunt îngrijorați că vehiculele electrice se depreciază mai repede decât mașinile tradiționale. Preocupările sunt legate în special de degradarea bateriei. Aceasta afectează autonomia și performanța unei mașini în timp”, mai spun ei.
Între timp, incendiile de vehicule electrice au făcut titluri la nivel global. Un incendiu dintr-o parcare coreeană a generat îndoieli serioase în rândul consumatorilor.
Care sunt problemele cu vehiculele electrice?
La fel ca orice tehnologie în curs de dezvoltare, tranziția la vehiculele electrice nu este lipsită de probleme. Pe lângă infrastructura de încărcare există, de asemenea, îngrijorări cu privire la epuizarea energiei în timpul călătoriilor, deși se caută modalități de a preveni acest lucru.
De asemenea, vehiculele electrice nu combat problema uzurii anvelopelor. Acestea provoacă particule minuscule de cauciuc invizibile care pot pătrunde în plămânii noștri.
De fapt, poluarea cu particule de cauciuc ar putea fi mai gravă în cazul vehiculelor electrice. Anvelopele se uzează mai repede din cauza greutății mari a bateriilor cu ioni de litiu.
Anul trecut, actorul și pasionatul de mașini Rowan Atkinson a declarat că automobilele electrice nu sunt „panaceul ecologic mult clamat”.
Julia Roberts este o curvuliță care a făcut bani și carieră din vânzarea trupului ei in filme cvasi-pornografice – iată femeia feministelor, iată moralista, iată democrata și farul democrației :)))
atata timp cat lumea isi monteaza fotovoltaice, mai ales la case, masinile electrice vor creste ca pondere, iar cele pe petrol vor scadea ca numar, chiar daca tranzitia va fi lenta. Si eu mi-as lua o electrica daca as sta la casa si as avea cateva panouri, adica daca as avea banii necesari.
Oh, ce veste minunată! De s-ar prăbuși de tot, deși îmi pare rău de Elon Musk!